Avtomobilnost

Poudarki

  • Na podlagi arhivskih podatkov in podatkov v živo navigacija predlaga pot v službo
  • Informacije v živo zbirajo s pomočjo uporabnikov navigacije, uradnih služb …
  • Aplikacija za vas poišče tudi prazno polnilno mesto, kamor boste priklopili baterijo e-vozila
GPS, navigacija
V preteklosti je bila največja težava pred odhodom na pot, kateri zemljevid vzeti, oziroma pozneje, kako to vnesti v navigacijo, da nas bo pripeljala tja, kamor želimo. S povečanjem prometa je vse postalo bolj zapleteno, tudi kar zadeva parkiranje v večjih mestih. Foto: Pixabay
Nekaj s prometom najbolj zasičenih evropskih mest
Pri načrtovanju poti se upoštevajo dnevni migracijski tokovi, pri čemer navigacije upoštevajo tako dan kot uro poti. Foto: TomTom
false
Mesta tudi s pomočjo podatkov podjetij, kot je TomTom, vedo, kako uspešna so pri prometni politiki. Tako lahko zmanjšujejo ozka grla pri prometnih zastojih. Mestne oblasti iz podatkov razberejo, katere ceste so najbolj problematične. Včasih je dovolj, da se optimizirajo semaforji ali prilagodi hitrost. Foto: AP
false
TomTomove podatke za napovedovanje prometnih podatkov uporabljajo tudi radijske in televizijske postaje po svetu, njihove navigacije z vsemi podatki vred so del večpredstavnostnih sistemov številnih proizvajalcev vozil, med drugim jih najdemo v vozilih znamk Toyota in Mercedes-Benz. Foto: AP

Dodaj v

Navigacija vam pove, po kateri poti morate v službo v ponedeljek in kateri v torek

Navigiranje v živo
6. december 2017 ob 07:10
Frankfurt - MMC RTV SLO

Pogosto se zgodi, da se kljub navigacijski napravi v avtomobilu izgubimo. V povprečju naj bi prav na račun slepega zaupanja navigaciji na leto izgubili 29 ur na leto.

Vzrok za to sta napačna kartografija ali nepravilna uporaba navigacije. Rešitev so prometne informacije v živo, ki delujejo na podlagi številnih pridobljenih podatkov v živo. Razvijalci navigacijskih naprav pa se pri tem še niso ustavili.

Britansko podjetje MyTaxi je v nedavni raziskavi ugotovilo, da na leto porabimo več kot en dan zaradi napačnih podatkov navigacije in tavanja po napačnih ulicah in cestah. Tudi zato, ker nas navigacija slepo vodi v prometni zamašek. Starejše navigacijske naprave ne prepoznajo niti spremenjene cestne signalizacije, pogosto pa so krivi sami uporabniki, saj uporabljajo zastarele kartografije. Več kot polovica vseh vprašanih v raziskavi je priznala, da slepo zaupa navigaciji.

Razvijalci navigacijskih naprav so našli rešitev v podajanju informacij v živo. Pri TomTomu se ukvarjajo ravno s tem, koliko je prometa, kje ga je največ in kako uporabnika pripeljati do cilja najhitreje.

Podatki tudi za Slovenijo
Kako deluje njihov servis Traffic za podajanje informacij v prometu v živo in kako pomaga uporabniku, je v oddaji Avtomobilnost razložil produktni vodja pri TomTomu Frans de Roolj: "TomTom Traffic servis obvesti uporabnika o realnem stanju o prometu. Ne le na glavnih cestah in avtocesti, ampak tudi na manjših, stranskih cestah. Obvesti ga, koliko več časa bo porabil za pot. Če si dobro obveščen tako o zastojih na glavnih kot stranskih cestah, potem si lahko optimiziraš pot in privarčuješ čas. Tako lahko zaobideš prometni zastoj.“

TomTom je aplikacijo v Sloveniji ponudil na začetku leta 2016, danes pa njihovo storitev podajanja prometnih informacij v živo uporabljajo vozniki v 68 državah po vsem svetu. Z aplikacijo je tako mogoče predvidevati gostoto prometa. Za vsak dan v tednu. Za vsa mesta, tudi za Ljubljano.

"Tako je, tudi za Ljubljano. Gostoto prometa predvidevamo tako s pomočjo arhivskih podatkov kot z informacijami o prometu v živo," pravi sogovornik in dodaja, da informacije pridobivamo iz številnih virov. Od podatkov, ki jih pošiljajo naprave drugih uporabnikov, do podatkov iz pametnih telefonov in podatkov flotnih uporabnikov, tudi podatke uradnih služb.

Zbirajo različne podatke
"V naš sistem je vključenih pol milijona voznikov. S pomočjo podatkov merimo trenutno hitrost in tako izračunamo čas zastoja," podajanje informacij v živo pojasni de Roolj. Kaj pa zaščita podatkov? Sogovornik dodaja, da uporabnik ni javno razkrit. Pomembno je tudi, da ne analizirajo vožnje posameznega voznika. Vsak voznik se lahko kadar koli vključi ali izstopi iz sistema.

"Če uporabljaš našo storitev, imaš možnost, da sodeluješ pri deljenju podatkov o lokaciji, hitrosti. Prednost sodelovanja je posredovanje podatkov, ki jih zberemo, kar v končnem cilju našim uporabnikom olajša vožnjo, prihranijo čas, vožnja je manj stresna," še pravi sogovornik. Promet je namreč živa stvar in ni nujno, da bo enaka pot ob ponedeljkih enako dobra izbira kot v torek. Končni cilj, kar potrjujejo tudi rezultati testov, je privarčevanje časa.

Razen prometnih zastojev in iskanja prostih parkirnih mest pa aplikacija omogoča še marsikaj drugega: "Začeli smo s prometom, zdaj pa nadgrajujemo sistem s podatki v živo o nesrečah, delu na cesti, zaprtih cestah, obvozih. Podatke pridobivamo od tretje strani, bodisi od vladnih služb, policije, vzdrževalcev cest … Naša aplikacija opozarja tudi na stacionarne radarje v bližini, opozarja, kdaj prekoračimo dovoljeno hitrost."

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
rokovnjac
# 06.12.2017 ob 07:42
Zastonj reklama za TomTom? Medtem ko Google map to že dolgo omogoča, res pa da ob prenosu podatkov.. Ampak le-ti so v EU že skoraj zastonj
GupeM
# 06.12.2017 ob 08:19
Tole pa je res navadno oglasno sporočilo za TomTom. Google Maps to počne že nekaj let in prepričan sem, da je pri tem bolj natančen kot TomTom, saj Google dobiva podatke s praktično vseh Android naprav + vseh ostalih naprav, na katerih se uporablja Google Maps. Medtem ko TomTom dobiva podatke samo od uporabnikov TomTom aplikacije. Poleg tega tudi TomTom ne more v živo podajati informacij, če ni priključen na net, tako da tudi pri TomTom-u rabiš podatkovno povezavo. Edina stvar, ki me pri Google Maps moti je to, da ne prikazuje trenutne omejitve za določen odsek (včasih pač spregledaš znak), čeprav se sam točno zaveda, kakšna je tam omejitev. Poleg tega ima Google Maps še Street View, tako da lahko pogledaš, kakšna neka stavba izgleda od zunaj in jo tako še lažje najdeš. In po mojih izkušnjah so daleč najhitrejši pri vrisovanju novih cest oz. spremenjeni prometni signalizaciji. Pogosto je "skica" ceste vrisana že preden je zadeva narejena, te pa po njej pelje, če še ni odprta.
Luka Novak
# 06.12.2017 ob 08:57
Kdaj se bo ustvarjalcem oddaje Avtomobilnost posvetilo, da so članki v slogu oglasnega sporočila blago rečeno neprimerni ?

Če že moramo plačevat naročnino, potem bi bilo pošteno napisat nekaj koristnega, zavajanje (glej poste zgoraj) je nesprejemljivo.

In če ste si izbrali temo "navigacija" : izberite nekaj navigacij, pa jih v praski primerjajte in objavite njihove dobre in slabe lastnosti.

Navigacija je v Nemčiji že pred več kot desetletjem delovala odlično, tudi v primeru nesreče ali drugih problemov je hitro oz. v spodobnem času našla obvoz oz alternativno pot. Slaba lastnost je bila dostopnost predvsem v avtomobilih višjega cenovnega razreda + doplačilo v vrednosti približno polovice novega osnovnega Cliota.

V Sloveniji leta 2017 niti radijske postaje ne nudijo primerljive kvalitete, uro ali dve zamude/zamika nič posebnega (sneženje pred skoraj mesecem dni, poleti dela na AC Unec-Postojna itd.).
janez85
# 06.12.2017 ob 08:57
Ali je tomtom plaču članek, ali pa avtor še ni slišal za google maps.
Mr.Mr.
# 06.12.2017 ob 08:22
Imam terensko delo in zaradi Garmina izgubim do eno uro vsak dan.
Za veliko lokacij imajo do osem zadetkov, sedaj pa ugibaj kateri je pravi, če ne greš preverit na Google. Pošilja te po kolovoznih daljših poteh, medtem ko že obstaja vsaj deset let lepa asfaltirana cesta do cilja. Vse njihove nove navigacije so takšne. Pravilno pot in cilje pa kažejo samo stare, ki imajo naloženo karto Adriaroute. Skratka, izognite se je kolikor se da. Na telefonu je poleg Googla odličen tudi Sygic.
ElTorro
# 06.12.2017 ob 18:33
Kako pa Google maps spraviš na navigacijsko napravo

Ko bi le obstajala kakšna prenosna naprava, na kateri bi lahko zagnali Google maps....
HOR
# 06.12.2017 ob 13:16
Pri nas so podatki o zastojih na cestah približno tako točni, kot splošne napovedi horoskopa, hitri pa, kot včerajšnje novice....
martin112
# 06.12.2017 ob 08:59
V glavnem, Google Maps je v vsakem pogledu boljša storitev.
EMU
# 06.12.2017 ob 23:19
Prometna situacija je dejansko najbolje ažurirana na kartah telefonov ( ne samo Gmaps, tudi
Here in drugod) saj se izrisuje praktično v realnem času.
Osebno mi je zelo uporabna tudi Darsova aplikacija, kjer so združeni vsi podatki in ažurirani na nekaj minut. Praktično se mi ne zgodi, da bi obtičal v kakem zastoju, razen če je neizogiben.
Zanima me pa kako je našim uspelo vzpostaviti sistem TMC, kot javno storitev, ki ne dela na,... večini (?) navigacijskih naprav... TMC ( na dve leti starem sprejemniku s posodobljenim SW) v mojem avtu vleče povsod razen doma...
siggi
# 06.12.2017 ob 08:21
Res je google ima to ze kr nekaj casa. Po moje pa oba sistema nimata prilagajanja v zivo.. npr se zgodi nesreca na tvoji planirani poti pa te navigacija ne zna preusmerit na alternativno pot. Tud vecinoma so te alternativne poti zgolj magistralke in moras sam iskat nove poti s pomocjo "preracunavanj"
Peca
# 24.12.2017 ob 07:51
TomTom navigacijo uporablja Appleov Maps, tako, da deluje isto kot Google Maps.
JM39
# 11.12.2017 ob 14:13
Kakšne kretenarije pišejo.....
gesan
# 08.12.2017 ob 10:01
Navigacija vas nauči biti tudi tako buthast, da brez navigacije niti v domač hladilnik več ne znaš pri!
djdj
# 07.12.2017 ob 21:19
Se strinjam EMU. Here maps in Darsova app je koristna kombinacija.
gantart
# 06.12.2017 ob 10:23
Kako pa Google maps spraviš na navigacijsko napravo? Kolikor vem, navigacijske naprave v večini tudi ne omogočajo prenosa podatkov (morda se je pri novejših to že spremenilo?)
GupeM
# 06.12.2017 ob 08:24
Aja, pa še to. Google Maps ti ob izbiri cilja, recimo neko podjetje/restavracija/trgovina, ugotovi še to, do kdaj je zadeva odprta in te opozori, da se lahko zgodi, da bo ob tvojem prihodu že zaprto oz. da bo odprto manj kot recimo 15 minut.
Kazalo