Vsa tehnologija za avtonomno vožnjo, ki jo bo uvedla Zveza Renault-Nissan, bo vozniku omogočala, da se sam odloči za njeno uporabo. Foto: Nissan
Vsa tehnologija za avtonomno vožnjo, ki jo bo uvedla Zveza Renault-Nissan, bo vozniku omogočala, da se sam odloči za njeno uporabo. Foto: Nissan

Renault in Nissan, združena v četrto največjo avtomobilsko zvezo, sta napovedala ofenzivo na področju avtonomnih vozil. Partnerja sta napovedala, da bosta do leta 2020 predstavila več kot deset vozil, opremljenih s tehnologijo, ki bo omogočala samodejno vožnjo.
"Zveza Renault-Nissan je trdno zavezana dvojnemu cilju: nič izpustov in nič smrtnih žrtev," pravi njen vodilni Carlos Ghosn. In to nameravajo doseči z vozili, opremljenimi s tehnologijo za avtonomno vožnjo, hkrati pa nameravajo ponuditi več novih povezljivih aplikacij, ki bodo ljudem olajšale povezavo z delom, zabavo in družbenimi omrežji.
Japonci in Francozi so prepričani, da nove tehnologije rešujejo življenja v avtomobilih, to pa so podkrepili s statistiko. Tako je, na primer, število smrtnih žrtev in hudih poškodb v Nissanovih vozilih na Japonskem v zadnjih 20 letih upadlo za 61 odstotkov, v Renaultovih vozilih v Franciji pa se je v 15 letih zmanjšalo za 80 odstotkov. Avtonomna vožnja bo predvidoma še bolj zmanjšala napake voznikov, katerim gre pripisati odgovornost za do 90 odstotkov vseh smrtnih žrtev, so prepričani v navezi.
V več korakih do popolnoma samodejne vožnje
Nissan in Renault nameravata v prihodnjih štirih letih postopoma v svoja vozila uvajati različne tehnologije in funkcije, skupek katerih bo na koncu dovoljeval vozniku, da med vožnjo v popolnosti prepusti volan tehnologiji.
Tako bo leto 2016 prineslo uvedbo avtomobilov z nadzorom enega voznega pasu (single-lane control). To je funkcija, ki avtomobilu omogoča avtonomno vožnjo po glavnih cestah, tudi ob zgoščenem in ustavljajočem se prometu. V letu 2018 bodo predstavila vozila z nadzorom več voznih pasov (multiple-lane control), ki lahko med vožnjo po glavni cesti avtonomno obvladuje tveganja in menja vozne pasove. V letu 2020 bo na vrsti predstavitev avtonomnost v križiščih (intersection autonomy), ki zmore brez voznikovega posredovanja voditi skozi stičišča mestnih ulic in v gostem mestnem prometu.
Pozneje letos bodo predstavili novo avtomobilsko aplikacijo za prenosne naprave, ki omogoča, da interakcijo z avtomobilom voznik opravlja na daljavo. Naslednje leto bo predstavila prvo multimedijsko napravo Zveze (Alliance Multimedia System), ki bo zagotavljala nove multimedijske in navigacijske funkcije, vključno z izboljšanim vključevanjem pametnih telefonov in brezžičnih posodobitev zemljevidov. V letu 2018 bo program Zveze za povezljivost in medmrežje stvari (Alliance Connectivity & Internet of Things platform) podpiral novo funkcijo navideznega osebnega pomočnika (Virtual Personal Assistant) za zasebne in poslovne kupce.