Popolnoma osamljeni v svoji kategoriji so bili naši predstavniki, ki so Evropi v treh minutah predstavili stoletja staro zapuščino naših dedičev - narodno nošo. Foto: EPA
Popolnoma osamljeni v svoji kategoriji so bili naši predstavniki, ki so Evropi v treh minutah predstavili stoletja staro zapuščino naših dedičev - narodno nošo. Foto: EPA

Letošnji izvajalci so po igri trakov, prišitih na obleko (Sertab Erener, 2003), igranju na del obleke (Elena Paparizou, 2005), pošastnih kostumov (Lordi, 2006) in barbarskemu usnju (Ruslana, 2004) – če omenimo le nekatere – spremenili taktiko. Letos se večina pesmi vrti okoli močnega vokala in minimalističnega nastopa (že sama hoja po odru se nagradi s takšnim aplavzom v Telenor Areni, kot ga je bil, denimo, deležen Ruslanin divji ples).

Odsotnost gibanja pa še bolj poudari izvajalca in seveda njegovo obleko. Številni še vedno prisegajo na preverjene vzorce: oprijete bele majice brez rokavov, za katere se zdi da bodo ravnokar popokale po šivih (Deen, Bosna in Hercegovina 2004, Dima Bilan, Rusija 2008), klasične obleke (Johnny Logan) in etnooprave (od pumparic do poskakujočih Hajdi). Skupno pa jim je eno: biti drugačen in s tem privabiti čim več pozornosti. "Če si drugačen, nimaš s kom tekmovati," je bila letošnja filozofija srbskega predstavnika v Oslu Milana Stankovića.

Oba polfinalna večera v Oslu sta ponudila nekaj slastnih poslastic za prave evroVIZIJSKE navdušence. Mi smo jih zbrali v spodnji fotozgodbi.

Klavdija Kopina

Gozdni nimfi s Slovaške Kristini Pelakovi se letos ni uspelo uvrstiti v finale, a kljub temu je na odru pokazala eno izmed najizvirnejših letošnjih kostumografij. Sama je predstavljala gozdno devico, medtem ko so njeni plesalci utelešali gozdne duhove. Ena sama 'gozdna' oprava je stala okoli 2.000 evrov. Foto: EPA
Latvijska predstavnica Aisha je prišla na izbor z filozofijo: 'Cena oblačil ni pomembna. Če si videti dobro, je vse poplačano.' Foto: EPA
Tradicionalni srbski elementi v sami skladbi niso prepričali njenega predstavnika Milana Stankovića, da bi se temu primerno tudi oblekel. 'Želel sem biti kot sladkarija, zato smo tudi izbrali tri barve. Upam, da nam bodo pomagale oddati energijo skladbe in da bomo nekaj povsem drugačnega. Če si drugačen, nimaš s kom tekmovati,' je razložil Stanković. Foto: EPA
Rocker v rdeči jakni in rdečih košarkaških copatih. Vukašin Brajić se ni dal ujeti v evrovizijske pasti in je ostal zvest samemu sebi. Copati so namreč njegov zaščitni znak tako v Bosni in Hercegovini (katero zastopa) kot Srbiji (kjer veliko nastopa). 'Imam veliko različnih tipov in barv. Po vsakem mojem koncertu pridejo fotografi, samo da dokumentirajo tiste, v katerih sem obut.' Foto: EPA
Sama obleka Marcina Mrozinskega ni bila nič posebnega, kar je priznal tudi sam. Več pozornosti je zbujalo njegovih pet deklet, ki so bile oblečene v tradicionalne poljske noše. Foto: EPA
Predstavniki Malte so skušali sanje pričarati z dolgimi srebrnimi oblekami. Kot oblikovalka se je pod njih podpisala kar sama pevka Thea Garrett. 'Toda nisem jih sama sešila, to je storila šivilja,' se je pošalila. Kdo je dal zamisel za krila oziroma kostum človeka ptiča, pa ni razkrila. Foto: EPA
Belina je zavladala med grškim nastopom. Ekipa Giorgosa Alkaiosa je stilsko podobo zgradila do popolnosti: tatuji na rokah plesalcev posnemajo same vzorce, ki so krasili antične vrče. Foto: EPA
Ne v obleke, ampak v pravi mehanizem so bile oblečene beloruske predstavnice 3+2. V ročno delane obleke so namreč vgrajeni vzvodi, ki so podobni tistim v padalih in s pomočjo katerih se na koncu pesmi razprejo krila. Foto: EPA
Bolj kot litvanske kariraste hlače so evrovizijsko občinstvo razgrele bleščeče srebrne boksarice, ki so jih razkrili člani skupine Inculto. 'Želeli smo pričarati neke vrste čustveno eksplozijo. Ženske jo obožujejo, moški očitno tudi, zato je to dober trik, da pridobimo občinstvo na svojo stran,' so bili preračunljivi fantje. Foto: EPA
Številni smokingi, a le en v zlati barvi in iz svile. To je bilo bogastvo na nastopu Švicerja Michaela von der Heideja. Foto: EPA
'Moja obleka dopolnjuje čustva, ki jih izražam skozi pesem. V njej pojem o solzah in obleka je v barvi vode in kamenja, na katere padajo solze. Tudi sam svetlobni kontrast se zmanjšuje, tako kot padajo solze,' je zgodbo o svoji obleki razložila predstavnica Azerbajdžana Safura. Foto: EPA
'Pokrivalo iz umetnega usnja simbolizira omejene 'sladke ljudi', ki nočejo slišati Zemlje, ki skuša govoriti z njimi. Če bi se le potrudili prisluhniti, bi spoznali, da je planet uničen, da joče in krvavi,' je svojo opravo slikovito opisala predstavnica Ukrajine Alyosha. Foto: EPA
Lutki in bleščice – nizozemska lajna je vse stavila na bogato scenografijo. Foto: EPA
Tri dobre vile in ena zlobna. To je zgodba za oblekami hrvaških predstavnic, skupine Feminnem. Kostumografijo so dekleta prilagodile scenskemu nastopu, ki je bil po njihovih besedah boj dobrega z zlom. Foto: EPA
'Naše ime je maNga in moramo ga upravičiti,' so o svojih kostumografski podobi spregovorili predstavniki Turčije. Rockerje na odru tako spremlja 'kiberžena', ki se med skladbo transformira v dekle, s tem ko iz sebe meče dele svoje oprave. Foto: EPA