Kepler planetov ne fotografira, temveč išče razlike v svetlobi, ki jo oddajajo zvezde. Fotografija je simbolična. Foto: Reuters

Odkritje utegne biti rekordno, saj je to prvi planetarni sistem (razen našega Osončja) s sedmimi planeti. Do odkritja sta se na podlagi podatkov Keplerjevega vesoljskega teleskopa neodvisno dokopali dve skupini znanstvenikov, objavi pa sta dostopni v spletnem znanstvenem arhivu arxiv.org univerze Cornell.
Sistem je nekoliko podoben našemu Osončju, poroča BBC. Osončje ima osem planetov. Okoli 2.500 svetlobnih let oddaljeni sistem ima le en planet manj in tako kot pri nas so ti načeloma razvrščeni od manjših proti večjim.
Bistvenejša razlika je v tem, da ti zunajosončni planeti (eksoplaneti) krožijo okoli zvezde pritlikavke in so okoli nje precej gosteje nasejani. Pravzaprav jih je vseh sedem v eni astronomski enoti (razdaljo od Zemlje do Sonca).

Keplerjev teleskop, ki je sicer deloma v pokoju, je proizvedel ogromne količine podatkov. Preveč, da bi jih znanstveniki na Nasi zmogli obdelati sami, zato se zanašajo na dva pripomočka: računalniške programe ter javnost.

Podatki so prek portala Lovci na planete (Planet hunters) na voljo vsem. Tudi prvi skupini astronomov, katere predstavnik je Chris Lintott z univerze v Oxfordu. Za BBC je zagotovil, da je odkritje precej zanesljivo, kljub posredni metodi zaznave.

Keplerjev teleskop namreč planetov ne zaznava neposredno. Zvezde so navadno preveč svetle za to. Poenostavljena ponazoritev: če žuželka obleti oddaljen ulični reflektor, ki oddaja močno svetlobo, je s prostim očesom tik pred njo ne bomo videli, bomo pa - morda - zaznali rahlo spremembo v svetlobi.

Tako se Kepler osredotoča na zvezde in pretanjeno išče najmanjše spremembe v njihovi svetlobi. Če se ta nenadoma spremeni, jo je morda nekaj obletelo. Če se spremembe dogajajo v določenem časovnem redu, potem okoli zvezde kroži nebesno telo.

Drugo objavo je pripravila skupina astronomov iz več evropskih držav. Novoodkriti sedmi planet je v sistemu peti po vrstnem redu, matično zvezdo pa obleti v 125 dnevih.

Njegov polmer znaša 2,8-kratnik Zemljinega. Sistem sestavljajo: dva planetna velikana, tri "napihnjene" Zemlje in dve nebesni telesi, ki sta podobne velikosti kot naš domači planet.

Po trditvah obeh znanstvenih ekip je sistem (razen Osončja) po številu planetov rekorden. Konkurenca še čaka potrditev: okoli zvezde HD 10180 naj bi krožilo od sedem do devet planetov, sedem naj bi jih bilo še pri zvezdi GJ 887C.