Umetnikova vizija novoodkritega planeta. Foto: Zina Deretsky, National Science Foundation/AP

Prvič, da sem tako razburjen. Ta planet je med prvimi kandidati, na katerem bi bilo lahko življenje.

Jim Kasting, Univerza v Pensilvaniji

Ker smo takšen planet odkrili tako hitro in blizu, lahko domnevamo, da so planeti take vrste zelo pogosti.

Steven Vogt, univerza California v Santa Cruzu
Odkrili nov planet

Ameriška vesoljska agencija Nasa je v sredo sporočila, da so astronomi univerze v Kaliforniji odkrili planet, na površju katerega bi bila lahko tekoča voda. Planet, ki so ga poimenovali Gliese 581g, je precej podoben Zemlji. Ugotovitve o novem planetu so bile objavljene v reviji Astrophysical Journal, v sredo pa jih je objavil sklad National Science Foundation.

Pas Zlatolaske: tam, kjer je lahko tekoča voda
Planet kroži okoli zvezde Gliese 581, ki je 20 svetlobnih let oddaljena od Zemlje in leži v ozvezdju tehtnice. Zvezdo obkroži v 37 dneh in leži v pasu, ki omogoča obstoj tekoče vode, kar bi bilo primerno za razvoj življenja. Je okoli od 20 do 40 odstotkov večji od Zemlje, njegova masa pa je enaka od tri- do štirikratni masi Zemlje. Povprečna temperatura na verjetno skalnatem površju je od 31 do 12 stopinj pod ničlo, vendar pa bi dejanske temperature lahko segale od izredno visokih na strani, ki je obrnjena proti zvezdi, do izredno nizkih na senčni strani, je povedal eden izmed odkriteljev Steven Vogt z univerze Kalifornija v Santa Cruzu.

Planet je ravno prav oddaljen od svoje zvezde, kar pomeni, da bi bila lahko na njem tekoča voda. Njegova velikost pa nakazuje, da ima dovolj gravitacije za atmosfero, torej natanko tako kot Zemlja, je pojasnil R. Paul Butler z inštituta Carnegie v Washingtonu, ki je prav tako zaslužen za odkritje planeta.

Vznemirjenje med stroko
Navdušenje vlada tudi med drugimi znanstveniki, poroča ameriška tiskovna agencija AP. "To je prvič, da sem resnično razburjen," je dejal Jim Kasting z univerze v Pensilvaniji. Po njegovih besedah je ta planet "med prvimi kandidati", na katerem bi bilo lahko življenje. Vendar pa ostaja okoli skrivnostnega planeta veliko vprašanj še neodgovorjenih. Ni jasno, ali je na njem voda in kakšno atmosfero ima. Ker so razmere na njem idealne za obstoj tekoče vode in ker na Zemlji v takih razmerah vedno obstaja življenje, Vogt verjame, "da so možnosti za življenje na tem planetu 100-odstotne".

Ne nujno do človeka prijazen ...
Znanstveniki označujejo s planeti, primernimi za življenje, tiste planete, na katerih bi bilo mogoče življenje, kar pa še ne pomeni, da bi lahko na njih tudi dejansko živeli ljudje. Kot poroča AP, bi že preprosta enocelična bakterija lahko spremenila predstave o Zemlji kot edinstvenem planetu, na katerem obstaja življenje.

Jim Kasting, Univerza v Pensilvaniji