Fotografija, ki strokovnjakom dokazuje, da je bila na Marsu nekoč voda. Foto: Reuters

Robot je na Zemljo poslal posnetke skal, ki jih sestavljajo pesek in prod. Ti delci po mnenju strokovnjakov kažejo na to, da jih je tja prinesla voda, zato menijo, da je plovilo odkrilo več starodavnih rečnih strug.

Skale naj bi nastale pred nekaj milijoni let, nato pa naj bi čez njih tekla voda, ki je kamenje oblikovala v prodnike, je prepričan raziskovalec z univerze Berkeley v Kaliforniji, Bill Dietrich. "Morda se je to zgodilo pred nekaj tisoči leti, morda pa pred nekaj milijoni," je dejal.

Različni kamenčki
Znanstveniki so na podlagi preteklih raziskav že potrdili, da je bila na Marsu nekoč prisotna voda. Tokat pa so prvič odkrili tudi sledi nekdanje struge, po kateri je tekla voda. Prodnike so našli na območju med severnim delom kraterja Gale in vznožjem gore Sharp. Slike, ki jih je rover Radovednost poslal na Zemljo, so pokazale, da so bili prodniki vtisnjeni v več plasti sedimentne kamnine.

Ti kamenčki so različnih oblik in velikosti. Nekateri so veliki kot zrno peska, drugi kot žogice za golf. Iz njihove oblike so pri Nasi ugotovili, da so se preoblikovali med potovanjem, a so preveliki, da bi to lahko storil veter. Poleg tega ocenjujejo, da je potok tekel s hitrostjo slabega metra na sekundo.

Na območju med kraterjem in novo odkrito strugo je veliko kanalov, kar kaže na to, da je več potokov dalj časa teklo na tem območju, še pojasnjujejo pri Nasi.

Že poslal nekaj koristnih fotografij
Raziskovalni robot Radovednost je na rdečem planetu pristal 6. avgusta. Nasa je za kraj pristanka izbrala krater Gale zaradi posrednih dokazov, da je na tem območju nekoč tekla voda. Raziskovalni robot naj bi raziskoval vsaj dve leti, njegov cilj pa je raziskati, ali so na rdečem planetu v preteklosti obstajali pogoji za življenje.

Še nekaj fotografij, ki jih je posnel robot, si oglejte spodaj.