Morda bodo znanstveniki v prihodnosti odkrili še kar okoli sto lun, ki krožijo okoli Saturna. Foto: Reuters

Do zdaj je za planet z največ lunami veljal Jupiter, okoli katerega kroži 79 lun.

Američani so novih 20 lun okoli Saturna odkrili s teleskopom, postavljenim na Havajih. Vse nove lune imajo približno pet kilometrov premera, 17 med njimi pa kroži okoli Saturna v retrogradni smeri, torej v nasprotni smeri, kot se vrti Saturn, poročajo tuji mediji. Preostale tri okoli planeta z obroči krožijo v isti smeri kot sam planet, dve takšni luni za to, da ga obkrožita, potrebujeta dve leti, preostale, bolj oddaljene, pa najmanj tri leta.

"Raziskovanje orbite teh lun bo lahko razkrilo izvor lun pa tudi informacije o okolici Saturna v času njegovega nastanka," je dejal Scott Sheppard z instituta Carnegie v Washingtonu, ki je vodil študijo. Dodal je, da okoli Saturna verjetno kroži še več, morda celo sto lun, a bi astronomi za potrditev te domneve potrebovali večje teleskope. Z obstoječimi teleskopi namreč pri tej oddaljenosti ne morejo zaznati predmetov, ki imajo manj kot en kilometer premera.

Ekipa raziskovalcev je že objavila javni natečaj za poimenovanje 20 na novo odkritih lun, ki pa morajo biti poimenovane po velikanih iz skandinavske, galske ali inuitske mitologije.

Od 90. let 20. stoletja je veljalo, da ima največ naravnih satelitov Jupiter. Lani so odkrili 12 novih lun, ki krožijo okoli največjega planeta v našem osončju, tako da ima ta planet zdaj 79 prepoznanih lun. Čeprav mu je Saturn prevzel naziv "kralja lun", pa se Jupiter še vedno lahko pohvali s tem, da okoli njega kroži največja luna v našem osončju. To je Ganimed, ki je velik skoraj za polovico Zemlje.