Ukrajincem je leta 2001 postalo jasno, da drugega antonova ne bodo mogli dokončati. Foto: Reuters
Ukrajincem je leta 2001 postalo jasno, da drugega antonova ne bodo mogli dokončati. Foto: Reuters
Letalo naj bi bilo zdaj dokončano v petih letih. Foto: Reuters



Sporazum o proizvodnji strateških transportnih letal An-225 sta podpisali kitajska Letalska industrijska korporacija (AICC) in vodilna ukrajinska državna korporacija za letalstvo Antonov.

640 ton težek, 84 metrov dolg antonov-225 z 88-metrskim razponom kril, ki ga poganja šest turboventilatorskih motorjev Progress D-18T, je bil zasnovan v okviru vesoljskega programa nekdanje Sovjetske zveze. Sprva je bil namreč zamišljen za vlogo nosilca vesoljskega plovila buran.

Edini, ki je bil dokončan, je še vedno v rabi, sposoben je prepeljati do 250 ton tovora in leteti do 4.000 kilometrov.

Dela za proizvodnjo drugega letala so začeli leta 1988, po krstnem poletu prvega primerka, a ga niso nikdar dokončali, dokler ni Antonov našel vlagatelja na Kitajskem.

Drugi primerek bodo izdelali v Kijevu
Predsednik Antonova Oleksandr Kotsiuba je dejal, da bi letalo po podpisu pogodbe lahko dokončali v približno petih letih.

Obe strani sta konec avgusta podpisali sporazum o sodelovanju, po katerem bi letala lahko družno gradili na Kitajskem. Kitajci bodo po sklenjenem dogovoru tudi dobili dostop do tehnologij in konstruktorskih specifikacij letala za lastno proizvodno.

"Drugi primerek An-225 mriye bo dokončan tu, v Kijevu in bi lahko stal do 500 milijonov dolarjev, odvisno od nameščene opreme," je povedal Kotsiuba in dodal, da bo bodoče sodelovanje s Kitajci odvisno od tega, če jim bo uspelo najprej dokončati letalo, ki je v delu.