Kost prsta so našli v jami Denisova na jugu Sibirije. Foto: EPA

Na podlagi genskega materiala, ki so ga pridobili iz kosti prsta, je mednarodna skupina znanstvenikov ugotovila, da je primerek človeku podobne vrste živel pred okoli 30.000-48.000 leti in je le v daljnem sorodstvu s homo sapiensom ter neandertalcem Začasno so človečnjaka poimenovali X-ženska.

"Resnično je videti kot nekaj, kar še nismo videli prej," je dejal eden izmed sodelujočih znanstvenikov, profesor Johannes Krause z Inštituta Max Planck za evolucionarno antropologijo, ki je pojasnil, da je zaporedje DNK-ja podobno človekovemu, vendar v bistvu zelo različno. Poročilo so znanstveniki podrobno predstavili v zborniku Nature.

DNK je razkril, da je omenjena vrsta človečnjaka pred milijonom let izšla iz vrste, iz katere so izšli ljudje in neandertalci in se od nje ločila pred 500.000 leti, kar pomeni, da gre za mlajšo vrsto kot homo erectus, ki je predhodnik sodobnega človeka in se je iz Afrike po večjem delu sveta razširil pred 1,9 milijona leti.

Brez naglice pri poimenovanju
Strokovnjaki so še vedno previdni glede odkritja in se nočejo prenagliti s poimenovanjem najdenega človečnjaka kot nove vrste. Z nadaljnjim preučevanjem zaporedja DNK-ja naj bi več vedeli o X-ženski.

Gensko zaporedje, ki ga skriva DNK, bo le malo povedalo, kako je bil človečnjak v resnici videti in če je prihajal v stik z drugimi hominidi na tem območju gorovja Altaj v Sibiriji, kjer so leta 2008 našli omenjeno kost prsta.