Septembra lani se je razkrilo, da je Volkswagen priznal, da so v 11 milijonov vozil po vsem svetu vgradili programsko opremo, ki je na testih prikazovala nižje vrednosti izpušnih plinov. Foto: Reuters
Septembra lani se je razkrilo, da je Volkswagen priznal, da so v 11 milijonov vozil po vsem svetu vgradili programsko opremo, ki je na testih prikazovala nižje vrednosti izpušnih plinov. Foto: Reuters
Elzbieta Bienkowska
Evropska komisarka za podjetništvo Elzbieta Bienkowska je poudarila, da je spoštovanje zakonov prvo in najpomembnejše pravilo, ki se ga morajo držati avtomobilski proizvajalci, naloga držav pa je, da jih k temu prisilijo. Foto: Reuters

Komisija državam očita, da niso izpolnile svojih obveznosti pri uveljavitvi predpisov EU-ja. Ob tem Nemčijo in Veliko Britanijo obtožuje, da Bruslju nista predali dokazov, zbranih v okviru nacionalnih preiskav. Po poročanju francoske tiskovne agencije AFP komisija Nemčiji očita, da je spodletela pri izdaji ustreznih kazni, ko je bila že soočena z dokazi o Volkswagnovi goljufiji. Poleg Nemčije in Velike Britanije so se v postopku znašle še Češka, Grčija, Litva, Luksemburg in Španija.

Postopek za ugotavljanje kršitev je sicer prvi korak v dolgotrajnem postopku, ki se lahko konča na evropskem sodišču.

Odločitev komisije so pozdravili v evropski organizaciji za varstvo potrošnikov Beuc. Direktorica organizacije Monique Goyens je dejala, da je afera razkrila enostransko odzivanje na afero, po njenih besedah pa je šlo za varovanje industrije na račun potrošnikov.

Razkrita goljufija
Afera "dieselgate" je izbruhnila septembra lani, ko so v nemški družbi Volkswagen priznali, da so v 11 milijonov vozil po vsem svetu vgradili programsko opremo, ki je na testih prikazovala nižje vrednosti izpušnih plinov.

Na Bruselj od tedaj letijo očitki, da ni ustrezno ukrepal proti največjemu nemškemu proizvajalcu vozil, v nasprotju z ZDA, kjer oblasti niso le razkrile prevare, temveč tudi dosegle 16,5 milijarde dolarjev (14,8 milijarde evrov) vredno poravnavo z Volkswagnom.

Francoska tiskovna agencija AFP poroča, da komisiji primanjkuje pristojnosti za boj z Volkswagnom. Regulacije avtomobilskega sektorja, vključno z odobritvijo novih modelov vozil, namreč ostajajo v pristojnosti nacionalnih vlad.