Podizvajalci zaradi neplačil pri gradnji avtocest omenjajo tudi morebitno zaporo cest, minister Vlačič napoveduje rešitve v roku dveh mesecev. Foto: MMC RTV SLO/Aljoša Masten
Podizvajalci zaradi neplačil pri gradnji avtocest omenjajo tudi morebitno zaporo cest, minister Vlačič napoveduje rešitve v roku dveh mesecev. Foto: MMC RTV SLO/Aljoša Masten

Vlada je v četrtek sklenila, da je treba vsakega izmed zahtevkov podizvajalcev do Darsa obravnavati posebej in jih razrešiti v roku dveh mesecev, zato je na prometnem ministrstvu v zvezi s tem potekal sestanek s predstavniki Agencije za upravljanje kapitalskih naložb RS, nadzornega sveta in uprave Darsa ter pripravljavcem pravnega mnenja o tem vprašanju Miho Juhartom.

"Gre za zapleteno pravno situacijo"
Juhart je pojasnil, da gre za zelo zapleteno pravno situacijo, ki jo je izjemno težko ocenjevati, ter da splošna podlaga, ki bi omogočala reševanje vseh po istem kopitu, verjetno ne obstaja. Dodal pa je, da je mogoče razmisliti o tem, kakšni so posamezni primeri, in tako ugotoviti, ali so v konkretnih primerih izpolnjeni kakšni pogoji za izplačilo podizvajalcev ali ne.

Ministrstvo za promet je Dars že večkrat pozvalo, naj zahtevke podizvajalcev vendarle obravnava v skladu z veljavno zakonodajo, predvsem upoštevaje izdane bančne garancije za plačilo podizvajalcem. Prometno ministrstvo tudi podpira stališče ministrstva za finance glede plačil podizvajalcem.

Podizvajalci omenjajo morebitno zaporo cest
Podizvajalci, ki so z namenom rešitve problematike pred časom tudi mirno protestirali pred Darsom, poudarjajo, da je Dars dolžan poravnati plačilo za dela pri gradnji avtocest, ki ga niso prejeli od glavnega izvajalca. To lahko Dars po njihovih navedbah stori bodisi z unovčenjem bančnih garancij za dobro izvedbo del bodisi z zadržanimi sredstvi. Dars pa po drugi strani trdi, da poplačila istih del ni mogoče izvesti dvakrat.

Podizvajalci zaradi nepoplačil pri gradnji avtocest omenjajo tudi morebitno zaporo cest. V zvezi s tem je minister za promet Patrick Vlačič dejal, da bi bila škoda, ki bi nastala z zaporo cest, neprimerno višja kot ob kateri koli drugi pravno sprejemljivi rešitvi, ki si jo želijo.