Delovišče pod obstoječim avtocestnim viaduktom Črni Kal. Foto: TV Slovenija, posnetek zaslona
Delovišče pod obstoječim avtocestnim viaduktom Črni Kal. Foto: TV Slovenija, posnetek zaslona

Na trasi je trenutno odprtih 14 delovišč, poleg 12 pri gradnji predorov še dva viadukta – Gabrovica in Vinjan. Železnica bo tu potekala pod avtocestnim viaduktom Črni Kal, železniški viadukt bo dolg dobrih 400 metrov.

"Sami stebri so po obliki podobni stebrom avtocestnega viadukta, s čimer je projektant želel slediti obliki. Višine so od 14 metrov, kar je prvi steber ob podpori sedem, pa do 64 metrov v sredini konstrukcije," je za TV Slovenija pojasnil vodja projekta 2. tira Roman Mur. Od železniškega do avtocestnega viadukta bo okoli 30 metrov višinske razlike.

Nepovratnih evropskih sredstev je za 248 milijonov evrov, je razkril vodja 2TDK-ja Pavle Hevka. Foto: TV Slovenija, posnetek zaslona
Nepovratnih evropskih sredstev je za 248 milijonov evrov, je razkril vodja 2TDK-ja Pavle Hevka. Foto: TV Slovenija, posnetek zaslona

Tako Viadukt Gabrovica kot tudi Vinjan morata biti zgrajena do konca prihodnjega leta, sicer lahko izgubimo evropski denar, predviden v okviru milijardne infrastrukturne naložbe. Zdaj vse kaže, da bodo izvajalci ujeli obljubljeni rok dokončanja nove proge. Vsi predori naj bi bili prevrtani do konca leta 2024. V 13 mesecih so izkopali skoraj 11 kilometrov predorskih cevi, na vseh deloviščih pa je trenutno tisoč delavcev.

Še pred koncem leta pa namerava vladna koalicija po skrajšanem postopku v parlamentu predlagati spremembe zakona o gradnji in upravljanju z drugim tirom. Najpomembnejši novosti pa sta, da bi tir gradili in financirali sami brez zalednih držav in da bi podjetje 2TDK prevzelo tudi investitorstvo in upravljanje nad vzporednim tirom, ki bi ga začeli graditi leta 2027.

Generalni direktor 2TDK-ja Pavle Hevka je v Odmevih dejal, da v tem ne vidi težav. Če ne bo prispevka zalednih držav, bo družba pač vzela posojilo pri Evropski investicijski banki in projekt izvedla brez težav, je zatrdil.