Podjetnica Mojca Hergouth Koletič vodi jezikovni center Mint International House Ljubljana. Foto: MMC RTV SLO
Podjetnica Mojca Hergouth Koletič vodi jezikovni center Mint International House Ljubljana. Foto: MMC RTV SLO
Knjižnica
Nivo znanja angleščine se v Sloveniji zvišuje, zato zanimanje za tečaje na osnovni stopnji pada. Foto: BoBo

"Ko se ljudje zavedo, kaj je res pomembno, velikokrat ugotovijo, da je znanje tisto, ki ti ga nihče ne more vzeti, omogoča ti dodatne možnosti in poveča mobilnost," je prepričana podjetnica, ki s svojim jezikovnim centrom sodeluje z Univerzo Cambridge, z inovativnimi načini učenja pa omogoča tudi podjetjem zunaj Ljubljane, da omogočijo izpopolnjevanje svojim zaposlenim.

Mojca Hergouth Koletič je bila gostja Prave ideje.
V oddaji so govorili tudi o tem, koliko za izobraževanje namenijo podjetja in katere so naj inovacije leta.

Prava ideja je na sporedu vsako sredo ob 23. uri, ponovitev pa vsak četrtek ob 16.30 na 1. programu TV Slovenija. Vabljeni k ogledu!

Pred kratkim ste prejeli srebrno priznanje za inovacijo v osrednjeslovenski regiji. Glede na to, da ste podjetje, ki se ukvarja z jezikovnimi tečaji, za kakšno inovacijo gre?
Gre za način, kako poučujemo, in medij, prek katerega poučujemo. To je pouk na daljavo prek videokonference, kar pomeni, da lahko naš učitelj poučuje tečajnike kjer koli, kjer imajo videokonferenčni sistem. Pri sami metodologiji pouka uporabljamo še dodatno tehnologijo, kot so dokumentna kamera, računalnik in drugo. Vse skupaj poteka na daljavo, ampak v živo in je torej učitelj veliko bolj prisoten kot pri drugih tečajih na daljavo, ko je človek veliko bolj prepuščen samemu sebi. Lahko nudimo individualni pouk, večinoma pa ta pouk uporabljamo za podjetja, ki so oddaljena in bi pouk sicer zahteval dodatne stroške in več časa.

Delate s slovenskimi ali tudi tujimi naročniki?
Tak pouk smo sicer razvili za potrebe slovenskega trga, delamo pa tudi na povezavah s tujino.

Kakšen je sicer trend - se Slovenci veliko učimo tujih jezikov?
Absolutno. Verjetno to malo izhaja iz potrebe, da lahko komuniciramo z drugimi, saj smo s svojim jezikom precej omejeni in z znanjem tujih jezikov širimo meje svojega sveta.

Za katere jezike je največ zanimanja?
Še vedno prednjači angleščina. Ni več toliko osnovnih tečajev, pozna se, da se nivo zvišuje, so pa vedno večje potrebe po izobraževanju na višji stopnji, za zahtevne izpite, za znanje jezika v specializiranih temah. Na drugem mestu je še vedno usidrana nemščina.

Ste edini jezikovna šola v Sloveniji, ki poučuje v sodelovanju z Univerzo Cambridge. Kako je prišlo do tega sodelovanja?
Sodelovati smo začeli pri projektu vzpostavitve centra za učitelje. To je bilo lažje dosegljivo, ker smo že bili del mreže »International House« šol, veliko teh šol je že partnerjev univerze v Cambridgeu, tako so vedeli, da izpolnjujemo potrebne standarde, ki jih tudi sami zahtevajo. Od leta 2006 izvedemo vsako leto vsaj dva tečaja in na leto usposobimo od 25 do 30 učiteljev angleščine. Leta 2008 smo sodelovanje s Cambridegeom razširili tudi na področje drugih izpitov iz angleščine, ki jih ljudje potrebujejo za dokazovanje znanja jezika.

Imate kakšne podatke - se pridejo tečajniki učit tudi zaradi ambicij odhoda v tujino?
Da, zmeraj več. Kar je po eni strani dobro, ker smo Slovenci znani po tem, da se težko odpravimo kam drugam. V zadnjem času pa opažamo predvsem pri poletnih usposabljanjih za učitelje in potencialne učitelje, da vedno več mladih ugotavlja, da so njihove zaposlitvene možnosti v Sloveniji slabe. S pridobitvijo certifikata univerze Cambridge, s katero sodelujemo, jim omogočamo, da relativno enostavno dobijo službo na jezikovnih šolah po svetu. Pa tudi sicer zaznavamo povečanje zanimanja med mladimi že med študijem, da se dodatno izobražujejo in potem poiščejo priložnost v tujini, ker situacija doma ni prav rožnata.

Zadnja leta govorimo o krizi, ki jo občutijo ljudje pri vsakodnevnih nakupih. Imate občutek, da zaradi zaostrene ekonomske situacije odložijo morebitno učenje tujih jezikov?
Za zdaj ne. Ko se ljudje zavedo, kaj je res pomembno, velikokrat ugotovijo, da je znanje tisto, ki ti ga nihče ne more vzeti, omogoča ti dodatne možnosti in poveča mobilnost. Upad vpisov je morda le pri določenih jezikih, pri tistih, ki jih govorijo v državah gospodarskih partnericah Slovenije, pa ne.