Namesto zgodbe Don Kihota v režiji Terryja Gilliama nas za zdaj čaka zgodba Sanča Panse v Disneyjevi produkciji. Foto: Reuters
Namesto zgodbe Don Kihota v režiji Terryja Gilliama nas za zdaj čaka zgodba Sanča Panse v Disneyjevi produkciji. Foto: Reuters
V dokumentarnem filmu Lost in La Mancha soscenarist Tony Grisoni razloži, zakaj je Gilliam tako obseden z zblojenim španskim literarnim junakom: "Zdi se, da je v najširšem smislu Don Kihot že dolgo navzoč v njegovih filmih. Privlači ga, ker gre za idejo nekoga, ki se veselo upira zakonom verjetnosti, logike in resničnosti."
"Deset let pozneje kar naenkrat spet pomagam temu usekanemu, režečemu se blaznežu nazaj v sedlo. Govorim o Don Kihotu, Bogu in hudiču v brk, spet bo jezdil!" Tako optimističen je bil scenarist Tony Grisoni še pred nekaj leti, ko je pri projektu še sodeloval Johnny Depp.

Režiser filmov Dvanajst opic, Strah in groza v Las Vegasu in Imaginarij doktorja Parnassusa (ter seveda eden izmed neuničljivih montypythonovcev), Terry Gilliam, je že leta 2000 za projekt The Man Who Killed Don Quixote, v katerem naj bi takrat nastopili francoska pevka Vanessa Paradis in Almodovarjeva muza Rosie de Palma, nabral 32 milijonov dolarjev. Toda ko se je snemanje v odročnem predelu Madrida dejansko začelo, se je izkazalo, da območje ves čas preletavajo vojaška letala. Nato je poplava odnesla večino rekvizitov in kulis, za piko na i pa je Gilliamov takratni Don Kihot, 70-letni Francoz Jean Rochefort, ki se je samo za ta film eno leto učil angleščino, dobil dvojno kilo, zaradi česar se ni smel vzpenjati na konja. Zavarovalnica je zato projekt prekinila; ostal je le dokumentarni film o nesrečnem snemanju, "o filmu, ki se ni hotel posneti", Lost in La Mancha (2002), ki ga je pripovedoval Jeff Bridges.

Ker bi linearna ekranizacija prvega modernega romana verjetno zahtevala proračun, vreden Petra Jacksona, si je Gilliam zamislil prijem, podoben tistemu iz njegovega filma Dvanajst opic: Johnnyju Deppu je odstopil vlogo našega sodobnika, ki nekako odpotuje v času nazaj v 16. stoletje, kjer ga Kihot zamenja za svojega pribočnika Sančo.

"Zaradi Don Kihota imam vedno nekaj pred seboj," je ostajal optimističen režiser. Nekje po poti se je moral odpovedati tudi Deppu, ki si je zelo želel sodelovati, a je nazadnje moral napolniti svoj urnik z drugimi projekti; zamenjal ga je Ewan McGregor.

Po desetletju raznih nezgod je bilo še pred dvema letoma videti, kot da se Gilliamu nazadnje le nasmiha sreča: napovedal je, da bo septembra začel snemati novo različico svojega "magnum opusa"; našel je celo novega Kihota, veterana Roberta Duvalla. A tako rekoč na predvečer prve klape so se umaknili režiserjevi meceni; finančna konstrukcija je dokončno razpadla letos, ko se je Gilliam lotil projekta Zero Theorem.

In zdaj je Britanca "Kihotovo prekletstvo" - da "prekletstvo" res obstaja, potrjuje podatek, da se je Orson Welles s filmom o plemenitem vitezu mučil od leta 1955 do 1972, pa ga nikoli ni dokončal - doletelo še enkrat: Johnny Depp in Christi Dembrowski bosta za studio Disney producirala film o Kihotu, ki bo postavljen v današnji čas; to seveda še zmanjša možnosti, da bo Gilliam še kdaj dobil finančno podporo za izpeljavo svojega projekta.

Scenarij za Disneyjev film bosta napisala Steve Pink in Jeff Morris, novodobni Kihot pa bo kar Depp. Preden si bo nadel ostroge, pa ga bomo videli še v Lone Rangerju, novem filmu Gora Verbinskega. In prav Verbinski je že lani v nekem intervjuju razkril prve podrobnosti o novem filmu o Kihotu: šlo naj bi za komični vestern, povedan s stališča Sanča Panse.