Rainer Werner Maria Fassbinder in Hanna Schygulla med snemanjem Berlin Alexanderplatza. Foto:
Rainer Werner Maria Fassbinder in Hanna Schygulla med snemanjem Berlin Alexanderplatza. Foto:
Berlin Alexanderplatz
Z uporabo zamolklih barv je želel Fassbinder le podkrepiti sporočilo zgodbe o zlikovcu Franzu Biberkopfu.

Povod za spor je bil izid DVD-ja z "restavrirano" Fassbinderjevo klasiko Berlin Alexanderplatz. Skupina Fassbinderjevih sodelavcev režiserjevi dedinji in predsednici Fassbinderjeve fundacije očita, da je uničila znameniti film. Barve so namreč po novem zelo svetle, medtem ko je Fassbinder izvirnik namenoma posnel v zamolklih tonih. Še več. Producenti so že med snemanjem televizijske serije Fassbinderju očitali uporabo tako temnih barv. Vendar je režiser vztrajal, da mora svetlobna podlaga ostati temna, saj tako poudarja temačni značaj kriminalnega okolja, v katerem se scenarij po romanu Alfreda Döblina odvija.



Fassbinder naj bo last vseh Nemcev
Skupina tožnikov, med katerimi je tudi prva Fassbinderjeva žena in igralka Ingrid Caven, igralec Udo Kier in dolgoletni Fassbinderjev korežiser Michael Fengler, po poročanju časopisa Die Welt trdi, da se je Juliane Lorenz za ta poseg odločila, da bi se DVD bolje prodajal. Če Fassbinderjevo vdovo vodijo takšni vzgibi, je "zrela" za odstop. Poleg tega je tudi nesprejemljivo, da zapuščino za nemški film tako pomembnega režiserja upravlja neka zasebna ustanova. Skupina tesnih Fassbinderjevih sodelavcev zato zahteva, da celoten Fassbinderjev opus postane last nemške kinoteke v Berlinu in tako tudi uradno kulturna dediščina celotnega nemškega naroda.

Kokain pokoplje tudi novi nemški film
Rainer Werner Maria Fassbinder (1945-1982) velja poleg Wernerja Herzoga, Wima Wendersa, Volkerja Schlöndorffa in Alexandra Klugeja za enega ključnih predstavnikov nemškega novega filma (Der Neue Deutsche Film). Novi nemški film velja za slog, ki je bil v Zahodni Nemčiji aktualen v 60. in 70. letih. Namen teh filmov ni bil zabavati, ampak v ljudeh vzbuditi strast do razmišljanja o videnem. Smrt ekscentričnega Fassbinderja - umrl je zaradi prevelikega odmerka kokaina in uspavalnih tablet - velja za simbolični konec te svojevrstne filmske usmeritve.