Zgodbe filma Cvet tisoč in ene noči povezuje arabski princ, ki potuje na konec znanega sveta, da bi našel ugrabljeno sužnjo. Gre za najbolj žgečkljiv in obenem najstrožje analitičen del Pasolinijeve trilogije o življenju, posnete po znamenitih literarnih delih preteklosti. Foto: Slovenska kinoteka
Zgodbe filma Cvet tisoč in ene noči povezuje arabski princ, ki potuje na konec znanega sveta, da bi našel ugrabljeno sužnjo. Gre za najbolj žgečkljiv in obenem najstrožje analitičen del Pasolinijeve trilogije o življenju, posnete po znamenitih literarnih delih preteklosti. Foto: Slovenska kinoteka

Italijanski filmski režiser je svoje fiktivno mesto iz izvirne pripovedke našel prav v Isfahanu, iranskem mestu, znanem po osupljivih spomenikih. Nekdanja prestolnica Perzije se ponaša z ogromnim trgom Nakš-e Džahan, mošejami z modrimi kupolami in srednjeveškimi mostovi.
Italijanski filmski režiser je leta 1973 v Iranu preživel sto dni na snemanju svoje neobičajne različice Tisoč in ene noči, zbirke arabskih pripovedk z Bližnjega vzhoda.

Filmski projekt je dokumentiral fotograf Roberto Villa in njegove fotografije so hrbtenica razstave z naslovom Resnica ni v enih, ampak številnih sanjah (Truth Lies Not in One Dream but in Many). Razstavo so postavili v sodelovanju z italijanskim veleposlaništvom v Iranu.

Poleg fotografij vključuje razstava pogovore z režiserjem, kostume in odlomke filma, ki je leta 1974 na mednarodnem filmskem festivalu v Cannesu prejel posebno nagrado žirije.

Pasolini je antologijo erotičnih zgodb snemal dve leti v štirih deželah – Iranu, Nepalu, Jemnu in Eritreji. Foto: EPA
Pasolini je antologijo erotičnih zgodb snemal dve leti v štirih deželah – Iranu, Nepalu, Jemnu in Eritreji. Foto: EPA

"Pasolini je imel poseben odnos z Iranom, globok in neprekinjen na različnih področjih, v svoji poeziji, filmih, v svojih spisih. To, kar je izgubil v Italiji, je ponovno našel v Iranu," je dejal kustos razstave Reza Haeri. Dodal je, da je bil Pasolini proti "kapitalističnemu razvoju, ki je vse uničil".
Po navedbah organizatorjev so teheransko razstavo v nekdanji pivovarni Argo, preurejeni v muzej in kulturni center, obiskovalci dobro sprejeli. Na dan odprtja razstave sredi junija si jo je ogledalo približno tisoč ljudi, podobno število obiskovalcev imajo ob koncih tedna.

Iran se ponaša z velikim številom umetniških galerij in centrov. Teheranski muzej sodobne umetnosti TMoCA je lani gostil razstavo 18 del Andyja Warhola, vključno z njegovimi slavnimi deli, kot sta Marilyn Monroe in pločevinke juhe Campbell.