Pia Zemljič v filmu menda kar prepričljivo 'zavija' po gornjeradgonsko. Foto: RTV SLO
Pia Zemljič v filmu menda kar prepričljivo 'zavija' po gornjeradgonsko. Foto: RTV SLO
Primož Bezjak na premieri Petelinjega zajtrka
Iz avtomehanične delavnice na premiero - Primož Bezjak alias Djuro. Foto: RTV SLO
Pogovor med Djurom in Bronjo
Odlomek iz Petelinjega zajtrka

Potem ko je film doživel svetovno premiero v Sarajevu in prejel dve vesni ter nagrado občinstva v Portorožu, je prišel na redni program slovenskih kinematografov. Na ljubljanski premieri te ljubezenske zgodbe s primesmi trilerja, v kateri se mladi vajenec Djuro (Primož Bezjak) zaposli pri avtomehaniku Gajašu (Vlado Novak), ki je fiktivno zaljubljen v Severino, Djuro pa se zaplete v razmerje s krajevno lepotico Bronjo (Pia Zemljič), smo povprašali ustvarjalce in obiskovalce, kakšni so njihovi vtisi ob filmu, da bi o njem lažje dobili prvi vtis, pa smo temu pridali še dva odlomka iz filma.

Dan po premieri je kot novo leto
Film, ki je od danes dalje tudi na rednem sporedu ljubljanskih kinematografov, so do zdaj prikazali v Sarajevu, Gornji Radgoni in Portorožu, in po besedah režiserja Marka Naberšnika so se odzivi občinstva iz kraja v kraj spreminjali; tako so se v Gornji Radgoni smejali vsem "štosom", medtem ko v drugih mestih gledalci zaradi dialekta niso sprejeli vseh duhovitosti. Vendar pa so se povsod smejali tistemu, kar v filmu mora biti smešno, in ostali resni na tistih mestih, kjer je to potrebno, kar po režiserjevih besedah tudi nakazuje smer, v katero film gre. Sicer pa režiser pravi, da je po vsaki premieri malo zmeden in se naslednji dan počuti, kot bi bilo novo leto, a mu je prijetno, ko vidi, da so ljudje film sprejeli, da so se nanj odzivali in da so dojeli duhovitost ter toplino zgodbe.

Najbolj težavni so bili intimni prizori
Glavna igralka Pia Zemljič pravi, da ji sicer ni uspelo pozorno spremljati odzivov vseh ljudi, vendar pa se ji zdi, da so se v Sarajevu na trenutke bolj smejali, ker so imeli podnapise, medtem ko pri nas gorenjeradgonški dialekt lahko pomeni oviro. Tudi glavna igralka se je sprva spopadala s težavami narečja, a je za pravilno izgovarjavo poskrbel lektor iz Gornje Radgone. Upodobitev Bronje po Piinih besedah ni bila igralsko zelo zahtevna, vendar je morala odigrati veliko zelo intimnih prizorov, ki jih je zelo težko posneti. Pri vlogi pa ji je malo pomagala tudi izkušnja materinstva oziroma si je kot mati in žena še bolj živo predstavljala, kaj se zgodi, ko zakon razpade.

Končno slovenski film, ki zabava
Gledalci so film sprejeli pohvalno, mnogi so zatrdili, da je to prvi slovenski film, ki jih je po dolgem času spet zabaval. Metka Premrov je sicer k temu dodala, da je škoda, ker ji je narečje Gornje Radgone povzročalo nekaj težav pri razumevanju. Prav tako je nad filmom navdušena Barbra Drnač, ki je poleg igre in režije pohvalila tudi kostumografijo in scenografijo. Peter Poles je v filmu opazil tisto, kar sicer slovenskim filmom po njegovem mnenju manjka – povezanost glasbe, slike in zgodbe, ki se v Petelinjem zajtrku zlivajo v enoto.

Tudi nadebudni gledališčnik Nejc Simšič je pohvalil delo ekipe, a dodal, da se je zgodba v sredini malo vlekla. Bojan Emeršič je povedal, da je bil ves čas filma rahlo solzen od sreče, ker mu je bil film tako všeč, in da narediti tako dober in plemenit film na tako preprosto zgodbo niso mačje solze, kar morajo vedeti vsi, ki se s slovenskim filmom ukvarjajo. Jure Longyka pa je razkril, da obstaja tudi radijska igra, posneta po Lainščkovem romanu, in da so vse tri oblike zapisa - radijski, knjižni in filmski - vredne pohvale.

Ni ves čar samo v Severini ...
Na premieri v Koloseju sicer ni bilo Severine, ki v Petelinjem zajtrku zaigra samo sebe in je s tem nastopom filmu prinesla dodatno medijsko pozornost ter razpoznavnost in tako malce zasenčila glavne igralce filma. Vendar pa Pia Zemljič pravi, da je Severina le Severina, zvezda, ki je znana po nekdanji Jugoslaviji, in se ji zdi to popolnoma prav, a upa, da bodo ljudje v filmu videli še kaj več.

Ekipo Petelinjega zajtrka pa že čaka novo potovanje. Film se je namreč uvrstil v tekmovalni program 5. Zagreb Film Festivala, ki se bo pričel 21. oktobra. Za nagrade pa se bosta potegovala tudi kratka slovenska filma Na sončni strani Alp Janeza Burgerja in Rupa/Luknja Marka Šantića.

Lejla Švabić
Pogovor med Djurom in Bronjo
Odlomek iz Petelinjega zajtrka