Na drevišnjem koncertu z začetkom ob 20. uri bosta ob Arooj Aftab (glas) nastopila Gyan Riley (kitara) in Darian Thomas (violina).

Vokalistka, glasbenica in producentka Arooj Aftab. Foto: Druga godba/Thomas Blythe
Vokalistka, glasbenica in producentka Arooj Aftab. Foto: Druga godba/Thomas Blythe

Leta 1985 v Lahoreju v Pakistanu rojena Arooj Aftab se je z glasbo začela ukvarjati v najstniških letih, ko je kot ena prvih v Pakistanu za posredovanje svojih stvaritev uporabljala splet. Po diplomi iz glasbene produkcije in inženiringa ter džezovske kompozicije se je leta 2010 iz Bostona preselila v Brooklyn, kjer sodeluje s številnimi znanimi glasbeniki.

Umrlemu bratu posvečeni album
Lani je izšel njen tretji samostojni album, ki ga je naslovila Vulture Prince in ga je posvetila umrlemu bratu. Plošča je požela kritiško hvalo in postala uspešnica, njenemu izidu pa je sledila jesenska turneja po Evropi, ki se preliva v veliko spomladansko-poletno turnejo po festivalih in koncertnih prizoriščih.

Glasbenica je letos osvojila svojo prvo nagrado grammy, in sicer za najboljši svetovni nastop, ki ji jo je prinesla skladba Mohabatt.

"Ko poslušamo Arooj Aftab, se čas vsaj za nekaj trenutkov ustavi. Njen glas nas ponese v čustveni svet nostalgije, izgubljenih trenutkov, a tudi v upanje, ki ga nosi močnejši srčni utrip," so zapisali organizatorji drevišnjega dogodka v koprodukciji Zavoda Druga godba in Cankarjevega doma.

V okviru cikla Sogodbe bodo v Cankarjevem domu nastopili še Circuit des Yeux (12. oktober) in Liv Andrea Hauge Trio (29. november). Foto: Druga godba/Blythe Thomas
V okviru cikla Sogodbe bodo v Cankarjevem domu nastopili še Circuit des Yeux (12. oktober) in Liv Andrea Hauge Trio (29. november). Foto: Druga godba/Blythe Thomas

Vzporejanje s pakistansko kraljico sufijske glasbe
Nadobudno glasbenico mnogi zaradi njenega glasu in načina petja primerjajo s pakistansko kraljico sufijske glasbe Abido Parveen, ki jo tudi sama – poleg Billie Holiday – navaja kot vpliv.

Arooj Aftab se je na prvih albumih Bird Under Water (2014) in Siren Islands (2018) posvečala predvsem pakistanski glasbeni tradiciji, z albumom Vulture Prince pa je naredila korak naprej. Skozi skladbe na njem glasbenica "kaže enako spoštljivost do zahodne tradicije džeza in eksperimentalne elektronike kot do ljudske in klasične glasbe svoje domovine. To se še bolj izkazuje na njenih nastopih z neobičajno inštrumentacijo, ki svojstveno poudarja obe plati njenih glasbenih vplivov in novih idej ustvarjanja," so zapisali organizatorji koncerta.

Dodali so še, da lahko med najboljše in najpresunljivejše koncertne posnetke zadnjega časa štejemo tudi posnetek njenega "domačega" koncerta, na katerem je konec leta 2021 nastopila v okviru videoserije koncertov v živo, poimenovane Tiny Desk.

Arooj Aftab v Cankarjevem domu