BIO 25 bo utrjeval svoj položaj interdisciplinarne platforme sodelovanja, kjer oblikovanje nastopa kot katalizator sprememb. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
BIO 25 bo utrjeval svoj položaj interdisciplinarne platforme sodelovanja, kjer oblikovanje nastopa kot katalizator sprememb. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Maja Vardjan
Skupaj z Janom Boelenom in Cvetko Požar je bila Maja Vardjan že sokustosinja 24. bienala oblikovanja oziroma BIO 50, ki je spremenil poslanstvo in usmeritev bienala. Foto: BoBo

Kot so sporočili iz muzeja, bo BIO 25 utrjeval svoj položaj interdisciplinarne platforme sodelovanja, kjer oblikovanje nastopa kot katalizator sprememb. Kustosinji bosta v skladu z njunim zanimanjem za humanistični vidik oblikovanja bienale uporabili za dekodiranje posledic podnebnih sprememb, migracije dobrin in odzivov na sistemsko krizo politične in ekonomske sfere.

Nove oblike sobivanja
Po zatonu teorije pozitivizma se zdaj soočamo s ključnim in večinoma še neodkritim pomenom posledic postmodernizacije, pri čemer se zdi, da je mesto izgubilo pomen prostora, ki nam predstavlja kakovost bivanja. Spremembe se z majhnimi koraki že prebijajo v ospredje in novi viri počasi preoblikujejo naše urbano in podeželsko okolje. Nova trenja nastajajo iz sobivanja med oddaljenimi pomeni in sodobnimi navadami, ko iščemo nova ozemlja z novimi pomeni, kraje, ki bi jih ponovno naselili, starodavne običaje, ki bi jih ponovno obudili, in osnovne načine sobivanja, ki bi jih na novo definirali.

V dobi, ko super informacije vsrkavamo v realnem času, so tudi izzivi bienala vedno tesneje povezani z realnimi učinki vsakodnevnih sistemov; izzivati paradigme oblikovanja in arhitekture skozi njihovo pragmatično uporabnost, delovati kot trajna dela v nastajanju, so zapisali v muzeju.

Na Milanskem tednu oblikovanja 2016 bosta kustosinji na štirih dogodkih, ki se bodo zvrstili od 10. do 13. aprila, skupaj s priznanimi kustosi in misleci s področja oblikovanja raziskovali glavne teme bienala.

Pripravite prijave
Poziv za sodelovanje bo odprt od 12. maja do 5. julija, ustvarjalni proces pa bo potekal od jeseni 2016 do pomladi 2017.

Angela Rui je bila med letoma 2011 in 2013 urednica za oblikovanje pri reviji Abitare, skrbela je za uredniški projekt za revijo Icon Design (Mondadori, 2015), poleg tega piše prispevke za italijanske in mednarodne oblikovalske revije. Bila je kustosinja neodvisnega oblikovalskega festivala Operae, ki je pod naslovom Here/Now - Under Present Effect potekal v Torinu.

Njen niz intervjujev Meeting Mirabilia, ki so potekali v živo iz studiev LiveOn4G, je postala nova platforma za razpravo in projekte. Ruijeva poučuje na Šoli oblikovanja milanske politehnike in na magistrskem študiju notranjega oblikovanja na Novi akademiji lepih umetnosti v Milanu.

Arhitektka in kustosinja Maja Vardjan je kot kreativna direktorica vodila galerijo T5 Project Space in delovala kot urednica za arhitekturo pri reviji Ambient. Je avtorica publikacije Design in Dialogue in kustosinja razstave Silent Revolutions: sodobno oblikovanje v Sloveniji.

Poleg tega je zaslužna za ključne spremembe pri bienalu oblikovanja. Skupaj z Janom Boelenom in Cvetko Požar je bila sokustosinja 24. bienala oblikovanja oziroma BIO 50, ki je spremenil poslanstvo in usmeritev bienala.