Sejem Preview Art je ob vodilnem Art Formumu Berlin najpomembnejši berlinski umetniški sejem. Foto: Maja Hitij
Sejem Preview Art je ob vodilnem Art Formumu Berlin najpomembnejši berlinski umetniški sejem. Foto: Maja Hitij
Mariborski prostor za umetnost je tokrat ena od 47 ustanov, ki svoj program predstavljajo v Berlinu. Foto: Maja Hitij

Mariborski prostor za umetnost je tokrat ena od 47 ustanov, ki svoj program – izsek iz njega – predstavljajo v Berlinu, in sicer v času ko v nemški prestolnici poteka več umetniških sejmov, z najbolj uveljavljenim Art Forumom Berlin na čelu. V historičnem in kulturnozgodovinsko univerzalno pomembnem ambientu nedavno ukinjenega najstarejšega nemškega potniškega letališča – redni poleti letalskih linij so se začeli leta 1923 – KiBela razstavlja delo v Sloveniji in Nemčiji aktivnega umetnika Stefana Doepnerja, ki smo ga na avtorjevi samostojni razstavi v KiBeli utegnili spoznati že letos spomladi, leta 2007 pa je razstavljal tudi ljubljanski galeriji Kapelica.

Robotoidni partner sleherniku in smrtniku
Doepnerjev projekt Robot Partner 0.2 - Automated Table Modification – kuratorka projekta je Maja Škerbot - se vključuje v sodobni interdisciplinarni vizualni diskurz, ki vključuje umetniško, znanstveno-tehnično in humanistično terminologijo. Kodiran v tem intermedijskem jeziku je predstavljen strukturni okvir, znotraj katerega Doepner tematizira idejo partnerstva vobče in tudi partnerstva med ljudmi in stroji. Sama ideja možnosti obstoja samovoljnega robota se pojavlja v dialožnem razmerju z avtomatiziranim človekom. Pojavi se semantično nasprotje, katerega nosilci so v berlinskem projektu pisarniški in kuhinjski objekti. Ti se znotraj računalniško vodene instalacije permanentno gibljejo po mizi in tako opozarjajo na avtomatizem, ki se pojavlja v polju vsakodnevnih opravil. Sprašujemo se ne le o absurnosti eksistence in možnosti neabsurdnosti mehanizirane eksistence, ampak tudi o absurdnosti vsega ustvarjenega; tudi o absurdnosti umetniškega dela. To je seveda izhodišče za misel človeka o njegovi lastni pozi(ciji).

Ontološko rezoniranje sodobnika Doepner 'zagrabi' pri pojmu napredka (Fortschritt), ki nenazadnje že od samega začetka tehnologije v njenih najbolj rudimentarnih potezah stremi h končni sintezi živega bitja. Z mislijo na takšno sintetično bitje Doepnerjev robotoidni partner ne ponuja nobenih odgovorov in bistrih misli, ampak generira le še nova vprašanja.

Stefan Doepler je študiral likovno umetnost in eksperimentalni film na likovni akademiji v Bremnu (1991/1996). Od sredine 80. ustvarja kot intermedijski umetnik. Med drugim je soustanovitelj f18 Instituta za umetnost, informatiko in tehnologijo v Hamburgu (1996) ter interdisciplinarne postaje Cirkulacija 2 v Ljubljani (2007). Področje njegovega delovanja je predvsem tehnološko podprta umetnost, robotika in zvočna umetnost.

Spodaj si oglejte utrinke s sejma.