Maja Kalafatić pojasnjuje, da je letos skupno prispelo 49 prijav. Dobro je, dodaja, da je prispelo veliko različnih predstav z zelo različnimi estetikami, načini razmišljanja, ustvarjanja plesa.

"Reči ‘reči’, če jih vidiš tudi ti!" Predstava, ki na inovativen in humoren način odstira problematiko ekologije, ozavešča o posledicah uporabe plastike in spodbuja k skrbi za okolje. Foto: Nada Žgank

Predstave za tekmovalni program je izbrala tričlanska mednarodna selektorska ekipa, poleg Maje Kalafatić še Pia Krämer iz Nemčije, Biljana Tanurovska - Kjulavkovska iz Severne Makedonije.

Izbranih sedem predstav je med seboj različnih, se pa vsaka na svoj način ukvarja z vprašanji tehnologije in umetnosti, telesa in umetnostjo, načini gledanja predstave s položaja gledalca, performerja, pripovedovanjem, glasom, s tem, kaj plesna praksa je, kam se lahko ples razvije naprej, kakšna so koreografska orodja, ali jih ples sploh potrebuje in tako naprej, je še povedala slovenska predstavnica selektorske ekipe.

Gibanica vse od leta 2003 predstavlja slovensko sodobno plesno produkcijo in ponuja nabor najboljših predstav slovenskega sodobnega plesa in je najpomembnejša sodobnoplesna platforma v Sloveniji.

Selektorice so v tekmovalni program izbrale sedem predstav, predstava Reči Reči Jana Rozmana in Julije Keren Turbahn pa se je z nagrado strokovne žirije s pretekle Gibanice za koreografa Jana Rozmana za predstavo Predmetenje v tekmovalni program uvrstila neposredno.

V tekmovalni program so se uvrstile še Oh, kako zelo običajno Bojane Robinson in Katje Legin, Venera: Med ujetostjo in letenjem Male Kline, Poljub Kristine Aleksove, Loupa Abramovicija in Tomaža Groma ter U.F.O.: Poklon Katalini Ladik Jule Flierl in Irene Z. Tomažin. Uvrstile so se tudi PČP - Preživljati čas plesaje Mateja Kejžarja, Viktorije Bubalo, Dore Brkarić in Daniele Petković, Vstajenje 2.0 Bena Novaka, Elvisa Homana in Boštjana Simona ter Brina - Kinestetični spomenik Leje Jurišič, Bare Kolenc, Petra Kutina, Patrika Lechnerja in Mathiasa Lenza.

Letošnja novost je fringe program

Bienale slovenske sodobne plesne umetnosti Gibanica bo letos že enajsti po vrsti. Potekal bo od 22. in 25. februarja, sodeluje pa več kot dvajset tujih gostov iz sedemnajstih držav. Letošnja novost je fringe program. Nagrade bodo podelili v soboto ob zaključku festivala.

Preživljati Čas Plesaje predstavlja Kejžarjev eksperiment s plesom, ki ga skuša razbremeniti produkcijskega
Preživljati Čas Plesaje predstavlja Kejžarjev eksperiment s plesom, ki ga skuša razbremeniti produkcijskega "nagona", morda celo prisile. Foto: Matija Lukič

Dogajanje Gibanice bo potekalo na več lokacij v Ljubljani, od Cankarjevega doma do Kina Šiške, Centra kulture Španski borci, Stare mestne Elektrarne, JKSD Studia in Skladovnice ter Hiše otrok in umetnosti.

Nagrado Ksenije Hribar za življenjsko delo je prejel Iztok Kovač

Festival Gibanica se bo sklenil s podelitvijo nagrad Gibanice 2023 in nagrad Ksenije Hribar. Podelili bodo med drugim nagrado za najboljšo predstavo Gibanice 2023 po izboru občinstva ter nagrado za najboljšo predstavo Gibanice 2023 po izboru mednarodne strokovne žirije v sestavi Italijana Roberta Casarotto, Dries Douibi iz Belgije in Lee Loeb (Švica/Argentina). Nagrado Ksenije Hribar za življenjsko delo letos prejme plesalec, koreograf, pedagog in umetniški vodja Iztok Kovač.
Maja Kalafatić je na današnji novinarski konferenci prek videopovezave iz Helsinkov povedala, da je bila izbira težka.

Gibanico tradicionalno spremlja diskurzivni program, ki letos po besedah članice umetniškega odbora 11. Gibanice Mojce Kasjak prinaša dve programski enoti. V petek bo okrogla miza o razvojnih strategijah na področju sodobnega plesa, dan kasneje pogovor z ustvarjalkami in ustvarjalci predstav letošnje Gibanice pod naslovom V izgrajevanju.

Letošnja Gibanica prvič prinaša tudi fringe program s šestimi dogodki, od plesne predstave, podprte s plesno instalacijo I Only See You at Night, izkustvene plesne predstave in delavnic za najmlajše Od kapljice do Ocena do performansa Srečanja in plesne videoinstalacije DSPS25 +3.

Predstava VENERA: med ujetostjo in letenjem temelji na Botticellijevi sliki Rojstvo Venere, ki prikazuje trenutek njenega vznika iz morske pene. Rojstvo Venere se zgodi kot rez, ki razloči nebo in zemljo in tako ustvari vmesni prostor, v katerem stvarstvo nenehno postaja. Foto: Urška Boljkovac
Predstava VENERA: med ujetostjo in letenjem temelji na Botticellijevi sliki Rojstvo Venere, ki prikazuje trenutek njenega vznika iz morske pene. Rojstvo Venere se zgodi kot rez, ki razloči nebo in zemljo in tako ustvari vmesni prostor, v katerem stvarstvo nenehno postaja. Foto: Urška Boljkovac

Nina Meško, prav tako članica umetniškega odbora 11. Gibanice, je ob tem povedala, da so na Društvu za sodobni ples Slovenije že dolgo razmišljali, kako bi festival tudi povezal slovensko plesno sceno in da bi tudi vsa širša slovenska plesna skupnost Gibanico posvojila kot praznik slovenskega plesa, ki poteka vsaki dve leti, temu pa naj bi prispeval prav fringe program.

Uvodno srečanje za Balkansko plesno platformo

Med Gibanico bo v Ljubljani potekalo tudi uvodno srečanje za Balkansko plesno platformo, katerega namen je najprej združiti plesne platforme in ustvarjalce na področju sodobnega plesa z Balkana in nato dolgoročno organizirati omenjeno platformo.

Plesni performans avtorice in izvajalke Kristine Aleksove v sodelovanju z Loupom Abramovicijem in Tomažem Gromom izhaja iz predpostavke:
Plesni performans avtorice in izvajalke Kristine Aleksove v sodelovanju z Loupom Abramovicijem in Tomažem Gromom izhaja iz predpostavke: "Toda poljub je več kot le srečanje ustnic. Poljub je tvegan. Poljub je nevaren. Poljub je smrtna obsodba. Poljubi me." Foto: Marc Andrea/Gibanica

Bogatemu in prepoznavnemu programu tudi pri tujih producentih in selektorjih navkljub se bienale slovenske sodobne plesne umetnosti po besedah izvršne producentke 11. Gibanice Mojce Zupanič spopada s finančno podhranjenostjo, a kljub temu "optimistično zrejo v prihodnost". Kot je še dodala, si želijo, da bi festivalsko dogajanje doseglo čim več ljudi in da bi se povečala prepoznavnost sodobnega plesa, ki je "v primerjavi z ostalimi umetniškimi zvrstmi na robu zaznave".