S premiero nocoj stopajo v novo sezono na mali sceni v Mestnem gledališču ljubljanskem (MGL).

Po besedah režiserke se gledalec z namenoma zgolj ženskimi liki, ki v eni noči pokažejo razsežnost svojih karakterjev, zlahka poistoveti. Foto: Peter Giodani/MGL
Po besedah režiserke se gledalec z namenoma zgolj ženskimi liki, ki v eni noči pokažejo razsežnost svojih karakterjev, zlahka poistoveti. Foto: Peter Giodani/MGL

Film 7 let je sicer, kot so zapisali na spletni strani MGL-ja, nastal v Netflixovi produkciji leta 2016 in je bil prvi film, ki ga je omenjeni spletni ponudnik pretočnih vsebin posnel v španskem jeziku.

Značaji, prignani v psihološko-eksistencialen kot
Barbara Hieng Samobor je na predstavitvi predstave prejšnji teden povedala, da gre v osnovi za zgodbo o tem, kako so v manjšem, a izredno uspešnem podjetju leta zatajevali davke, pred gledalci pa se nato razvija razplet tik pred razkritjem tega. Ob tem se pokažejo značaji nastopajočih, se pravi to, kakšni so, ko so prignani v psihološko-eksistencialen kot, saj je za utajo davkov zagroženih sedem let zapora. Po besedah režiserke se gledalec z namenoma zgolj ženskimi liki, ki v eni noči pokažejo razsežnost svojih karakterjev, zlahka poistoveti.

Dramaturginja Eva Mahkovic pa je povedala, da gre pravzaprav za psihološki triler, za dramo odnosov med štirimi ženskami, ki so od nekdaj druga drugi priznavale določene kvalitete in se v tem spoštovale, se imele celo rade in bile zaveznice. To pa se med razpletanjem zgodbe spremeni in odnosi se razrahljajo.

Iz prijateljic v nasprotnice
Ključno pri predstavi je, da so večinoma moške like iz izvirnika za gledališko predstavo transformirali v ženske. Režiserki se zdi posebno zanimivo, da se v predstavi protagonistke iz prijateljic prelevijo v nasprotnice. "V eni noči pokažejo razsežnost svojih karakterjev, ki jih poprej niso poznale. Te ženske niso 'grde osebe', to so osebe, s katerimi se lahko do neke mere poistovetiš in marsikatera njihova izjava vendarle drži," je pojasnila.

V predstavi igrajo Judita Zidar, Tjaša Železnik, Mojca Funkl, Ana Pavlin in študentka AGRFT-ja Klara Kuk. Foto: Peter Giodani/MGL
V predstavi igrajo Judita Zidar, Tjaša Železnik, Mojca Funkl, Ana Pavlin in študentka AGRFT-ja Klara Kuk. Foto: Peter Giodani/MGL

Že z vidika odnosov se je dramaturginji zdelo zanimivo ustvariti popolnoma žensko zasedbo, med drugim pa je dodala razmislek, da trije milijoni minut zapora, ki grozijo protagonistkam, starim od 30 do 40 let, ženski v rodni dobi pomenijo veliko več kot moškemu. "Zanimivo je, kako zaradi tega postanejo čisto prežete s samoohranitvenim nagonom," razmišlja.

Sorodna novica Avtoportret: 59 sekund s Klaro Kuk

V predstavi igrajo Judita Zidar, Tjaša Železnik, Mojca Funkl, Ana Pavlin in študentka AGRFT-ja Klara Kuk, glas pa je za uprizoritev posodila še Jana Zupančič. Igralke so na predstavitvi dejale, da so bile navdušene nad študijem predstave in v celoti žensko zasedbo.

Minimalistična kostumografija, ki pa odraža status protagonistk
Vse so bile tudi izredno navdušene nad kostumi, ki jih je za predstavo oblikovala Prešernova nagrajenka Bjanka Adžić Ursulov. Ta se je odločila za minimalistično kostumografijo, ki pa odraža status protagonistk. Dejala je, da je bil zanjo pri oblikovanju kostumografije najpomembnejši karakter vloge in to, kako se je vanj preobrazila igralka.

Scenografijo podpisuje Darjan Mihajlović Cerar, oblikovanje svetlobe Andrej Koležnik, oblikovanje tona pa Sašo Dragaš.

Odrska izvedba Treh milijonov minut