Private View je platforma za sodobno umetnost, s katero želi kuratorka in kritičarka Maja Škerbot v Berlinu oblikovati strukturo za predstavljanje slovenskih umetnikov v Berlinu. Slovenska umetnost sicer ni edini fokus projekta, saj Škerbotova poudarja afiniteto do avtorjev iz Slovenije, pa tudi iz Berlina ter vzhodno- in srednjeevropskih držav in z Balkana. Foto: Private View
Private View je platforma za sodobno umetnost, s katero želi kuratorka in kritičarka Maja Škerbot v Berlinu oblikovati strukturo za predstavljanje slovenskih umetnikov v Berlinu. Slovenska umetnost sicer ni edini fokus projekta, saj Škerbotova poudarja afiniteto do avtorjev iz Slovenije, pa tudi iz Berlina ter vzhodno- in srednjeevropskih držav in z Balkana. Foto: Private View
Aleksij Kobal: Doževe sanje (2009)
Prva razstava pobude Private View združuje projekte, ki si na različne načine prilaščajo prvine renesančne umetnosti. Foto: Private View
Marko Požlep: Zadnja večerja superjunakov (2006)
Platforma Private View bo delovala v treh prostorih: v najemniškem stanovanju Maje Škerbot, v prostorih slovenskega veleposlaništva ter v galeriji ali projektnem prostoru katere od berlinskih galerij. Foto: Private View

Maja Škerbot, kuratorka in kritičarka, ki že nekaj let deluje predvsem v Berlinu, je platformo za sodobno umetnost Private View zagnala med berlinskim bienalom, ko se v nemško prestolnico zgrne še nekaj več ljubiteljev sodobne vizualne umetnosti. Tema renesanse oziroma prilastitve njene umetnosti je kleč razstav, s katerimi je Maja Škerbot predstavila svoj tripartiten projekt. Private Wiev namreč ni galerija, ampak projekt iskanja, podpiranja, zastopanja in predstavljanja umetnikov različnih generacij, ki na rednih skupinskih razstavah dobijo možnost nastopa na enem izmed treh podijev, ki jih ponuja Škerbotova.
Trenutno aktualna dvodelna razstava Renaissance Nostra je tako na ogled v projektnem prostoru priznane galerije Jarmuschek + Partner in v najemniškem stanovanju Maje Škerbot na Joachimstrasse 11 a v središču Berlina. Tretji, in v prihodnosti tudi redno angažirani razstavni prostor pobude Private View, pa je slovenska ambasada na Hausvogteiplatzu 3-4. Tam se s tremi serijami na temo muzeja, reprezentacije zgodovine umetnosti in njenih artefaktov v muzejskem okolju ter z načinom obiskovalčevega dojemanja slike v muzejskem okolju (gre pravzaprav za lov na 'trofeje', ki kulminira v trenutku fotografiranja znane umetnine in kasnejše prezentacije te fotografije pred prijatelji in znanci) predstavlja Matej Košir.
Subjektivnost pogleda, ki išče izvirno umetnost
Projekt Private View ne skriva subjektivnosti svojega pogleda. Maja Škerbot tako v svojem iskanju izvirnega v sodobni mednarodni umetniški produkciji ne skriva posebne afinitete do dela avtorjev, ki delajo v Sloveniji, Berlinu in nekaterih vzhodno- in srednjeevropskih ter balkanskih državah. Prva razstavna edicija iniciative Private View tako poleg Koširja predstavlja še slovenske umetnike Arjana Pregla, Marka Požlepa, Uršo Vidic, Ksenijo Čerče, Aleksija Kobala in Kiki Omerzel.
Ti in drugi avtorji se na različne načine poigravajo z zakonitostmi renesančnega portreta (Alexander Valchev, Isabel Schmiga), z Mono Lizo (Arjan Pregl, Matej Košir, Kiki Omerzel), z Leonardovo Zadnjo večerjo (Marko Požlep, Andreas Sachsemeier) ter z renesančnim pogledom na ste in človeka v njem (Urša Vidic, Ksenija Čerče, Aleksij Kobal). Ob začetku delovanja platforme Private View Maja Škerbot kot bistvo svojega delovanja poudarja tudi partnerstvo. Želi si namreč razviti tesno sodelovanje tako z umetniki kot tudi z drugimi protagonisti umetniškega sistema (galerijami, meceni, somišljeniki), ki lahko delovanje Private Viewa podprejo in tudi sooblikujejo.