S škofovsko palačo v Astorgi je Gaudi poskušal ustvariti slogovni most med staro gotsko katedralo in svojim osebnim slogom. Foto: EPA
S škofovsko palačo v Astorgi je Gaudi poskušal ustvariti slogovni most med staro gotsko katedralo in svojim osebnim slogom. Foto: EPA
Antonio Gaudi: Casa de los Botines
Ko je dokončal škofovsko palačo, je Gaudi v bližnjem Leonu zgradil Caso de los Bonites, ki jo prav tako zaznamujejo gotizirani elementi.

Škofovsko palačo v Astorgi, mestecu v bližini Léona, je Antonio Gaudi začel načrtovati pred natančno 120 leti. Palačo, ki v nekaterih potezah še sledi Art Nouveauju oziroma slogu modernisme, kot so to smer imenovali v Kataloniji, zaznamuje pravljična nostalgičnost, zaradi katere se palača zdi sorodna novoromantičnemu gradu Neuschwanstein pri Hohenschwangauu, zgrajenem po naročilu bavarskega kralja Ludvika II.

Nadaljevanje v Léonu
Gaudi se je projekta Škofovske palače lotil leta 1889, kot nadaljevanje tega projekta pa lahko označimo palačo Casa de los Botines. Palačo, kjer je danes sedež banke Caja Espagna, v bližnjem Léonu je Gaudi zasnoval kot modernistični objekt z nekaterimi gotiziranimi elementi. S to stavbo se je želel Gaudi tudi pokloniti bogati arhitekturni dediščini Léona, ki jo zaznamuje gotika.

Dolga zgodovina škofije v Astorgi
Gaudijeva škofovska palača je danes 'kronski dragulj' škofije z izjemno zgodovino. Zametki te škofije namreč segajo v leto 747, ko so v Astrogi ustanovili prvo škofijo, v leto 786 pa datirajo omembo prvega znanega škofa z imenom Ascaric. Pomen astorške škofije je zagotavljala tudi njena lega ob romarski poti v Santiago de Compostella.

Antonio Gaudi se je s palačo v Astrogi začel ukvarjati, ko je dokončeval palačo družine Guell v Barceloni. Da se projekt ne bi zavlekel, je astorškega škofa zaprosil za fotografije kraja in njegove arhitekture, tako da se je lahko že v Barceloni vživel v značaj Astorge. Še posebej je preučeval podobo stare katedrale, ki so jo gradili od leta 1471 naprej. Vseeno je gaudi svojo palačo zaznamoval z nekaj za svojo arhitekturo značilnimi elementi, ki odstopajo od klasične gotske poteze. Gaudijev prijem se najočitneje kaže v obokih vhoda.