Banksyjevo zaznamovanje 50. obletnice pariških študentskih protestov leta 1968. Foto: EPA
Banksyjevo zaznamovanje 50. obletnice pariških študentskih protestov leta 1968. Foto: EPA

Razstavo na Dunaju so zasnovali kot instalacijo. Vanjo bo mogoče vstopiti skozi veliki razpršilni pločevinki, za katerima je blagajna.

Začela se bo s fotografijo Deklice z balonom na steni, ki se je v zgodovino umetnosti zapisala s tem, da se je takoj po nakupu na dražbi v Londonu delno samouničila. V okvir svoje slike je vgradil napravo, ki je sliko samodejno zarezala.

Samouničenje slike je še dvignilo ceno Banksyjevim delom

Banksy skozi rezalnik ni spusti katerega koli svojega dela, ampak so Britanci leta 2017 Deklico z balonom izglasovali za svoje najljubše umetniško delo. Z umetnikovim posegom je slika dobila nov naslov, in sicer Ljubezen v smetnjaku (Love is in the Bin). V avkcijski hiši pa so jo označili kot "prvo umetniško delo v zgodovini umetnosti, ki je bilo v živo ustvarjeno na dražbi".

Dunajsko postavitev bodo sestavljale še druge fotografije in grafike, nekatere od njih so reproducirali posebej za razstavo, poroča avstrijska tiskovna agencija APA.

V stari sobi s stoli in kavči v angleškem slogu
Glavna razstava se bo začela v stari sobi s stoli in kavči v angleškem slogu, kjer si bo mogoče ogledati tudi desetminutni dokumentarni film o Banksyjevem delu. V nadaljevanju se bo obiskovalec lahko sprehodil skozi repliko njegovega studia, sodeloval v vlogi razpršilca in se na koncu sprehodil po galeriji z najbolj znanimi deli.

Razstavo bo spremljala pesem, ki jo je posebej za to priložnost napisal turški glasbenik Fahir Atakoglu.

Od Bristola do Barcelone, od Sydneyja do San Francisca
O Banksyju vemo le to, da je 45-letni angleški poulični umetnik in aktivist. Umetnik grafitov sebe opiše kot "kakovostnega vandala". Kljub številnim poskusom razkrinkanja mu je uspelo ohraniti svojo anonimnost. Svoja dela postavlja v javni prostor od Bristola do Barcelone, od Sydneyja do San Francisca.

S svojim uličnim ustvarjanjem, ki je mešanica pikrega političnega komentiranja, narejenega na vizualno privlačen način, je hitro zaslovel na medmrežju, postal pa je zanimiv tudi za umetniški trg. Ko je mesto Bristol glasovalo za odstranitev njegovih del, se jih je 97 odstotkov odločilo proti.