Krška mestna obvoznica še vedno ni dokončana. Foto: Goran Rovan
Krška mestna obvoznica še vedno ni dokončana. Foto: Goran Rovan
Del nove obvoznice je bil zgrajen tudi z evropskim denarjem. Foto: Goran Rovan
Gradbiščni most pri HE Krško je postal most za tranzitni promet. Foto: Goran Rovan

Ob gradnji HE Krško so zaradi težje dostopnosti nameravali za potrebe gradbišča postaviti začasni most čez Savo, ki bi ga po končani gradnji porušili. V krški občini so ob tem sprevideli, da bi ta most, v nekoliko dopolnjeni različici, lahko služil za preusmeritev tranzitnega prometa na obvoznico, na levem bregu reke Save. In tako se je porodila zamisel o novi mestni obvoznici. Zanjo so porabili izkopan material iz struge reke Save in tako gradnjo precej pocenili.

Ta obvoznica bi morala biti dokončana že leta 2011, zaradi težav pri financiranju infrastrukturnih del in akumulacijskega bazena, pa je bila odprta šele leto pozneje. Hkrati je bilo ob umeščanju v prostor trajnega odlagališča nizko in srednje radioaktivnih odpadkov leta 2009 dogovorjeno s protokoli, da država dokonča obvoznico z izgradnjo še enega mostu čez Savo v Žadovinku. Tako je že bil nadvišan del ceste v Vrbini in zgrajeno novo krožišče. Zdaj ko bi morali začeti graditi most oziroma bi ta moral biti že zgrajen, pa se je zataknilo. Spet seveda pri denarju, saj DRSC zanj nima denarja, zato niso niti podali vloge za gradbeno dovoljenje. V Krškem se seveda bojijo, da bodo na nov most morali čakati še najmanj štiri leta.

Zemljišča za nov most so že odkupljena
Ob tem je krška občina kot sofinancer že odkupila zemljišča, potrebna za izgradnjo novega mostu in v ta projekt do zdaj sama vložila 450 tisoč evrov. Miran Stanko, župan občine Krško, opozarja, da bi lahko gradnjo mostu, ki je ocenjena na pet milijonov evrov, precej pocenili, če bi ga gradili zdaj. Stanko še dodaja: "Predvsem se nam mudi zaradi tega, ker vemo, da je izgradnja HE Brežice en velik projekt, ki se ne bo več ponovil. Vemo, da je treba zdaj, ko se pojavlja ogromno materiala, ta material primerno shraniti in ga nekje deponirat. Hkrati bi lahko ta material služil tudi kot podloga za spodnji ustroj ceste."

Na direkciji za ceste so ta most že črtali iz proračuna za leto 2015, tako da se gradnja, ki bo trajala kar dve leti, zagotovo ne bo začela prej kot v letu 2016. Po najbolj optimističnih napovedih bi bila lahko končana v letu 2018. Stanko zatrjuje, da vedo za finančne težave državnega proračuna, a kljub temu želijo, da se projekt krške obvoznice dokonča. Ob tem dodaja: "Po eni strani gledam na problem s financiranjem z razumevanjem, kajti vem, da je veliko pomanjkanje sredstev v državnem proračunu. Vendar pa pričakujem, da bodo v proračunu 2016 ta sredstva zagotovljena. Občini Krško so bila sredstva oziroma možnost zgraditve tretjega mostu obljubljene že s protokoli ob sprejemanju DPN-ja za umestitev odlagališča. Ta obveznost še vedno obstaja in se ni v ničemer spremenila."

Če v državi ne bodo zagotovili denarja za dokončanje mestne obvoznice, v krški občini menijo, da bi lahko pridobili tudi evropska sredstva, bodo prisiljeni to obvezo izterjati - če ne drugače tudi prek sodišč, za kar imajo vse pravne podlage.

Za MMC Goran Rovan