Na reševalni postaji UKC-ja Ljubljana so letos prejeli več kot 900 kazni za prehitro vožnjo. Na vsako obvestilo o prekršku morajo nato podati pritožbo. Foto: BoBo
Na reševalni postaji UKC-ja Ljubljana so letos prejeli več kot 900 kazni za prehitro vožnjo. Na vsako obvestilo o prekršku morajo nato podati pritožbo. Foto: BoBo
Ker iz očitnega dejstva, da gre za vozilo s prednostjo, izhaja, da prekršek ni bil storjen, se postopek o prekršku ne začne.
Vladna služba za zakonodajo

Pošiljanje kazni za prehitro vožnjo reševalnim vozilom, ki mimo radarjev drvijo s prižganimi signalnimi lučmi in sireno, ne more biti nič drugega kot nepotrebno zapravljanje časa. Na reševalni postaji UKC-ja Ljubljana se morajo tako ukvarjati s pisanjem pritožb in pojasnjevanjem, da je šlo za nujne vožnje, ker so njihovi reševalci hiteli na pomoč. Tudi vladna služba za zakonodajo je ugotovila, da gre v teh primerih za nepotrebne postopke, a kazni še kar prihajajo.

Ljubljanski reševalci prejmejo okoli 50 kazni na teden, za pisanje pritožb na njih pa porabijo dva delovna dneva, je pojasnil vodja reševalne postaje Janez Kramar. Foto: BoBo
Ljubljanski reševalci prejmejo okoli 50 kazni na teden, za pisanje pritožb na njih pa porabijo dva delovna dneva, je pojasnil vodja reševalne postaje Janez Kramar. Foto: BoBo

"Ali bi ga mestni redar, ki bi s pištolo, govorimo o radarski pištoli, opazil reševalno vozilo na nujni vožnji, ustavil, če bi izmeril preveliko hitrost? Odgovor je ne! Potem bi tudi na sliki lahko opazil isto in ne poslal obvestila," je dejal Janez Kramar, vodja reševalne postaje UKC-ja Ljubljana. Redarstvo bi na fotografijah, ki jih posnamejo stacionarni radarji, zlahka preverilo, ali gre za vozilo na nujni vožnji, opozori Kramar.

Če ne bi na vsak tak dopis napisali pritožbe, bi morali reševalci, ki hitijo na pomoč, plačati kazni. V enem letu se je nabralo za štiri zajetne mape obvestil redarstva in policije, skupaj več kot 900. Na teden prejmejo tudi po 50 dopisov. "50 zadev nam vzame približno dva delovna dneva, čas, ki ga porabimo za to, bi bilo bolj smiselno porabiti drugje, dejstvo pa je, da delamo drug drugemu nepotrebno delo," je sklenil Kramar.

Na ljubljanskem mestnem redarstvu so prepričani, da je treba sprožiti postopek zoper vse kršilce. Foto: BoBo
Na ljubljanskem mestnem redarstvu so prepričani, da je treba sprožiti postopek zoper vse kršilce. Foto: BoBo

Nesmiselno početje in morebitno šikaniranje

Da gre za nesmiselno početje, je reševalcem pritrdila tudi vladna služba za zakonodajo. "Ker iz očitnega dejstva, da gre za vozilo s prednostjo, izhaja, da prekršek ni bil storjen, se postopek o prekršku ne začne," so zapisali.

Vladna služba za zakonodajo še zapiše, da menijo, da gre verjetno za veliko skrbnost občinskega organa, ki je spregledal pravilo, da se očitna dejstva ne ugotavljajo, saj bi ob namernem spregledu očitnih dejstev dejanja redarstva pomenila šikaniranje.

Redarstvo: Postopek je treba izpeljati zoper vse kršilce

"Zakon o prekrških postopek natančno določa in tukaj se je treba ozirati tudi na to, da je zaradi načela zakonitosti treba postopek izpeljati zoper vse kršilce," je pojasnil Klemen Gaberšček z mestnega redarstva.

Pošiljanje dopisov se bo tako, kot kaže, še nadaljevalo, rešitve še ni na vidiku, zadnji sestanek med predstavniki redarstva, policije in reševalcev na to temo pa je bil preklican.

Zakaj reševalna vozila dobivajo kazni?