Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.7 od 29 glasov Ocenite to novico!
Dolgi most
Dolgi most v Ljubljani bo kmalu dobil lastno železniško postajališče. Foto: RTV SLO/ Ergyn Zjeci
Železniška postaja
Večina posodobitev bo izvedena v Ljubljani in okolici. Na fotografiji glavna železniška postaja, ki sicer že dolgo zamuja z ločenim projektom posodobitve. Foto: BoBo/Borut Živulović

Dodaj v

Na Dolgem mostu kmalu novo železniško postajališče

Dela podeljena družbi Ginex
14. januar 2018 ob 11:50
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Ta mesec se začenja izvajanje 3,2 milijona evrov vrednega projekta ureditve sedmih obstoječih in gradnje treh novih železniških postajališč, večinoma v Ljubljani in okolici.

Prva se bo začela gradnja novega postajališča na Dolgem mostu. Postavljeno bo v neposredni bližini vozlišča P+R Dolgi most, kjer vozniki lahko pustijo svoje avtomobile, pot v središče mesta pa nato nadaljujejo z mestnimi avtobusi ali kolesi mreže Bicikelj. Zdaj bodo imeli na voljo še nadaljevanje poti z vlakom.

Po pojasnilih direkcije za infrastrukturo bo sledila ureditev obstoječih železniških postajališč Tivoli, Litostroj, Brinje, Ježica, Vodmat, Stegne in Medno.

Nadstreški, koši, vozni red ...
Na teh potniki trenutno nimajo niti osnovne infrastrukture, kot je streha nad glavo, zato bodo v sklopu projekta med drugim zgradili tipske nadstreške oz. zavetišča, namestili klopi, koše za smeti, kolesarska stojala, vitrino z voznim redom in preostalimi manjkajočimi informacijskimi oznakami, uredili javno razsvetljavo ter obnovili podhode, kjer bo to potrebno.

V nadaljevanju bodo zgradili še novo postajališče Lavrica ob dolenjski železnici in kot edino zunaj ljubljanskega območja še železniško postajališče Novo mesto Šmihel.

Dela družbi Ginex
Kot so zatrdili na direkciji, se bodo dela izvajala skladno s terminskim načrtom izvajalca, rok za dokončanje vseh del pa je konec julija letos. Za izvedbo del je direkcija lani izbrala novogoriško družbo Ginex, ki bo naročena dela glede na izbrano ponudbo opravila za 3,2 milijona evrov.

Cilj gradnje obeh novih železniških postajališč na vpadnicah ljubljanskega železniškega vozlišča je po navedbah direkcije preusmeritev potnikov primestnega in mestnega prometa na javni železniški prevoz in s tem posledično zmanjšanje cestnega prometa na območju slovenske prestolnice. Ureditev obstoječih postajališč pa bo najverjetneje vsaj delno prispevala k privlačnosti uporabe železniškega prometa za potovanje v mesto.

Gradnja železniškega postajališča na Dolgem mostu in ureditev obstoječih ljubljanskih postajališč sta tudi del dogovora med vlado in Mestno občino Ljubljana iz 2016.

Kaj še bi bilo treba
V ljubljanski občini po pisanju Dela opozarjajo, da se vsak dan z osebnimi avtomobili pripelje v mesto 116.000 ljudi, ki so v avtomobilu večinoma tudi edini potnik, zato bi bilo treba po njihovem primerno urediti še postajališča na Rudniku in Galjevici ter tudi ob zasavski progi v Polju in Zalogu.

Na direkciji so za Slovensko tiskovno agencijo pojasnili, da poteka javno naročilo za izdelavo študije za nadgradnje regionalnih železniških prog v ljubljanski mestni regiji. V študiji, ki bo obravnavala železniško infrastrukturo v regiji, bodo tudi usmeritve za nadaljnje naložbe v javno železniško infrastrukturo na tem območju.

Cilj gradnje edinega postajališča zunaj ljubljanske regije, v Novem mestu, pa je po pojasnilih direkcije povečanje prometne varnosti dijakov Šolskega centra Novo mesto.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
crtomirjansa
# 14.01.2018 ob 12:47
#gerza
Podzemna se aboslutno ne splaca za tako malo mestece kot je Lj. Za teh 200,300 tisoc ljudi bi bla to totalno nesmiselna investicija.
reorah
# 14.01.2018 ob 13:05
@gerza
Niti večina milijonskih mest še nima podzemne železnice, Ljubljana pa še dolgo ne bo milijonsko mesto. Bodimo torej realni. Sploh v Sloveniji, ki ne zmore zgraditi 26 km esencialne železniške proge...
-mclaren-
# 14.01.2018 ob 12:05
Hitro so ugotovili, da bi na tem mestu bilo smotrno postavit železniško postajo. :)
tocernilec
# 14.01.2018 ob 12:42
Že zdaj je to vozlišče precej prometno. Ko sem lani na pobude občanov pisal, da bi prav prišel kakšen WC, so mi odgovorili, da ni v planu. Upam, da si premislijo.
dude
# 14.01.2018 ob 13:00
Drzi. Rabis kaksnih milijonov prebivalcev, da se splaca. Plus 2x visji standard.
Vsaj trenutno, mogoce bo cez 20 let drugace.
vrtojb5
# 14.01.2018 ob 13:08
Parkirišče nekje pri Vodicah, pa hitra povezava z vlakom mimo Stegn do centra. 30% manj guzve na Celovski v trenutku. Isto naredite iz smeri Medvod, pa je guzve manj se za 40%.
Rockos
# 14.01.2018 ob 14:42
Podzemna železnica v Ljubljani ne pride v poštev, ker se v mesto kolone stekajo v zvezdasti obliki, torej ne bi bilo dovolj pokriti enega kraka. Drugi problem je kraški teren, kjer so vodni bazeni ponekod že okoli 20 metrov pod zemljo (primer težave pri gradnji Emonike na železniški postaji). Druga težava je premalo velikih naselij v Ljubljani, še največje je Fužine, ki pa ima vsega skupaj samo 10.000 prebivalcev kar ni nič. Populacija se tudi stara, število migracij pa se bo z deli na daljavo ter on-line shoppingom v bodoče kvečjemu zmanjšalo.

Veliko bolj smiselno bi bilo, da bi imeli v P+R sistemi večje avtobusne in železniške postaje ter car sharing sistem. Poleg tega bi se lahko na ključnih točkah zgradilo kakšno garažno hišo, ki bi na isti površini lahko sprejela veliko večjo kapaciteto vozil. Seveda se pri nas vse prične in konča pri denarju in kljub temu, da bi bilo potrebno več vlagati v železniško infrastrukturo, se to ni nikoli zgodilo, Ljubljana še vedno nima železniškega vozlišča, tovorne proge, ni povezave z letališčem in še bi lahko našteval. Kje so še načrti o poglobitvi proge (ki so zelo smiselni) ali s povezavo z okoliškimi večjimi kraji s hitro železnico (lahko na nekaterih vpadnicah tudi cestno, sicer pa klasično, vendar veliko hitrejšo). Tako bi glavna naselja, od koder je največ dnevnih migracij, povezavi v pentljo (Kamniško-Domžalski konec, Grosuplje, Vrhnika-Logatec-Postojna, Kranj-Brnik-Škofja Loka) in s tem povezal več kot 1/3 celotnega prebivalstva v efektiven javni prevoz.
Mimobeznik
# 14.01.2018 ob 13:06
Kmalu ... in že celo desetletje planirajo ta 2 100 metrska perona z nadstreškom.
kamnosek
# 14.01.2018 ob 15:31
Slovenija ni sposobna zgraditi industrijskega tira v dolžini 23 km. Tako, da so ideje o podzemni železnici ali vkopavanju obstoječe skozi Ljubljano, le sanje.
zozozo
# 14.01.2018 ob 13:10
Je pa res malo nejasno, kdo naj bi bili ljudje, ki bojo to uporabljali, oz. od kod in kam naj bi se ti ljudje peljali? Kam lahko prideš z avtobusom z Dolgega mosta, da se ti splača ravno tam zapustiti vlak in presedlati na avtobus? Več ali manj nikamor.

Ljubljana rabi eno veliko reorganizacijo javnega prometa in premišljeno načrtovanje nove mreže integriranega javnega prometa, ne pa neke take posamične rešitve, ki se očitno delajo brez premisleka.
zozozo
# 14.01.2018 ob 13:04
@PikiMiki - Tam, kjer je postaja v Ježici, ni nobenih služb, torej tista postaja ni uporabna za dnevne migrante v Ljubljano. Obenem je pa tudi neuporabna za prevoz iz Ježice do centra, ker vlak vozi VELIKO prepočasi (in seveda tudi veliko prreredko) v primerjavi z avtobusom.
veritass
# 14.01.2018 ob 18:44
Malo si naj gredo železničarji pogledati železniško infrastrukturo v Zgornje Poadižje. Primer Mals -Merano - Bolzano. Ljudje se iz vse okolice vozijo z vlakom v Merano in Bolzano. S kolesom se pripelješ na postajo, lahko se s svojim kolesom "vkrcaš" na vlak ali ga pustiš na postaji v "varni shrambi". Vlaki vozijo na pol ure, ob konicah na 20'. Nimajo sprevodnikov. Karto kupiš na avtomatu in jo pred vhodom na vlak poštempljaš na peronu. V naši deželi železničarji in politiki kaj takega niso zmožni narediti. Žalostno, a resnično.
danes
# 14.01.2018 ob 13:58
Dolgi most: a novejša fotografija ne obstaja ? Povezave z Rožno dolino sploh (še) ni.
PikiMiki
# 14.01.2018 ob 13:01
Ne vem, za Ježico bi bilo čisto vseeno, če se ga kar ukine, bi vlak vsaj malce manj časa potreboval na relaciji Kamnik-Ljubljana-Kamnik.
hizli tren
# 14.01.2018 ob 19:37
gerza
# 14.01.2018 ob 12:27
Prijavi neprimerno vsebino
Taka postajališča bi potrebovali ob avtocestnem križu, zraven pa hitra železnica. V Ljubljani pa bi bila smotrna zgraditev podzemne železnice, vsaj v smeri jug sever/ vzhod zahod
----------------------------------------------------------------------------------------
kakšna podzemna železnica neki? pa nismo mi Munchen da imamo toliko denarja....
Mi že imamo 5 krakov železnice, ki jih ne znamo izkoristiti. Smo eno redkih mest, ki ima skoraj vsak predel mesta povezan z železnico.
Bivši uporabnik
# 14.01.2018 ob 16:51
Eh, ta vražji Franc Jožef, le kaj je mislil, da niso postavili postajališč.
nvk
# 14.01.2018 ob 15:50
Ne vem, za Ježico bi bilo čisto vseeno, če se ga kar ukine, bi vlak vsaj malce manj časa potreboval na relaciji Kamnik-Ljubljana-Kamnik.

Jaz se na tej relaciji vozim v službo, Ježica je še najmanjši problem (pa pustimo še postaje v Trzinu). Problem je, ker od septembra dalje imel vlak ogromno zamud zaradi čakanja nasprotnega vlaka v Črnučah. Zame bi bil uspeh že, če bi se točno držali obstoječega voznega reda v 95% primerov, vse ostalo je nepredstavljiv luksuz.

Kar je treba pri načrtovanju upoštevati, da bi morala povprečna hitrost poti v službo presegati kakih 15-20 km/h. Torej, da ne porabim ene ure, da premagam razdaljo 15 km.
SpookyDonk
# 14.01.2018 ob 12:58
Absolutno pozitivna novica za Nm in predvsem za dijake iz Bele krajine, Trebnjega in okolice.
hizli tren
# 14.01.2018 ob 19:34
kul,...samo cca 20 let prepozno, kar za SLO razmere ni tako hudo
nacho
# 14.01.2018 ob 14:58
Dokler bo SŽ dinozaver se stanje ne bo izboljšalo.
PikiMiki
# 14.01.2018 ob 13:34
@zozozo
Ja sej zato sem za ukinitev. Sam sem se vozil na tej relaciji, ko sem še hodil v srednjo šolo, in je bila ta postaja ena od teh, kjer se je vlak samo ustavljal in je res retkokdaj kdo vstopil ali izstopil.
Vlak pa zgubi kar nekaj časa pri zaviranju in speljevanju. Pa če prišpara vsaj 5min je to že dosti glede na to, da potrebuje za isto pot 2x toliko kot če gre človek z avtom in to ko je gužva na cesti.
zozozo
# 14.01.2018 ob 13:02
Naj povem drugače: Železniške postaje ne morejo zgraditi v "neposredni bližini" avtobusne, zato ker tam, kjer je avtobusna postaja, ni železnice. Edina rešitev je prestavitev avtobusne postaje, da bo na istem mestu, kot bodoča železniška. Za to bo pa potrebna tudi koordinacija med SŽ in MOL.
hizli tren
# 14.01.2018 ob 19:35
tako P+R postajališče manjka v Šentvidu
zozozo
# 14.01.2018 ob 15:06
Prava podzemna bi bila v Ljubljani očitno nesmiselna. Tramvaj, vkopan neposredno pod ceste (tj. cut-and-cover, ne pa tuneliranje), bi pa mogoče celo bil smiseln, ampak tudi to je investicija, ki bi si jo Ljubljana vsaj zaenkrat zelo težko privoščila.
xnplater
# 14.01.2018 ob 14:05
kaj ti pomaga postaja in vlak, če zamuja! najprej odpravite to sramoto in prevzemite odgovornost za zamude! ko bojo vlaki točni, jih bojo začeli ljudje uporabljati.
naš človek
# 15.01.2018 ob 00:54
Uber je taksi, ne carpooling, kaj sanjaš
meglenko
# 14.01.2018 ob 20:47
@hizli tren

Mi že imamo 5 krakov železnice, ki jih ne znamo izkoristiti. Smo eno redkih mest, ki ima skoraj vsak predel mesta povezan z železnico.

No ja ta železnica je kar daleč od dejanskih željenih destinacij in zgostitev prebivalstva. Edino ob tržaški in dolenjski je železnica dejansko blizu ljudem. Najbolj naseljeni deli Šiške, Bežigrada in Fužine pa so kar odmaknjeni od nje.
mertseger
# 14.01.2018 ob 20:25
Ne vem če se bo res splačalo na vlak glede nato da 6-ka vozi do bavarca in to pogosteje kot vlak.
pkozin
# 14.01.2018 ob 18:36
Tramvaj moderen in morda v mestnem centru celo vkopan, bi prišel prav, mislim, da je promet, potniški namreč, po železnici zaradi preobremenjenosti le te s tovornimi vlaki,vsj 200 jih vsak dan drdra po tržaški progi, zaradi tega nemogoč, poleg tega imamo enotirne proge na Gorenjsko in Dolenjsko pa v Kamnik. V Ljubljani smo želeta 1901 imeli tramvaj, takrat smo imeli nazadnje modern potniški mestni promet in to ekološki in seveda električen. Vse to ,tudi električne trolejbuse, je takratna veleumna oblast zamenjala z modernimi dizelskimi avtobusi, s čemer se je tudi začelo svinjanje zraka v Ljubljani. Imeli smo pač to smolo, da so mestni promet v Ljubljani urejali ljudje, ki so se preje vozili še z volovskimi vpregami in o mestu in življenju v njem niso ničesar vedeli. Žal je še vedno tako.
xnplater
# 14.01.2018 ob 16:46
@konkec
Tokio je veliko mesto pa prav tako nima tramvajev. Tramvaji so sama zmeda na cesti. LJ je premajhna, da bi se splačalo narediti podzemno. Lahko bi se malo razvejalo železnico. Samo mora biti železnica tako, da ne prečka cest.
PikiMiki
# 14.01.2018 ob 13:51
@zozozo
Ja razcep v Šiški je vsaj za potniški promet dostikrat problematičen, ker se pogosto čaka da se proga sprazni, ker skozi teče tovorni promet proti Jesenicam. Da bi pa prebivalci Ježice uporabljali vlak je pa tudi malce tako tako, ker je trola (ki jo imajo pred nosom), bistveno cenejša kot vlak. Ravno zadnjič mi je nekdo razlagal ,da je cena za eno postajo na Kamniški progi več kot 1€. Sedaj če bi cene nekako povezali z Urbano potem bi mogoče začeli, tako pa dvomim.
severnik
# 15.01.2018 ob 08:44
Super...se vsaj začenja premikat. S teh točk se da pa res hitro pridet v center.

Kot pravijo, bolje prepozno kot nikoli.
naš človek
# 15.01.2018 ob 00:57
@meglenko
Fužine so ob železnici, samo postaje ni
sonce12
# 14.01.2018 ob 20:32
Mah Ljubljana se ze lahko posodablja, saj kaj ko 10km stran vozijo avtobusi na več kot uro in do Lj rabis vec kot uro zato gres pac z avtom ne sam ona obrobje ampak kar do cilja v mestu ne glede na tezave s parkingom, si se vseeno prej kot z javnim prevozom izpred 100let. Danes šteje vsaka minuta. Poglejte vpadnice na AC vse stoji pa se vseen orajsi z avtom ker javni prevoz je pri nas neobstojec takoj ko gres 1km iz LJ
zozozo
# 14.01.2018 ob 13:40
@PikiMiki - Ja, vse to je res. Bi pa verjetno bila boljša rešitev, če bi progo skozi Šiško popravili, da se ne bi tam vozil vlak s hitrostjo stare mame na kolesu, pa da bi vlaki vozili veliko pogosteje. Potem bi se marsi komu iz Ježice splačalo iti z vlakom do mesta.
zozozo
# 15.01.2018 ob 12:35
Zoki kar neki investira,samo da padajo provizije

Ne vem, če Zoki tu kar koli investira. Železniško infrastrukturo gradi država, ne pa občina.
kralj matjaž
# 14.01.2018 ob 21:40
večinoma v Ljubljani

Ostala Slovenija pa po luknjah in makedamu.
PikiMiki
# 14.01.2018 ob 15:43
Podzemna itak ne pride v poštev, če ne drugega bi pod ljubljano žličkarji predore kopali XD
severnik
# 15.01.2018 ob 08:46
Drzi. Rabis kaksnih milijonov prebivalcev, da se splaca. Plus 2x visji standard.

A to je ocena čez palec?

Drugače pride pa vsak dan v ljubljano do 200.000 ljudi.
zapravico
# 15.01.2018 ob 08:19
Zoki kar neki investira,samo da padajo provizije
pkozin
# 14.01.2018 ob 19:01
@zozozo
Od Prešerca do kolodvora rabilo prevozljudje po pravilu starejši in invalidni, ki težko hodijo, glede na to da se po demografskih gibanjih Slovenci vse bolj bližamo populaciji starcev, ti predlagam, da tole shraniš in prebereš ko boš
v tistih letih.
P.s. V ljubljani nameravam pričeti prirejati, tečaje za kolesarske izpite za generaciji +90.
zozozo
# 14.01.2018 ob 14:07
No, vidim, da sem preveč pametoval. Avtobusno postajo na dolgem mostu so že prestavili. Sem neumno domneval, da je še vedno tam, kjer sem jo jaz nazadnje uporabljal.
Lupo
# 14.01.2018 ob 13:51
v lak bi moral voziti vsakih 15 minut
HŽV
# 17.01.2018 ob 18:22
Če bi trole imele svoj pas na cesti bi šlo tako hitro da se nebi nihče več vozil z avtom po Lj.
galoper
# 15.01.2018 ob 18:09
PC Rudnik bo brez ž.p.?
mend055
# 15.01.2018 ob 13:19
Nekdo pravi: ... Vse to ,tudi električne trolejbuse, je takratna veleumna oblast zamenjala z modernimi dizelskimi avtobusi, s čemer se je tudi začelo svinjanje zraka v Ljubljani. Imeli smo pač to smolo, da so mestni promet v Ljubljani urejali ljudje, ki so se preje vozili še z volovskimi vpregami in o mestu in življenju v njem niso ničesar vedeli. Žal je še vedno tako.''

Mi pa: da, še vedno je precej tako. Tudi tisti vladajoči iz obdobja 2004 do 2008 so se prej vozili z vpregami in voli, tako da je bilo tudi takrat še vedno tako.
zapravico
# 15.01.2018 ob 08:07
Brezvezna investicija,bolj primerno bi bilo narediti tramvaje,da se znebimo teh smrdečih avtobusov
anetri
# 14.01.2018 ob 21:33
Najhuje, kar je pri tem, da pametnjakoviči niso združili tega projekta z delanjem podvoza pod tiri. Ne, še enkrat vse razkopat. Well f'in done.
konkec
# 14.01.2018 ob 15:21
Edino večje mesto brez tramvajev. Bodo pa to vsaj z vlaki delno nadomestili.
tuintam
# 14.01.2018 ob 13:24
Še na roke poganjane trzine naj uvedejo namesto vlakov...
Kazalo