Železniška postaja
Večina posodobitev bo izvedena v Ljubljani in okolici. Na fotografiji glavna železniška postaja, ki sicer že dolgo zamuja z ločenim projektom posodobitve. Foto: BoBo/Borut Živulović


Prva se bo začela gradnja novega postajališča na Dolgem mostu. Postavljeno bo v neposredni bližini vozlišča P+R Dolgi most, kjer vozniki lahko pustijo svoje avtomobile, pot v središče mesta pa nato nadaljujejo z mestnimi avtobusi ali kolesi mreže Bicikelj. Zdaj bodo imeli na voljo še nadaljevanje poti z vlakom.

Po pojasnilih direkcije za infrastrukturo bo sledila ureditev obstoječih železniških postajališč Tivoli, Litostroj, Brinje, Ježica, Vodmat, Stegne in Medno.

Nadstreški, koši, vozni red ...
Na teh potniki trenutno nimajo niti osnovne infrastrukture, kot je streha nad glavo, zato bodo v sklopu projekta med drugim zgradili tipske nadstreške oz. zavetišča, namestili klopi, koše za smeti, kolesarska stojala, vitrino z voznim redom in preostalimi manjkajočimi informacijskimi oznakami, uredili javno razsvetljavo ter obnovili podhode, kjer bo to potrebno.

V nadaljevanju bodo zgradili še novo postajališče Lavrica ob dolenjski železnici in kot edino zunaj ljubljanskega območja še železniško postajališče Novo mesto Šmihel.

Dela družbi Ginex
Kot so zatrdili na direkciji, se bodo dela izvajala skladno s terminskim načrtom izvajalca, rok za dokončanje vseh del pa je konec julija letos. Za izvedbo del je direkcija lani izbrala novogoriško družbo Ginex, ki bo naročena dela glede na izbrano ponudbo opravila za 3,2 milijona evrov.

Cilj gradnje obeh novih železniških postajališč na vpadnicah ljubljanskega železniškega vozlišča je po navedbah direkcije preusmeritev potnikov primestnega in mestnega prometa na javni železniški prevoz in s tem posledično zmanjšanje cestnega prometa na območju slovenske prestolnice. Ureditev obstoječih postajališč pa bo najverjetneje vsaj delno prispevala k privlačnosti uporabe železniškega prometa za potovanje v mesto.

Gradnja železniškega postajališča na Dolgem mostu in ureditev obstoječih ljubljanskih postajališč sta tudi del dogovora med vlado in Mestno občino Ljubljana iz 2016.

Kaj še bi bilo treba
V ljubljanski občini po pisanju Dela opozarjajo, da se vsak dan z osebnimi avtomobili pripelje v mesto 116.000 ljudi, ki so v avtomobilu večinoma tudi edini potnik, zato bi bilo treba po njihovem primerno urediti še postajališča na Rudniku in Galjevici ter tudi ob zasavski progi v Polju in Zalogu.

Na direkciji so za Slovensko tiskovno agencijo pojasnili, da poteka javno naročilo za izdelavo študije za nadgradnje regionalnih železniških prog v ljubljanski mestni regiji. V študiji, ki bo obravnavala železniško infrastrukturo v regiji, bodo tudi usmeritve za nadaljnje naložbe v javno železniško infrastrukturo na tem območju.

Cilj gradnje edinega postajališča zunaj ljubljanske regije, v Novem mestu, pa je po pojasnilih direkcije povečanje prometne varnosti dijakov Šolskega centra Novo mesto.