S torkom se pletnje vračajo na gladino. V vmesnem času je turizem nekoliko trpel. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
S torkom se pletnje vračajo na gladino. V vmesnem času je turizem nekoliko trpel. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
Pletnje spet v vodi

Ta uvaja redno linijo z določenim voznim redom, 23 pletnjarjev pa bo plačevalo pristojbino 5.000 tisoč evrov na leto, je poročal Radio Slovenija. Približno 100.000 evrov naj bi občina namenila za urejanje obale.

Spor med pletnjarji in župnikom Janezom Ferkoljem je izbruhnil zaradi župnijske ladjice, ki naj bi 1. aprila prepeljala prve potnike. Tako je od prvega maja ne bodo uporabljali za komercialne namene.
Pletnjarji o tradiciji in prednikih
"Menimo, da je bil to načrten in neetičen poskus prevzema našega dela, ki temelji na dolgoletni tradiciji in kulturni dediščini, ki so nam jo zapustili naši predniki. Električni čoln se ne more primerjati s tradicionalno blejsko pletnjo in se prodajati pod takim imenom," so v prejšnjem tednu poudarjali pletnjarji, ki so župniku očitali neustrezno podjetniško iniciativo in nelojalno konkurenco.
Župnik je namreč želel z lastnim električnim plovilom na otok turiste voziti po rednem, predvidljivem voznem redu, in za precej nižjo ceno: osem evrov na osebo namesto štirinajstih. Po novem redu bo redna linija vseeno uvedena, saj je občino motilo, da pletnje včasih enostavno niso bile na voljo; toda vodni avtobus bo pod nadzorom pletnjarjev.
Desetdnevni spor
Župnik je s prevozi na ladjici Sinaj, ki je imela vsa ustrezna dovoljenja za plovbo, poskusil 1. aprila, s tem pa začel t. i. "pletnjarsko vojno". Ostali pletnjarji so Sinaj potegnili na suho z lastnimi plovili vred. K čimprejšnji razrešitvi položaja so pozivali predstavniki blejskega turizma, saj je spor že vplival na dejavnost in prihodke.

Pletnje spet v vodi