Dogovor o novi prometni ureditvi so z ministrom podpisali izolski župan Igor Kolenc, župan Pirana Peter  Bossman in po pooblastilu župana Mestne občine Koper Borisa Popoviča njegov svetovalec Gašpar Gašpar Mišič. Foto: false
Dogovor o novi prometni ureditvi so z ministrom podpisali izolski župan Igor Kolenc, župan Pirana Peter Bossman in po pooblastilu župana Mestne občine Koper Borisa Popoviča njegov svetovalec Gašpar Gašpar Mišič. Foto: false
Predor Markovec
Po mnenju Mišiča tranzitni promet duši obalne občine, vendar bi, če bi promet še pred Koprom preusmerili na cesto proti Dragonji, lahko razbremenili tudi Piran in Izolo. Foto: BoBo
Za Markovec bodo potrebne vinjete

hitre ceste skozi predor Markovec vinjeten do priključka na izolsko obvoznico.

Župani so sprva sicer nasprotovali uvedbi vinjet za vožnjo skozi predor Markovec, razmišljali so celo o državljanski nepokorščini, če vlada še neodprtega odseka hitre ceste ne bi izvzela iz vinjetnega sistema, vendar so z infrastrukturnim ministrom sklenili kompromisni dogovor.

"Na ministrstvu smo skušali maksimalno prisluhniti predlogom lokalnih skupnosti in mislim, da gre dosežen dogovor v smeri potreb lokalnih skupnosti, turizma in gospodarstva, pa tudi v smeri nediskriminatorne ureditve prometa na hitri cesti," je dejal Gašperšič.

Po tem dogovoru bo obalna državna cesta predana v upravljanje lokalnim skupnostim, je po sestanku z župani dejal Gašperšič. Kot je pojasnil, bo obstoječa izolska obvoznica ostala v upravljanju Direkcije RS za infrastrukturo in bo necestninska, kot je bila do zdaj, medtem ko bo cesta prek Markovca ostala v upravljanju koprske in izolske občine. Ta po besedah Gašparja Mišiča ne bo postala obvoz za tiste brez vinjet.

"Rešitev je kompromis, vendar nam daje kakovostne temelje za nadaljnje delo", je dejal Kolenc. Bossman pa je poudaril, da mora biti rešitev za tranzitni promet cesta Šmarje-Dragonja.

Po obalni cesti v prihodnosti le peš ali s kolesom
Po napovedih predstavnikov lokalnih skupnosti, ki so podpisali dogovor o novi prometni ureditvi, bo obalna cesta spremenjena v sprehajalne in rekreativne površine. Kdaj bo obalna cesta dejansko zaprta za motorna vozila, pa bo odvisno od dogovora županov, ki si želijo, da bi cesto na dan odprtja predora Markovec simbolično zavzeli tekači in sprehajalci.

"Ob odprtju Markovca bomo simbolično zaznamovali prihodnjo uporabo obalne ceste, nadaljnji režim vodenja prometa pa bo odvisen od vseh treh občin, država pa se v to ne bo vpletala," je napovedal minister.

V primeru popolne zapore hitre ceste, ob nesrečah in drugih izrednih razmerah, se bo zagotovila možnost obvoza za netovorni promet po lokalnih cestah, tovorni promet pa bo preusmerjen na cesto Šmarje-Dragonja.

Na sestanku so se predstavniki občin in minister pogovorili tudi o preostalih problematičnih prometnih ureditvah. Dogovorili so se za čimprejšnjo sanacijo krožišča Jagodje in preučitev mogoče rešitve za izvedbo montažnega križišča na Belvederju. Strinjali so se, da je prioritetna gradnja hitre ceste Koper-Dragonja in da se v primeru izgradnje hitre ceste Jagodje-Lucija istočasno zagotovi izgradnja hitre ceste do mejnega prehoda Sečovlje.

Za Markovec bodo potrebne vinjete