DNP opredeljuje podrobnosti gradnje državne ceste od priključka Šentrupert na avtocesti A1 Šentilj-Koper do priključka Velenje jug, ki ji večina tamkajšnjih občin nasprotuje. Foto: Metka Pirc/TV Slovenija
DNP opredeljuje podrobnosti gradnje državne ceste od priključka Šentrupert na avtocesti A1 Šentilj-Koper do priključka Velenje jug, ki ji večina tamkajšnjih občin nasprotuje. Foto: Metka Pirc/TV Slovenija

Vlada je danes sprejela tudi sklep, da se 300 milijonov evrov vreden projekt gradnje hitre cestne povezave med Šentrupertom in Velenjem, katerega investitor bo Dars, uvrsti v načrt razvojnih programov 2017–2020.

Uredba o državnem prostorskem načrtu daje podlago za pripravo projektov za pridobitev gradbenega dovoljenja, v njem pa so določene rešitve glede tehničnega, komunalnega, varnostnega in okoljevarstvenega urejanja prostora, je pojasnila ministrica za okolje in prostor Irena Majcen in dodala, da so DPN pripravili po postopkih, predvidenih z zakonom, in da izpolnjuje pogoje strategije prostorskega razvoja Slovenije.

DPN sprejet kljub nasprotovanju večine občin ...
Hitra cestna povezava od Šentruperta do Velenja je umeščena v občinah, ki so v postopku priprave DPN-ja temu zelo nasprotovale, je še pojasnila ministrica in dodala, da občine Braslovče, Polzela in Šmartno ob Paki v postopku priprave uredbe niso izdale soglasja, ga je pa Mestna občina Velenje. Glede nasprotovanja Civilne iniciative Braslovče je ministrica še dejala, da se sama zaveda težavnosti umeščanja DPN v Sloveniji, saj je ni trase, kjer se s to težavo ne bi srečevali. Povedala je še, da bo treba pred izdajo gradbenega dovoljenja za kmetije, ki bodo bolj prizadete, pripraviti programe prestrukturiranja.

... in kmetijskega ministra
Sprejetju uredbe je zaradi posegov v kmetijska zemljišča pričakovano nasprotoval tudi kmetijski minister Dejan Židan - njegovo ministrstvo je, kot je znano, decembra lani na predlog DPN-ja podalo negativno mnenje, prav tako je v postopku sprejemanja DPN-ja izdalo negativno mnenje na celovito presojo vplivov na okolje. Vlada je s sklepom sicer danes pritožbo kmetijskega ministrstva zavrnila kot neutemeljeno.

Ministrica Majcnova je pojasnila, da so se na ministrstvu za okolje v postopkih optimizacije poteka trase skušali kmetijskim zemljiščem čim bolj izogniti. Deloma jim je to uspelo, ne pa povsod. Prav tako so se skušali v čim večji meri izogniti tudi stanovanjskim objektom, je pa po zdajšnjih načrtih za rušenje predvidenih nekaj čez 40 enot.

Vlada je danes sprejela tudi sklep, da se 300 milijonov evrov vreden projekt gradnje hitre cestne povezave med Šentrupertom in Velenjem, katerega investitor bo Dars, uvrsti v načrt razvojnih programov 2017–2020.

Hitra cesta do Šentruperta mimo Braslovč
Hitra cesta do Šentruperta mimo Braslovč