Stečajni upravitelj Adrie Airways Janez Pustatičnik je že začel delo. Foto: BoBo

Vlada je danes sprejela predlog novele zakona o letalstvu, ki izjemoma omogoča vzpostavitev gospodarske javne službe za opravljanje posameznih letalskih linij.

Adria ni zato, da dela dobiček. Adria je za to, da onemogoča konkurenco na letališču Jožeta Pučnika.
-sm0ve 2019-10-01 12:34:51
Katere povezave sploh še bodo ostale Novi Adriji? Tujci bodo zgleda dobra kontracepcija, še preden bodo politiki z incestom podjetje spočeli.
-Polovica 2019-10-01 11:36:31

To bi lahko država vzpostavila, če bi zaradi nezanimanja letalskih prevoznikov Slovenija izgubila pomembne letalske povezave, je pojasnila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek.

Kaj sedaj to? A ne bomo odrezani od sveta zaradi stečaja Adrie?
-the law1 2019-10-01 11:33:22
Bivši zaposleni AA bodo dobili priložnost, da se prijavijo za Zavod za zaposlovanje, dobilo bodo 1 minimalno plačo iz sklada in max 1 minimalno plačo za odpravnino. Potem pa pričakujem v roku 1 meseca ustanovitev družba Lufthansa Slovenija, ki bo zaposlila tiste najboljše iz bivše AA. Leteli bodo pa z letali, ki jih je AA najemala. Kdo od ostalih bo našel službo tudi pri konkurenci, za ostale pa.... tazmislite kaj bi še počeli v življenju. Če je volja in želja se danes najde službo. Res pa je, da verjetno ni tako dobro plača kot na AA. Vso srečo bivši zaposleni !
-AM 2019-10-01 12:26:25
Adria Airways uradno v stečaju

Ustanovitev nove letalske družbe?
Predlog spremembe zakona je v čakanju na stečaj Adrie Airways, ki je bil oklican v sredo, pripravilo ministrstvo za infrastrukturo, če drugi letalski prevozniki v EU-ju ne bi začeli opravljati mednarodnega zračnega prevoza v oz. iz Slovenije. To je eden od scenarijev, ki jih je začela preučevati vlada. Drugi je ustanovitev nove letalske družbe. Finančni minister Andrej Bertoncelj je po seji vlade spomnil, da je vlada Slovenskemu državnemu holdingu in Družbi za upravljanje terjatev bank naložila, da pripravita finančne izračune za obe možni rešitvi. Ko bodo ti znani, je Bertoncelj dejal, da bo "podprl vsako ekonomsko upravičeno rešitev".

Če se vlada kljub vsemu odloči za financiranje propada, naj ne pozabijo Wernera za promocijo!
-govedar 2019-10-01 12:17:58
Sicer pa ima že Lufthansa dovolj interesa za popolnitev vsaj glavnih linij AA, saj ji je ta preko združenja Star Alliance dostavljala precej regionalnih potnikov v glavne hube. Lufthansa lahko - tudi z najemom letal, ki jih je AA najemala od lizing hiš! - to stori preko svoje krovne družbe ali katere od hčerinskih (Brussels Airlines, Austrian Airlines, Eurowings, Swiss / Edelweiss, SunExpress itd). In Fraport Sloveija (brniško letališče) je že večkrat povedal, da se 15 prevoznikov zanima za prihod na Brnik, zdaj ko so linije AA na voljo. V roku 1 meseca bo zadeva že bolj jasna, 27. oktobra se začnejo izvajat zimski vozni redi in do takrat se bodo mnoge linije spet vzpostavile, če ne že prej. In verjetno še kakšna nova! Treba je tudi vedeti, da je AA brniškemu letališču dokaj redno plačevala in da ji je letališče dajalo precej popusta, saj mu je AA prinašala 50% prometa s prevozniki. Mnogi drugi prevozniki tudi zato niso prišli z linijami na Brnik, ker je bila AA v privilegiranim položaju, saj je bil Brnik njeno matično letališče in zato tudi privilegiran status. Zdaj bo konkurenca večja in razdrobljeni trg ponudnikov bo spodbudil delovanje trga na področju ponudbe različnih linij. Kaj bo pa to pomenilo za nivo storitev prevoznikov, pa ne vem. Ker na posamezni liniji so še vedno monopoli.
-TineB 2019-10-01 12:08:22
Adria naj bi upnikom dolgovala 60 milijonov
Fraport: "Večino poletov Adrie bomo nadomestili v letu in pol"

Sprejet predlog novele zakona o letalstvu
Vlada sicer o možnosti ustanovitve nove letalske družbe na seji ta teden ni govorila, sprejela je le predlog novele zakona o letalstvu. "Gre za spremembo enega samega člena, ki daje državi možnost, da vzpostavi gospodarsko javno službo tudi za letalske povezave. Gre samo za možnost, treba se bo še uskladiti z Evropsko komisijo, sprejeti uredbo in narediti razpis, kjer bo možnost prijave za vse enaka," je pojasnila. Gre za letalske povezave, ki so za Slovenijo velikega pomena. Takšno rešitev dopušča tudi evropska zakonodaja. Vsaka država članica ima namreč pravico, da lahko uvede obveznost javnih služb za redne zračne prevoze na progah, ki veljajo kot izredno pomembne za gospodarski in socialni razvoj območja, ki mu služi letališče.

Zgleda, da je Adria s svojimi sloti na Brniku onemogočala konkurenco.
-Nha Trang 2019-10-01 11:43:25
Ja razlika med tujimi in Adrio vseeno obstaja. Brussels Airlines bo letel v Ljubljano recimo ob 11:30, namesto dvkarat na dan. Zjutraj in večer Ravno tako Lufthansa v Frankfurt. Tudi tja je Adria letela dvakrat na dan. Pa na Dunaj, v Zurich. Tisti, ki potujejo poslovno bodo morali potovati en dan prej, vrnili se bodo en dan kasneje. Mogoče bo letalska karta cenejša. bodo pa več za hotele zapravli. 100€ nočitev, pa je takoj dražje od vske adriine karte. Tisti, ki imajo vezane lete, bodo potovanje mogoče nadaljevali šele naslednji dan Vse Evropske države imajo nacionalne letalske prevoznike. Javne ali zasebne. V vsakem primeru država sofinancira nerentabilne linije. Če kdo misli, da so leti iz Gradca ali Celovca Za Austrian dobičkonosni se moti. Ampak so pa pomembni za okolico teh mest. Ampak, ko smo že pri stečajih. Mogoče bi stečaj poslali še SŽ, NLB Telekom, DARS, Elektro Slovenija. Vsi so v državni lasti. Vsi jemljejo denar iz proračuna. Nobeden ni ravno kura z zlatimi jajci. In vse lahko nadomestimo s tujimi ponudniki. Priharnjen denar bo vlada porabila za sofinanciranje pohodnih čevljev, da bomo lahko peš hodil po svetu. Pa s svečami in drvmi za kurjavo. Pa dobro jutro v srednjeveški Sloveniji.
-Ifeelslovenia 2019-10-01 16:09:54
Adria Airways v stečaj. Kaj preostane potrošnikom, ki bi morali z Adrio leteti v prihodnjih dneh?

Potrebna sredstva bi zagotovila vlada
Če na določeni liniji, ki je potrebna za povezovanje gospodarstva, letalskega prevoza ne bi opravljal nobeden izmed letalskih prevoznikov z licenco katere od članic EU-ja, bi lahko ministrstvo začelo postopek za vzpostavitev obvezne javne službe. Potrebna sredstva bi zagotovila vlada. Ker pa vlada še ne more oceniti, katere povezave ne bodo vzpostavljene, v zakonu še ni ocene finančnih posledic. "Ne moremo vedeti, katere bodo tiste linije, ki jih trg ne bo sam uredil," je pojasnila Bratuškova.

Nečesa ne razumem: zakaj se mora državni uradnik tedensko ali pogosteje vozit v Bruselj? Kaj nima službe tam? Kaj ne živimo v 2019, ko obstajajo video konference, elektronske pošte itd komunikacijske naprave? Glede Adrie pa, kot ostalo. Privatizirali ste nekaj, kar je ustvaril narod. Nekaj, kar v osnovi ni mišljeno, da bi ustvarjalo dobiček temveč, da država, če se to greste, mora imeti. Zaradi tega ni nič narobe, če letno ustvari kak milijon izgube. Prinese postranske učinke, ki ustvarjajo dobiček. Če je v rokah države. In kaj zdaj? Država se je Adrii odpovedala že dobri dve leti nazaj. Že takrat bi morala imeti izdelani scenarij za tak primer. In kaj ste naredili ljudje? Istega Cerarja, Počivalška, Bratuškovo... ste zopet postavili za ministre. Ja prav. Potem pa trpite. Želim si, da čim bolj trpite! :DDDDD
-Anar Hija 2019-10-01 12:02:56
Heh, kakšni poznavalski komentarji, kako so takoj vskočile druge linije. Nadomestilo se ni niti 20% prejšnjih povezav in ostale, ki niso tako rentabilne, bo država gladko subvencionirale, tkao kot to počnejo ostale majhne države. Nekatere izmed njih, kot npr Estonija, so svojega prevoznika drago reševale, ker so izračunali, da jim eksternalije dobrih in rednih povezav naredijo plus navkljub financiranju državnega prevoznika. Za stvari kot so kongresni turizem, logistični centri, sedeži mendarodnih podjetij ipd večina komentatorjev še ni slišala, govori se le o partčikih, ki letijo v Bruselj...
-Conchis 2019-10-01 13:21:33
Bo Evropska komisija dovolila subvencioniranje letalskih povezav?

Letalske družbe že ponujajo povezave
Želi si, da bi poslanci sprejeli predlog po hitrem postopku, da bo imela država možnost ukrepanja, če bo to potrebno. "Da se bo Ljubljana čim hitreje, s čim več linijami in čim ceneje povezala z Evropo in morda tudi s svetom," je dejala. Na seji vlade je dala v razmislek tudi idejo, da bi, če bo na voljo denar, razmislili tudi o kakšni liniji iz Maribora. Vendar pa za zdaj kaže, da bo Fraport Slovenija uspel po stečaju Adrie Airways znova vzpostaviti povezanost Slovenije. Letalska družba Lufthansa in njena hčerinska družba Swiss, obe iz Star Alliance, bosta po stečaju Adrie Airways z zimskim voznim redom ponudili povezave ljubljanskega letališča do Frankfurta, Münchna in Züricha. Novo povezavo z Brusljem pa je vzpostavila letalska družba Brussels Airlines.

Stečaj Adrie bo zgleda nekaj najboljsega kar se lahko zgodi slovenskemu gospodarstvu.
-gasper.b 2019-10-01 11:48:49
No vidite, svet se vrti dalje. Z nami ali brez nas.
-oziris.va 2019-10-01 13:22:03