Adria Airways se je znašla v zelo turbulentnih časih. Foto: BoBo

Agonija letalskega prevoznika Adrie Airways se nadaljuje. Vodstvo družbe še naprej išče sredstva, da bi Adrio ubranili pred stečajem in izgubo operativne licence, medtem ko lastniki upajo na pomoč države. Ta nekaj scenarijev ima, so pa negotovi.

Propad Adrie slovenskemu gospodarstvu koristil zagotovo ne bo, učinki bodo negativni, vse skupaj bo naredilo slabo reklamo državi, da negotove usode za 500 zaposlenih spploh ne omenjam. Ima pa ta zgodba dolg rep in zagotovo se ta blamaža ni začela šele s tem mrhovinarskim nemškim skladom, ampak že precej prej. Tako da je odgovornost tudi na naši strani.
-GoodFella 2019-09-24 13:06:04
Ploskajoči propadu se ne zavedajo, da je Adria precej pomembna za slovensko gospodarstvo. Precej podjetnikov in tudi visoko kvalificiranih delavcev leti z Brnika. Marsikdo od njih si zaradi narave posla ne more vsakokrat privoščiti letenja z okoliških letališč, kar pomeni, da bo trpel njihov posel in bodo nekateri prisiljeni zapreti podjetja ali pa jih preseliti kam drugam. To dvoje bo vplivalo tudi na ostala podjetja in na njihovo proizvodnjo.
-Buldog 2019-09-24 00:53:35
Sicer pa posteno povedano, propad Adrije je za potnike najboljsa mozna novica. Leteti iz Ljubljane je bilo dalec najdrazja moznost v primerjavi z ostalimi okoliskimi letalisci (Zagreb, Benetke, Gradec...) Morda se pa sedaj, ko pride kaksen nov prevoznik, ne bo vec dogajalo, da si dobil karto recimo Iz Zag do Los Angelesa 100% ceneje kot iz Ljubljane. Pa si pri obeh variantah letel s Star Alliance. In se na tone podobnih primerov. Da o smesnem Brniskem letaliscu ne govorim. Tako da pametni ze leta vec ne uporabljajo Brnika.
-hoogar 2019-09-24 08:18:13
res upam, da jim uspe. v nasprotnem primeru bomo ostali brez družbe z referencami, znanjem in izkušnjami. podobno kot odkar ni več SCT-ja (pa smo tudi ploskali) ne moremo zgraditi niti ene uboge cevi predora
-mihas10 2019-09-24 01:19:36
Reševanje Adrie Airways je vroč kostanj

Adrii niti evra pomoči
Lastnik družbe, nemški finančni sklad 4K, naj bi znova čakal na odločitev vlade, ali bo družbi namenila štiri milijone evrov pomoči, s katerimi bi po njihovih ocenah lahko nadaljevali letenje, drugače naj bi družbo poslali v stečaj. Pomoči v taki obliki skoraj zagotovo ne bo. To je med drugim poudaril tudi premier Marjan Šarec, gospodarski minister Zdravko Počivalšek pa je navedel, da Adria pod obstoječim lastnikom ne bo dobila niti evra pomoči. Po neuradnih informacijah naj bi pri reševanju letalskega prevoznika sodelovala tudi Družba za upravljanje terjatev bank, kjer so sicer pojasnili, da jih je ministrstvo za gospodarstvo kot specialista za prestrukturiranje družb pozvalo k preučitvi finančnega stanja družbe Adria Airways.

Sramota, koliko ljudi privošči Adrii propad. To je za Slovenijo katastrofa, kaj vam tukaj ni jasno? Gospodarstvo, turizem, šport in kultura so odvisni od povezljivosti s svetom, mi pa nimamo ne letalskih povezav niti železnice takorekoč! Vsi, ki tukaj trdite, da z Adrio že sedaj niste leteli in da raje izbirate med Zagrebom, Trstom, in ostalimi letališči letite v najboljšem primeru nekajkrat letno in bi bilo bolje, da ne pametujete, da je ne potrebujemo. Sam potujem tudi do trikrat na teden in si ne morem privoščiti, da se bom vsakič vozil v sosednje drzave, kot vi sezonski turisti! Propad Adrie, bo eden največjih gospodarskih katastrof v naši kratki butalski zgodovini in vsi, ki mislite, da bo te linije nadomestil čez noč nekdo drug, se pošteno motite. Zapomnite si, Adrio je politika podarila za nekaj kuvert pod mizo, in to je izdaja, zrela za kazenski pregon. Veliko več koristi bi bilo, če bi ves ta gnev, namesto proti Adrii in posledično državljanom userili v politike, ki so nas zopet porinili v preteklost zaradi osebne koristi. Ve se kdo je to podaril "preverjenemu" kupcu!
-grofdrakula 2019-09-24 11:18:21
Žalostno. Ko berem tele komentarje. V bistvu niso krivi sedanji lastniki. Oni so samo naivno nasedli. To je vse rezultat slovenske politike. Šolstvo, zdravstvo, znanost, banke, Pranski zaliv .... V bistvu komentar ni potreben. Poglejmo postopke države. S prodajo so mencali. Z neumnimi potezami so odgnali potencialne kupce in zmanjševali vrednot AA. Na koncu so je prodali za 100.000€ in nekaj milijonov dokapitalizacije. Profit je še verjetno v žepe lobistov. Pa vseeno. Če letalsko firmo vodijo ljudje, ki o letalstvu nimajo pojma je obsojena na propad. Adrio Airways so vodili razni prijatelji naše politike, ki so poslušno uresničevali ideje maloumnih slvenceljskih politikov v zadnjih desetletjih. Razlika med kakšno banko in Adrio Airways je samo v denarju. Banke so reševali s 3 miljardami €. Adrio Airways pa s precej manj. Če sploh kaj. Ko sešteješ vložek države in denar ki se je vrnil v proračun je rezultat verjetno nič. Nekateri se tega ne zavedajo. Ampak izpada letov ne bo nihče v celoti pokril. Tujci nimajo interesa za to. Zakaj bi EasyJet, WizzAir ali kdo drug v Ljubljano vozil turiste z vseh koncev Europe in Slovence tja. Pokrili bodo glavne destinacije, kot so Munchen, Frankfurt, Zurich, Dunaj pa mogoče še Bruselj. Ostalo bo šlo v maloro. Tujcem to pač to ni v interesu. AA je poleg letov ki prinašajo dobiček letela tudi tja kjer ni bilo neposrednega dobička, na primer Balkan. Tako poslujejo vse (nacionalne) letalske družbe (Lufthansa. Swisair, Austrian...). V tujem tisku lahko preberemo novice o propadu slovenskega nacionalnega prevoznika. Ali ga rabimo. Verjetno ne. Slovenija je v srednjem veku. Če kdo hoče na Dunaj, v Gradec, ali v Benetke naj zajaha osla. To je še najbližje slovenski hlapčevski mentaliteti. Stanje našega duha zelo dobro kažejo razni gostilniški komentarji, ki jih lahko kupiš za vrček piva. Kažejo pa na totalno nerazgledanost in neznanje. To je isto kot vpršanje ali rabimo banke. Ne, naj crknejo, denar pa v nogavice. Pa zdravstvo. sama zguba. Ljudje umirajo tudi brez njega. Pa piranski zaliv. Ah saj večina hodi na Hrvaško na dopust. Pa naj bo še Piran Hrvaški. Res žalostno. Se vprašam ali je Slovenija država, ali skupnost skreganih slovenceljskih plemen.
-Ifeelslovenia 2019-09-24 08:57:28
Pacienta, ki je klinično mrtev ne oživljaš, ampak mu kvečjemu pomagaš z evtanazijo. Tu bi pa mrtvecu dajali transfuzijo krvi.........
-Homer. 2019-09-24 14:13:58
Koliko jamranja, ker se bo ljubljanskemu podjetniškemu krogu, ki mu je Brnik pač na dvorišču, pot na katero letališče malo podaljšala. Bo pač treba kako uro prej vstati. Podjetniki iz ostalega dela Slovenije s tem živijo in se brez težav odpeljejo v Trst, Graz, Zagreb. Samo prosim ne zdaj z argumenti,da je letenje iz Brnika bilo poceni, saj vsi, ki potujemo z letali vemo, da je Brnik kot izhodišče večinoma najdražja varianta. Mogoče pa bodo v kotlini sedaj odkrili, da dobro uro ali dve stran, lahko odletiš veliko ceneje. Večina mest kamor bi prizadeti podjetniki leteli, imajo letališča ravno toliko časa proč iz središča.
-Moje_mnenje 2019-09-24 07:02:04
Negotova usoda Adrie Airways

Opozorilo glede škode za državo
Medtem pa gospodarstveniki opozarjajo na potencialno gospodarsko škodo. Izvršni direktor Kluba slovenskih podjetnikov Goran Novković je opozoril, da bo zaradi odpovedi poletov več potnikov v tujino odhajalo s tujih letališč, zato bi od vlade pričakoval hitro iskanje rešitev. Ukrepanje vlade pričakuje tudi Turistično-gostinska zbornica Slovenije. Meni, da bo najbolj ogrožen razvoj turizma na Gorenjskem in v Ljubljani. Eno od podjetij, ki zaradi odpovedi poletov že občutijo težave, je S&T Slovenija. Kot je dejal predsednik uprave Sašo Berger, jim težave predstavljajo predvsem poleti v države Zahodnega Balkana. Sindikat prometnih pilotov Slovenije pa je razočaran nad razvojem dogodkov, ki je pripeljal do tega, da je letalska družba Adria Airways za dva dneva začasno prekinila letenje. "Zavedamo se nezavidljivega položaja, vendar verjamemo, da se lahko nastala situacija reši v sodelovanju z državo," je zapisal predsednik sindikata Luka Radovic.

Adria, zgodba o brcanju mrtvega konja. Lepo je povedal eden izmed naših hotelirjev: Zaključite čim prej, da pridejo po kapitalistični logiki - "kjer je povpraševanje, je tudi ponudba", na trg drugi igralci. Tito je umrl pred slabimi štiridesetimi leti, z vsemi minusi in plusi vred.
-POLDI 2019-09-24 08:24:17
Končno! Dobrodošla konkurenca, mogoč pa bo tudi pri nam kaka bolša akcija drugih prevoznikov v svet!
-si-koda 2019-09-24 00:28:13
zakaj mediji ne napišejo resnice? Adria je mrtva. Tole sedaj je najslabše. Naj gre v stečaj še danes in naj se vse na novo postavi čimprej (če ima ekonomsko logiko).
-alexalchi 2019-09-24 06:47:31
Podjetje, ki je uspelo delati dobiček zgolj na liniji za Bruselj se torej poslavlja. Žal je bil Bruselj premalo za pokrivanje ostalih balkanskih Bombardier linij s par 10 potniki.
-Mimobeznik 2019-09-24 08:40:08