Kljub pandemiji gradnja novega terminala na ljubljanskem letališču poteka nemoteno. Foto: BoBo
Kljub pandemiji gradnja novega terminala na ljubljanskem letališču poteka nemoteno. Foto: BoBo

Prve odpovedi poletov zaradi novega koronavirusa so imeli na Brniku že na začetku marca, po sprejetem odloku 17. marca pa je potniški promet povsem obstal. "Do danes je bilo odpovedanih približno 1000 poletov, kar je približno 30 na dan," pojasnjuje Zmago Skobir, direktor Fraporta Slovenija. To pomeni, da so ostali brez 85 odstotkov prometa, preostalih 15 odstotkov je tovornega prometa, hitrih poštnih pošiljk virus še ni ustavil.

Izpad je milijonski, saj stroški ostajajo. Kljub državnim nadomestilom, čakanju doma, mesečni strošek za plače zaposlenim dosega milijon evrov. "Slaba polovica jih namreč opravlja dejavnosti, ki so povezane s prometom tovora, z varovanjem letališča in pa, seveda, celotna gasilska služba," pravi Skobir.

Ob ničnem prometu je izguba neizbežna, za zagotavljanje likvidnosti so se že obrnili na državo. "A kar koli bi prejeli od države, moramo tudi sami najeti likvidnostne kredite," dodaja Skobir.

"Pričakujemo, da se bo promet počasi vračal, vendar verjetno ne pred julijem, kar pomeni, da bomo letos ob približno polovico celotnega prometa," še pravi direktor slovenskega Fraporta. Napovedi niso spodbudne, nedvomno bodo spremembe v letalskem prometu po krizi velike, prevoznikov bo manj. "Manjši ne bodo zdržali teh pritiskov in stroškov, večji bodo verjetno šli še v večje alianse, predvsem pa bo manj letal na razpolago," napoveduje.

Vprašanje je tudi, kako se bodo odzivali potniki. Vseeno Fraport nadaljuje gradnjo novega potniškega terminala: "Časovnica je nastavljena na predsedovanje prihodnje leto, to je julij 2021." Zamude za zdaj, pravijo, ne bo, bodo pa za gradnjo morali najeti več milijonov evrov posojila.

55 odstotkov manj letalskega prometa