Dvojna izplačila bi povzročila nepravilno oz. neupravičeno uporabo proračunskih sredstev, ki bi jih bilo treba vračati, so navedli v upravi. Foto: BoBo
Dvojna izplačila bi povzročila nepravilno oz. neupravičeno uporabo proračunskih sredstev, ki bi jih bilo treba vračati, so navedli v upravi. Foto: BoBo

Kot so za STA sporočili iz Uprave RS za zaščito in reševanje, je uprava s sprejemanjem in pregledom zahtevkov za upravičence do covidnega dodatka po 77. členu zakona o dodatnih ukrepih za preprečevanje širjenja in odpravo posledic covida-19 do vključno februarja pridobila nove podatke o tem, da so vključeni dijaki in študenti prejemali za delo plačila v različni višini po ustanovah.

Zaradi tega so bila določena merila o upravičencih do dodatka. Do tega ni upravičen: prostovoljec, ki ni pripadnik sil za zaščito, reševanje in pomoč oz. nima statusa dijaka ali študenta; dijak ali študent, ki je opravljal naloge tehnične ali administrativne pomoči v drugih prostorih in nima zveze z oskrbo bolnikov, cepljenjem ali testiranjem; dijak ali študent, ki je prejel covidni dodatek oziroma je bil za svoje delo plačan, so pojasnili na upravi.

Kot so pojasnili, je uprava kot neposredni proračunski uporabnik dolžna zagotoviti gospodarno poslovanje z javnimi sredstvi, tudi tako, da predpiše podrobnejše postopke za realizacijo zakonske določbe, pri čemer je treba upoštevati relevantna dejstva in podatke "s terena" s ciljem obvladovanja tveganj glede enake obravnave in preprečevanja dvojnih izplačil za isti namen.

"Nevarnost dvojnih izplačil za isti namen bi predstavljala nepravilno oz. neupravičeno uporabo proračunskih sredstev, ki bi jih bilo treba vračati," so navedli.

Od 11. novembra lani v Sloveniji ni bila razglašena epidemija covida-19, zato primerjava izplačevanja dodatkov študentom v času razglašene epidemije po navedbah uprave ni primerljiva z določbo 77. člena omenjenega zakona. "Tudi prostovoljci, pripadniki civilne zaščite, večina zdravstvenega osebja in drugi, ki so bistveno prispevali k zamejitvi četrtega in petega vala epidemije, niso prejeli dodatkov za nevarnost in posebne obremenitve," so zapisali.

Spomnili so še, da v času epidemije ni bilo vzpostavljenega enotnega sistema financiranja covidnih dodatkov, zato je uprava sledila praksi določitve upravičencev po protikoronskih zakonih za prostovoljce, ki so bili v tem času vključeni ali vpoklicani v opravljanje nalog zaščite, reševanja in pomoči. Ti prostovoljci za svoje delo niso bili posebej plačani, temveč jim je bil izplačan dodatek za izpostavljenost nevarnosti in posebne obremenitve, so še pojasnili.