Poraba sredstev v volilni kampanji je omejena s številom volilnih upravičencev. Za kampanjo se sme porabiti največ 0,25 evra na volivca. Foto: MMC RTV SLO
Poraba sredstev v volilni kampanji je omejena s številom volilnih upravičencev. Za kampanjo se sme porabiti največ 0,25 evra na volivca. Foto: MMC RTV SLO
Glasovanje
Najpozneje štiri mesece po odprtju morajo organizatorji kampanj posebne račune zapreti. Foto: MMC RTV SLO

Višina stroškov volilne kampanje za predsednika države je omejena z največ 0,25 evra na volivca. Na dan razpisa predsedniških volitev, 20. avgusta 2012, je bilo v evidenco volilne pravice s popolnim naslovom stalnega prebivališča in popolnim naslovom za uresničevanje volilne pravice vpisanih 1.714.998 državljanov, piše na spletni strani ministrstva za notranje zadeve.

Porabijo lahko dobrih 428 tisoč evrov
To pomeni, da lahko vsak kandidat za volilno kampanjo porabi največ 428.749,5 evra. V primeru drugega kroga volitev lahko kandidata, ki se v njem pomerita, porabita še dodatnih 0,15 evra na volilnega upravičenca.

Organizatorji kampanj imajo pravico do delne povrnitve stroškov, če za njihovega kandidata glasuje najmanj deset odstotkov upravičencev. V tem primeru se jim za vsak dobljeni glas povrne 0,12 evra stroškov.

Med stroške volilne kampanje po zakonu spadajo stroški oblikovanja, tiskanja, razobešanja in odstranjevanja plakatov, stroški objavljanja predvolilnih oglasov v medijih, stroški organizacije in izvedbe predvolilnih shodov, stroški tiskanja, reprodukcije in razpošiljanja predvolilnega materiala, ki se pošlje neposredno volivcem, stroški odprtja, vodenja in zaprtja posebnega transakcijskega računa ter drugi sorodni stroški.

Organizatorji kampanj morajo v skladu z zakonom odpreti poseben transakcijski račun, na katerem zbirajo sredstva za financiranje kampanje. Vsa sredstva za financiranje kampanje se morajo stekati izključno na ta račun, prav tako pa se sme izključno s tega računa plačevati stroške kampanje. Rok za odprtje posebnih transakcijskih računov se je iztekel 27. septembra. Račun mora organizator zapreti najpozneje v štirih mesecih po odprtju računa.

Računajo na prispevke posameznikov
Organizatorji volilnih kampanj treh "najmočnejših kandidatov", ki veljajo za favorite v tekmi za predsednika republike, so račune že odprli, zbiranja sredstev za kampanjo pa so se lotili različno. V štabu Danila Türka pričakujejo, da bodo njihovi donatorji predvsem posamezniki, morda pa tudi kakšna podjetja. V volilnem štabu Boruta Pahorja so na več poslovnih subjektov v državi naslovili sponzorske prošnje, v štabu Milana Zvera pa kampanjo nameravajo financirati iz lastnih virov in iz prispevkov podpornikov.

Volilne račune je odprla tudi večina od preostalih desetih kandidatov, ki so napovedali boj za predsedniško mesto, a jim ni uspelo zbrati dovolj podpisov podpore za vložitev kandidature.