60 milijonov bo namenjenih za avtocestni odsek Draženci - Gruškovje, preostanek denarja pa za izgradnjo priključka Šmarje-Sap in prenovo priključka Brezovica, gradnjo dela ceste med Lucijo in Izolo, pa tudi za investicije v izboljšanje prevozne varnosti s posodobitvijo elektromehanske opreme s pametnimi transportnimi sistemi in nadzornimi centri. Foto: BoBo
60 milijonov bo namenjenih za avtocestni odsek Draženci - Gruškovje, preostanek denarja pa za izgradnjo priključka Šmarje-Sap in prenovo priključka Brezovica, gradnjo dela ceste med Lucijo in Izolo, pa tudi za investicije v izboljšanje prevozne varnosti s posodobitvijo elektromehanske opreme s pametnimi transportnimi sistemi in nadzornimi centri. Foto: BoBo
false
Dars bo iz tokratnih sredstev EIB-ja za gradnjo novega 13-kilometrskega avtocestnega odseka med Draženci in Gruškovjem namenil približno 60 milijonov evrov. Foto: BoBo
Ministrove prometne (ne)zgode

Pa tudi za posodobitev elektromehanske avtocestne opreme za izboljšanje prevozne varnosti, je dodal prvi mož Darsa Matjaž Knez.

"Sredstva Evropske investicijske banke (EIB) bodo pripomogla k posodobitvi avtocestnega omrežja v Sloveniji, ki predstavlja strateški prevozni sektor v državi. S tem se bo zagotovila večja varnost v prometu," pa je ob podpisu pogodbe v Ljubljani poudaril podpredsednik EIB Laszlo Baranyay.

Vnovično sodelovanje z EIB-jem potrjuje, da je Dars na pravi poti, je dejal Knez. EIB jim je namreč skupaj z današnjim odobril devet posojil za širitev in obnovo različnih odsekov slovenskega avtocestnega omrežja. Dars bo novo posojilo odplačeval 25 let, pogoji najema pa so po njihovih zagotovilih "zelo ugodni".

Polovica od potrebnih 303 milijonov
Dars bo iz tokratnih sredstev EIB-ja za gradnjo novega 13-kilometrskega avtocestnega odseka med Draženci in Gruškovjem namenil približno 60 milijonov evrov. Naložba je ocenjena na približno 220 milijonov evrov, prvi del odseka pa naj bi, če ne bo pritožb pri izbiri izvajalca, začeli graditi sredi poletja.

Sredstva, ki jih bo prispeval tokrat, bodo pokrila približno 48 odstotkov od približno na 303 milijonov evrov visoko ocenjenih projektov. Denar bo namreč namenjen še za gradnjo priključka Šmarje - Sap in prenovo priključka Brezovica, gradnjo dela ceste med Lucijo in Izolo, pa tudi za investicije v izboljšanje prevozne varnosti s posodobitvijo elektromehanske opreme s pametnimi transportnimi sistemi in nadzornimi centri.

Leta 2014 konsolidacija, leta 2015 naložbe
S tem se bo izpostavljenost Darsa do EIB-ja povečala na približno 830 milijonov evrov. Za omenjene projekte bo sicer preostanek denarja zagotovil Dars, del pa ga bo prišel iz evropskih kohezijskih sredstev. Načrtovani projekti se bodo izvedli do sredine leta 2018.

Kot je povzel Knez, je bilo leto 2013 za Dars leto konsolidacije, leto 2014 leto maksimalnih rezultatov, letošnje leto pa je tisto, "v katerem začenjamo s povečevanjem stopnje naložb". Pri tem je omenil gradnjo manjkajočih odsekov na avtocestnem križu in zagotovil, da Dars vse svoje obveznosti poravnava in jih bo tudi v prihodnje poravnaval iz lastnih prihodkov oz. iz naslova cestnin.

Ministrove prometne (ne)zgode