Foto: MMC RTV SLO
Foto: MMC RTV SLO

V zadnjih desetih letih se je na železniških tirih pri nas zgodilo pet delovnih nesreč, v katerih so se delavci poškodovali ali umrli, navajajo pri Slovenskih železnicah. Kot je poročala novinarka Televizije Slovenija Helena Ponudič, pa sta bila dogodka, v katerih so delavci za las ušli smrti, še dva. Prvi se je zgodil 23. aprila 2021, drugi 5. avgusta 2015. Resničnost obeh dogodkov je potrdila tudi policija.

Nesreče naj bi se dogajale tudi zaradi malomarnosti, a kot je dejal prometnik pri SŽ-ju, ki je želel ostati anonimen, vodstvo ne prisluhne zaposlenim s terena. "Ideje za izboljšanje varnosti skoraj vedno naletijo na gluha ušesa ali ciničen odziv. Če združimo delo treh ljudi v delo enega, kakovosti ne more biti. Novi ljudje, ki pridejo delat, se premalo časa uvajajo v sistem," je dejal.

Ajanović Hovnik na Slovenskih železnicah

Nekdanja ministrica za javno upravo Sanja Ajanović Hovnik je dobila zaposlitev na Slovenskih železnicah, je za Odmeve potrdil Dušan Mes. Na razpis za vodja sektorja za pravne zadeve in kadre se je po njegovih besedah prijavilo 15 ljudi, devet jih je ustrezalo razpisu. "Prav vesel sem, da se je prijavila na razpis, ker menim, da je kompetentna prav za to, kar nas čaka v prihodnosti, in sicer prenova sistemizacije in plačnega sistema na Slovenskih železnicah." Dodal je še, da je bil opis delovnih nalog za to delovno mesto enak že pred tem razpisom, prav tako delovni pogoji, in tako zavrnil očitke o morebitni prirejenosti razpisa.

Direktor Slovenskih železnic Dušan Mes, ki je bil gost Odmevov, je dejal, da je težko odgovoriti na anonimne trditve. Dodal je, da so se nekateri nekdanji in zdajšnji zaposleni javili pod Facebookovo objavo novinarke. "Kar nam je uspelo analizirati iz teh prispevkov, teh dogodkov ni bilo ali pa so bili v drugačni luči."

Pojasnil je, da je v zadnjih letih veliko več del na železniški infrastrukturi in da pogosto teh del ne izvajajo Slovenske železnice, ampak gradbena podjetja, ki so za dela izbrana na razpisu. "V teh primerih so odgovorni tudi gradbinci, ki izvajajo ta dela. Slovenske železnice zagotovijo protokole in čuvaje." Kot je dodal Mes, je prav v primeru, ki se je zgodil v Preserju, čuvaj večkrat opozoril delavca, ki ni bil delavec SŽ-ja, naj se umakne, a se ta kljub opozorilom ni umaknil s proge. "Ogromno podjetij izvaja dela, vsi so seznanjeni s pravili igre oziroma z varnostnimi protokoli. Res pa je, da se nekateri, ki delo opravljajo prvič ali malokrat, resnosti problematike včasih ne zavedajo."

Prometnik, ki naj bi bil neuradno odgovoren za zadnjo nesrečo, v kateri sta pri Postojni umrla dva delavca, je delal, čeprav je bil pred tem oglobljen zaradi malomarnega dela. Hkrati naj bi sodelavci SŽ-ja opozarjali, da za delo ni primeren. Mes je na očitke odgovoril, da sodelavci na to niso opozarjali.

"Imamo protokole, po katerih ima vsak zaposleni, sploh pa delovodja, ki je v tem primeru gospod, ki je bil tudi udeležen v tej nesreči in je žal umrl, obvezo, da če se kar koli zgodi ali sumi, da bi lahko bila ogrožena varnost, to vpiše in takoj pregleda. Za to obstajajo določeni obrazci oziroma sistemi. Takih vpisov je približno okoli tisoč na leto, od najmanjših napak do pomembnejših. Čez tega prometnika konkretno ni bilo nikoli nobene pripombe, res pa je, da je bil udeležen v en incident leta 2017 in smo tudi kot delodajalec ukrepali v skladu s takrat veljavnimi predpisi in zakonodajo," je pojasnil direktor SŽ-ja.

Varnost na deloviščih slovenskih železnic