Druga obravnava predloga zakona o cestninjenju končana. Foto: DZ/Martina Čuk
Druga obravnava predloga zakona o cestninjenju končana. Foto: DZ/Martina Čuk

Predlagani zakon bo nadomestil zdaj veljavna zakona o javnih cestah in cestnini za tovornjake. Cestninjenje osebnih vozil bo ostalo takšno kot doslej, cestninjenje tovornih vozil pa bo usklajeno z evropsko zakonodajo.

Predvideni so trije načini cestninjenja, in sicer cestninjenje z ustavljanjem na cestninskih postajah, elektronsko cestninjenje in evropsko elektronsko cestninjenje. Cestninjenje tovornih vozil z ustavljanjem na cestninskih postajah je omogočeno v prehodnem obdobju do uvedbe elektronskega sistema cestninjenja.

Prvotni predlog je bil deležen številnih pomislekov parlamentarne zakonodajno-pravne službe, zato je že odbor za infrastrukturo na predlog poslanske skupine SMC-ja sprejel vrsto dopolnil, a številni pomisleki ostajajo.

Usklajevanje cestnine le navzgor
Danes so v poslanski skupini SDS-a znova opozorili na pomanjkljivost ureditve, ki po novem predvideva usklajevanje cestninjenja tovornih vozil enkrat letno z rastjo cen življenjskih potrebščin. Višino cestnine na prevožen kilometer pa bo na predlog upravljavca cestninskih cest, ki bo moral zagotoviti vse podatke in izračune, določila vlada.

Ljubo Žnidar (SDS) je vprašal, kako bi se usklajevala cestnina, če bi Slovenija imela na letni ravni deflacijo. Vladna koalicija je že pripravila dopolnilo, po katerem se bodo cestnine za tovornjake usklajevale s cenami izključno navzgor.

SDS in NSi: Globe za prekrške previsoke
Višine predvidenih glob za prekrške pravnih oseb so previsoke, so prepričani v SDS-u in NSi-ju. V SDS-u so poskušali globe znižati že na odboru, a brez uspeha, zato so ponovno poskusili na seji DZ-ja z dopolnilom za 20-odstotno znižanje kazni. Predvidene kazni so previsoke in višje od kazni v primerljivih državah, je povedal Žnidar.

Pomanjkljiva določila glede financiranja nadzora
Žnidar se je v razpravi dotaknil tudi pomanjkljivosti določila glede izvajanja cestninskega nadzora, na katere je že na seji odbora opozarjal predsednik uprave Darsa Matjaž Knez. Dars ima z izvajanjem cestninskega nadzora stroške, globe pa se v celoti stekajo v proračun. Stroški bi se morali Darsu povrniti, je prepričan Žnidar.

Glasovanje o dopolnilih k zakonskemu predlogu bodo v DZ-ju opravili danes v okviru glasovanj. Poslanci SDS-a napovedujejo podporo zakonu ob sprejetju njihovih dopolnil, pri ZL-ju po besedah Franca Trčka zakona ne bodo podprli, ne bodo pa mu niti nasprotovali, nasprotovanja drugih poslanskih skupin pa ni pričakovati.