Nova letnica za začetek gradnje drugega tira je zdaj 2016. Foto: BoBo
Nova letnica za začetek gradnje drugega tira je zdaj 2016. Foto: BoBo
Peter Gašperšič
Gašperšič je v strategijo očitno vključil tudi tretjo razvojno os. Foto: BoBo

Prometni minister Peter Gašperšič je ob predstavitvi strategije danes predstavil tudi nekaj konkretnih infrastrukturnih projektov. Med drugim že potekajo dejavnosti za pripravo finančne konstrukcije in naložbenega programa za drugi tir Koper-Divača, ocenjen na 1,4 milijarde evrov, je pojasnil.
Minister pričakuje, da bi gradbeno dovoljenje za projekt lahko pridobili do konca prihodnjega leta, gradnja pa bi se lahko začela v letu 2016. Prednostno se bodo lotili tudi 27 milijonov evrov vredne naložbe v izvlečni tir, na katerem se bodo dela predvidoma začela proti koncu leta.

Za tretjo razvojno os je po Gašperšičevih besedah predviden koncesijski model gradnje, saj so tudi po mnenju Evropske komisije naložbe v cestno infrastrukturo lažje izvedljive po tem modelu. Najprej bodo sicer proučili možnosti modernizacije, šele nato se bodo odločali o gradnji nove infrastrukture.

Vožnje z enotno vozovnico sredi 2016?
Še en pričakovan projekt, enotna vozovnica, pa bi lahko zaživel v letu in pol. Postopek javnega naročila za sistem integriranega javnega potniškega prometa za izvedbo enotne vozovnice je že odprt, kdaj bo izvajalec izbran, pa je odvisno od poteka javnega naročila, je dejal.

Glede same strategije pa je pojasnil, da je predvsem splošen dokument, na posamezne težave pa naj bi nato odgovorili operativni programi. Strategija naj bi bila za sprejetje na vladi pripravljena v prvi polovici prihodnjega leta, do takrat naj bi bili pripravljeni tudi operativni načrti.