Izbor Slovenija

Poudarki

  • Predlog zakona o spodbujanju investicij omogoča razlastitev v primerih, ko bi večje investicije potrebovale nepremičnine.
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.5 od 40 glasov Ocenite to novico!
Hoče
V Sindikatu kmetov Slovenije se bojijo, da bo zakon investitorjem odprl proste roke do kakovostnih obdelovalnih zemljišč, namesto da bi jih preusmerjal v degradirana območja. Foto: BoBo
Magna Steyr Hoče
Pri predlogu zakona so se na ministrstvu za gospodarstvo zgledovali po t. i. "lex magna" oziroma zakonu, ki je omogočil hitrejše postopke pridobivanja dovoljenj Magni Steyr za postavitev lakirnice v Hočah. Foto: BoBo

Dodaj v

Bodo investitorji poleg državnih subvencij imeli tudi proste roke pri izbiri zemljišč za investicije?

V parlamentarni obravnavi je predlog zakona o spodbujanju investicij
14. februar 2018 ob 08:28
Ljubljana - MMC RTV SLO

Po prilagajanju pravnih podlag za hitrejše pridobivanje ustreznih dovoljenj za gradnjo lakirnice Magne Steyr v Hočah so se na ministrstvu za gospodarstvo odločili tovrstne rešitve razširiti še na druge primere.

Tako poslance čaka obravnava zakona o spodbujanju investicij, ki omogoča tudi razlastitev, kadar bi investicija to upravičevala. Nevladne organizacije in del opozicije opozarjajo na odmik od ustaljenih praks.

Predlog zakona o spodbujanju investicij, ki je v parlamentarni obravnavi, je že med pripravo naletel na številne negativne odzive. Predlagani zakon ureja področje subvencij za investicije, ki pomenijo nova delovna mesta, pri tem pa izenačuje domače in tuje investitorje. Bolj kot na same spodbude za investicije, do katerih so zadržani v delu opozicije, pa so kritike letele na umeščanje strateških investicij v prostor. Po predlaganem zakonu bi te namreč imele prednosti pred občinskimi prostorskimi akti, obenem pa zakon uvaja tudi možnost razlastive v korist zasebne investicije.

Prav ta določba pa je razburila nevladne organizacije in del opozicije, saj po njihovem mnenju postavlja zasebni interes ob bok javnega v nasprotju s pravico do zasebne lastnine. Tako jih v prvi vrsti moti, da zakon ne spodbuja umestitve investicij v degradirana območja, ki jih je v Sloveniji dovolj. Po mnenju Jerneja Redeka iz Sindikata kmetov Slovenije je norost omogočati investitorjem gradnjo na kmetijskih zemljiščih, ki jih v Sloveniji primanjkuje, in jim obenem za to še dodeljevati javna sredstva v obliki subvencij.

Investitorjem poleg subvencij še prosta izbira
Da je tovrstna razlastitev vprašljiva, je ob predlogu zakona opozarjala tudi že zakonodajna pravna služba državnega zbora, ko je zapisala, da predlagani razlastitveni namen pomeni odmik od že določenih namenov, ki se v prvi vrsti nanašajo na javne investicije in infrastrukturo, kjer so dileme okoli razlastitve precej manjše kot pri investicijah zasebnika. Po mnenju zakonodajno pravne službe je treba upoštevati tudi zakon o urejanju prostora, ki izrecno določa, da je razlastitev dopustna le v javno korist in ni dopustna, če država ali občina razpolagata z drugo ustrezno nepremičnino, ki bi zadostila istemu namenu.

Tudi urbanistka Maja Simonetti z Inštituta za politike prostora opozarja, da tovrstni predlog razvrednoti občinske prostorske načrte, v katerih se razvojni interesi uskladijo in politično legitimirajo. Zdaj pa bo zakon prezrl potencialni vpliv nove investicije na spremembe namenske rabe. Nekdanji minister za okolje Pavel Gantar pa meni, da tovrstno zastavljen zakon v praksi pomeni, da bodo investitorji prosto izbirali lokacijo za svojo investicijo, občine pa bodo potem ob veselju, da so izbrane, na hitro spreminjale prostorske akte in razlaščale. Sporna pa se mu zdi tudi z zakonom določena možnost, da občine nepremičnine lahko prodajajo pod ocenjeno vrednostjo.

Predlagani zakon sicer določa, da bodo spodbud investicije upravičene, če bodo vredne najmanj 1 milijon evrov v predelovalni dejavnosti, pol milijona evrov v razvojno-raziskovalni dejavnosti in 400 tisoč evrov v storitveni dejavnosti. Pri čemer bodo merila za dodelitev spodbud število ustvarjenih delovnih mest, pa tudi njihova kvalificiranost, dolgoročna vpetost investicije v regijo, njeni učinki na regionalni razvoj in podobno.

Kot strateške investicije pa zakon opredeljuje tiste investicije, ki so vredne najmanj 40 milijonov v predelovalni ali storitveni dejavnosti, pri čemer mora za 10 let zagotoviti najmanj 400 delovnih mest oziroma 20 milijonov v razvojno raziskovalni dejavnosti, pri čemer mora za 10 let zagotoviti najmanj 200 delovnih mest. Te pa bodo opredeljene kot javna korist, za katero je omogočena tudi razlastitev, medtem ko bi, če je zemlja občinska, občina imela bodisi možnost prodaje bodisi sklenitve stavbne pravice.

Opozicija skeptična do javnega interesa in subvencij
Vsi zadržki so bili predstavljeni tudi na seji parlamentarnega odbora za gospodarstvo, a se koalicijski poslanci z njimi niso strinjali in upoštevali le tehnične pripombe zakonodajno pravne službe. Razlastitve pa so zmotile predvsem opozicijo. Tako je poslanec NSi-ja Matej Tonin ocenil, da bi se morali, če obstajajo težave s postopki razlastitve, lotiti spremembe osnovnega zakona in ne vpeljevanja druge možnosti skozi nov zakon. Prav tako so v NSi-ju skeptični do subvencij, saj menijo, da bi bilo bolje, da bi država investicije spodbujala z manjšimi davčnimi obremenitvami.

Podporo zakonu so poleg NSi-ja odrekli tudi v Levici, kjer so v parlamentarno obravnavo vložili tudi amandma, ki bi črtal možnost razlastitve za strateške investicije. Po stališču poslanske skupine Levice je taka sprememba nadaljevanje praks te vlade, ki tuje investicije vabi s krčenjem delavskih pravic, nižanjem cene dela, rahljanjem okoljskih standardov in nižanjem davka na dobiček. Ob tem pa poslanec Levice Franc Trček opozarja, da "delavci za razliko od kapitala ne morejo pobegniti na Ciper ali v Republiko Srbsko." Po mnenju Levice bi morala politična odločitev med kapitalom in okoljem temeljiti na ustavi, v kateri je zapisano, da se gospodarska dejavnost ne sme izvajati v nasprotju z javno koristjo.

Poslanci bodo predlog zakona obravnavali na današnji seji, glede na stališča, predstavljena na odboru za gospodarstvo, pa gre pričakovati, da bo zakon prejel podporo poslancev koalicije.

Luka Lukič
Prijavi napako
Komentarji
mihael1
# 14.02.2018 ob 09:16
Vse je v redu, dokler nisi razlaščen sam, kajneda.

Namesto da se država potrudi, uredi in določi zemljišča, primerna za take investicije, se vsak malo večji investitor lahko odloči katero zemljišče mu paše.

To pa pač ni napredek.
Nikec3
# 14.02.2018 ob 08:57
Omenil bi še, da do za investicijo Magne ni bilo potrebna razlastitev nikogar.
SamoRes
# 14.02.2018 ob 09:22
možnost razlastitve v korist zasebne investicije

Super, potem če imam lepo parcelo v gorah ali ob reki lahko pride nekdo z vrečo denarja in tam zgradi apartmaje, mene pa vržejo ven. Ali pa v mestnem parku odprejo predelovalnico rib ker je že reka zraven. Ta Cerar je čisto zabluzil, pod krinko neškodljivega uradnika ga razganja od neoliberalizma.
jCoob
# 14.02.2018 ob 09:11
tole je zrelo za odstop vlade! to je zrelo za tožbo izdaje narodnega interesa! ..

skippy, mimobeznik in podobno misleči.. iskreno, zelo dvomim če razmete ustroj sodobnega sveta. ne morem verjet, da ne vidite brezsramnost neoliberalizma, ki vam prodaja vse te floskule o razvoju in investicijah.. kako lahko mislite, da je dobro, da se nek zasebnik lahko dvigne nad javno dobro? :))) .. prodal vas bodo. ne! v bistvu so vas že prodal. večkrat.. pa se tega niti ne zavedate :))
aktivist
# 14.02.2018 ob 09:16
Posekat vse gozdove. Potem boste morda zaceli ceniti tisto kar imamo. Samo bo prepozno. Denar je pac sveta vladar
dejneseri
# 14.02.2018 ob 08:40
Razprodaj, pokradi, razlasti...
In ootem se eni neki bunijo okol razrezane zastave...
Alchemist
# 14.02.2018 ob 10:00
Ta ukrep bi prinesel popolno uničenje še tistega bogega sistema prostorskega načrtovanja, ki ga imamo. Absolutno proti.
Valerija
# 14.02.2018 ob 09:30
vse razvite drzave poznajo tudi investiranje v znanost in raziskovanje

vse razvite države tudi omejujejo tujim investitorjem, da na njihovem ozemlju delajo, kar hočejo.
pri nas država to celo spodbuja. vse pod pretvezo "novih delovnih mest", za katere dejansko plačujemo davkoplačevalci, "investitorji" zgolj privlečejo svoje stroje.
Mitcho_Buchannon
# 14.02.2018 ob 09:19
Sužnji kapitalu, sramota! Vse nam bodo razprodali in uničili.
dejneseri
# 14.02.2018 ob 09:22
Skipi, vse razvite drzave poznajo tudi investiranje v znanost in raziskovanje... pa kaj.
brezposelni
# 14.02.2018 ob 09:16
Kaj pa je bilo s Kidričevem? Zakaj tam niso gradili Magne? Nobene razlage od vlade.
sLoVaN
# 14.02.2018 ob 09:50
V rit jim ni treba lezti, rodovitno prst ni potrebno spreminjati v barje;
raje preverite kam, če sploh, odvajajo davke te multinacionalke...
tron
# 14.02.2018 ob 09:41
Ah , se pravi, da bomo sprejeli kitajski kapitalizem. No, zdaj vsaj vemo pri čem smo.
Nikec3
# 14.02.2018 ob 08:56
Če ni investicij ni kul. Če delamo na tem, da bi pridobili investicije spet ni kul?
KLIPAN
# 14.02.2018 ob 09:34
@Skippy
"Razlastitev v primeru investicij poznajo pravzaprav vse razvite države."

Torej je kar naenkrat ta grozna "levičarska, socialistična..." Slovenija stopila med razvite, ker bo ljudi "razlastila" po potrebi??
Vsakršna podobnost z nacionalizacijo iz časov komunizma je seveda zgolj slučajna.
nemoremsespomnit
# 14.02.2018 ob 09:27
Krasna bo ta naša Slovenija čez desetletja:

travnik, njiva, potoček, fabrika, travnik, skladišče, vasica, gozdiček, hala, travnik, ribnik, njiva, spet fabrika... tako, pestra pokrajina, ni kaj.
oleander
# 14.02.2018 ob 10:23
Totalitarna miselnost v vsej svoji veličini.
Mr.Mr.
# 14.02.2018 ob 10:21
Itak, vse pozidat in zasvinjat, jejte pa kitajske smeti.
GORILA
# 14.02.2018 ob 09:45
travnik, njiva, potoček, fabrika, travnik, skladišče, vasica, gozdiček, hala, travnik, ribnik, njiva, spet fabrika... tako, pestra pokrajina, ni kaj.

..to imamo že sedaj!
ElTorro
# 14.02.2018 ob 10:59
Ne vem, no.....sicer sem v osnovi zelo naklonjen investicijam in menim, da jih je treba čim bolj vzpodbujati....a tako splošno pa vseeno ne bi teag dovoljeval.

Takšne umestitve bi se morale obravnavati od primera do primera. Pri Magni sem mnenja, da je bilo takšno postopanje smiselno....za nek drug projekt pa morda ne bi bilo. Ne strinjam se ravno, da bi kar tako čez palec lahko nekdo ignoriral občinske prostorske načrte in brez težav razlaščal če ni res potrebno.
tron
# 14.02.2018 ob 10:48
Se pravi, da je Stalin takrat želel samo spodbujat investicije? Zgodovina je fake news? Bogi človek, samo dobro je želel svojemu narodu, le kako smo ga lahko narobe razumeli?
ni maitre
# 14.02.2018 ob 12:12
O silnih investicijah, tudi Magne pa si lahko preberete tukaj!
http://www.zeit.de/2018/07/steuerflucht-steueroase-oesterreich-konzerne-finanzamt/komplettansicht
copcop
# 14.02.2018 ob 10:57
Kaj pa je bilo s Kidričevem? Zakaj tam niso gradili Magne? Nobene razlage od vlade.

V Kidričevem bi morali posekati 130 hektarjev gozda. V trenutku, ko bo ta ali naslednja vlada predlagala posek za novega investitorja, bo nastal vik in krik.
Slovan65
# 14.02.2018 ob 10:15
Sama razlastitev posameznika in plačilo poštene odškodnine, kadar je to v javnem interesu,,se mi ne zdi tako problematična.
Pri tujih investicijah je problematačna ena druga stvar - bodoče PLAČE v teh obratih.
Kaj nam pomaga blazna tuja investicija kot Magna, če potem izvemo, da bodo plače 650 EUR in da bodo tam delali večinoma Romuni in Bolgari in to preko agencij.
Slovenija od takšne investicije nima nič.
Le izgubljena kmetijska zamljišča in hudo obremenjena lokalna komunala.
KLIPAN
# 14.02.2018 ob 09:31
@Mimobeznik
"Od neokomunistov je težko pričakovat razvojne stvari. Vse to so iste valovne dolžine kot naša levica, samo da se navdušujejo z drugimi ideološkimi temami, kar pa gospodarstvu prav dosti ne koristi."

Vsekakor pa našemu gospodarstvu "koristi" nasprotovanje Drugemu tiru in najemanje kreditov v Republiki Srbski. Kdo pa najbolj v tej državi razpihuje ideološke teme pa tudi vemo.
K_ris
# 14.02.2018 ob 11:17
Predlagani zakon sicer določa, da bodo spodbud investicije upravičene, če bodo vredne najmanj 1 milijon evrov v predelovalni dejavnosti, pol milijona evrov v razvojno-raziskovalni dejavnosti in 400 tisoč evrov v storitveni dejavnosti.

To so smešno nizke cifre. Za 400 tisoč evrov v Ljubljani niti hiše ne dobiš. No mogoče jo bo zdaj lažje, ko boš v njej prijavil svoj storitveni s.p., pa bo država sofinancirala, če malo pretiravam.
delfino_
# 14.02.2018 ob 10:37
Groza, kaj ta vlada dela! Še lastne starše bi prodali če bi to privabilo ''investicije''.
dejneseri
# 14.02.2018 ob 09:54
Ce je tekmovanje za investicije s subvencijami, razlastitvami itd., edina maksima delovanja drzave v iskanju svojega mesta v svetu, potem bo pac ostala na periferiji, na ravni dobaviteljskih polproizvodov, delovna sila pa bo v tem tekmovanju podplacana.
sanja25
# 14.02.2018 ob 12:09
Tole pa je čista vladna svinjarija. Razlastitev in okoljevarstvene katastrofe vse v imenu kapitala? Slovenija je znana kot zelena oaza, območje naravnih lepot in turizma. Kako dolgo še, če se bo vsepovsod kjer bo kapitalu pasalo nasrale fabrike, skladišča, smetišča in druge lepote kapitalizma. Poslanci,če imate svojo državo vsaj malo radi, boste pritisnili proti.
dejneseri
# 14.02.2018 ob 09:20
Mihael1, seveda ni napredek, ampak ko nekdo verjame v ideologijo investicij in razmislja kot ga sili recimo tisti video od gzs, pac ne zmore videti cez to.
Victoria113
# 14.02.2018 ob 23:51
Najbolje, da vse pozidamo s temi odurnimi objekti za skladišča, trgovine in umazano industrijo, namesto, da bi se šli butični turizem za kar imamo vse možnosti.
tocco
# 14.02.2018 ob 14:15
Jarik bil je javni interes ne zasebna investicija.
uiophjk
# 14.02.2018 ob 13:34
@Skippy

Razlastitve "za investicje" pravne države zahodnega tipa ne poznajo, vsaj jaz za noben tak primer ne vem. Razlastitve se uporabljajo za infrastrukturo, včasih tudi za rabo v skladu s prostorskim načrtom.

Kako bi to pri nas delovalo, pa tudi ne razumem. Zgoraj piše, da bodo investicije imele prednost pred OPN, spodaj pa, da bodo OPN na hitro popravili.

Ob tem lahko spomnimo še, da pri veliki večini milijardne obnove železniških prog, ki trenutno poteka pri nas, ovinkov ne ravnajo, ker bi bila sprememba DPN prezahtevna.
oliva
# 14.02.2018 ob 12:58
Halo??
Je to sploh zakonito?

"Bodo investitorji poleg državnih subvencij imeli tudi proste roke pri izbiri zemljišč za investicije?"
hospitalit
# 14.02.2018 ob 12:33
Hijene z obilo denarja v spregi z novodobnimi narodnimi izdajalci . Slovenci, vaša lastnina pod to vlado ni več varna, pokradena vam bo pred očmi in nič ne boste mogli narediti.
KLIPAN
# 14.02.2018 ob 10:40
Nekateri dejansko mislijo, da se bo lahko razlastinilo kar vse počez.
Totalno neverjetno.
TineB
# 14.02.2018 ob 10:40
Občinski prostorski načrti, 211 občin, 211 prostorskih načrtov, vsak zase, med seboj neusklajeni. Kaos. Samo toliko.

Manjkajo nam regije, pokrajine. Državni prostorski načrti pač pokrivajo samo državne strateške projekte in infrastrukturo. Občine pa mutijo vsaka zase nekaj. In potem imamo nekaterih zadev preveč, drugih premalo. Tudi in predvsem zaradi nezmožnosti dogovorov med občinami v okviru projektov "razvojnih regij".

Zato tudi kohezivnega regijskega razvoja ni. Nujno nam manjkajo pokrajine, ki bi del pristojnosti za urbanizem itd dobile od države, del pa od občin. Bi se marsikje hitreje dogajalo.
Bolek
# 14.02.2018 ob 17:59
ni maire,
ti pa ne piši neumnosti. Kakšno vezo pa ima stavka z razvijanjem mesta in tujimi investicijami?
Ravno sedaj je ja pri nas stavka JS in kakšno vezo ima to razvojem Ljubljane?.
rubin
# 14.02.2018 ob 16:27
Namesto nižjih davkov pobrat enim da se da drugim v žep (in najbrž del sebi preko korupcije). Norost je to subvencioniranje, leglo korupcije. Pa a ni država za to da predvidi dovolj industrijskih in obrtnih con in jih umešča v prostor najbolj optimalno za skupnost, upoštevajoč eksternalije (prašičjo farmo se ne gradi ob hotelu s petimi zvezdicami). Sedaj bodo lahko investitorji krojili urbanizem... Sramota od vlade. Vlada bi morala vnaprej z dolgoročnimi urbanističnimi plani razlastit (s poštenim plačilom) kjer naprimer stoji ena hišica, predvidena pa je velika industrijska cona ali ne vem, hotelski kompleks. Samo to za deset let vnaprej, ne da pride investitor s kovčki in "lobira".. Morda je pa prav to namen.. Skrajna možnost korupcije je v ozadju...
Jarik
# 14.02.2018 ob 14:17
"Bodo investitorji poleg državnih subvencij imeli tudi proste roke pri izbiri zemljišč za investicije?"

V primeru Magne je bilo nekaj takega. Ampak enostavno zato, ker nikjer drugje v širši regiji (severovzhodna Slovenija, severovzahodna Hrvaška in jugovzhodna Madjarska) nikjer drugje ni bilo zemljišča, ki bi jiMagni tako ustrezal, kot je ta v Hočah med letališčem, ACestnim križem in železnico. Mi pa imamo tam najboljšo (smo imeli) kmetijsko zemljišče.
Kdo je kriv?
Guinness
# 14.02.2018 ob 10:24
Kaj nam pomaga blazna tuja investicija kot Magna, če potem izvemo, da bodo plače 650 EUR in da bodo tam delali večinoma Romuni in Bolgari in to preko agencij.

Pa ves, da nic od napisanega ni res ne? Da bodo delavci prednostno iz csd Maribor je ena izmed zavez Magne, ki so bile pogoj za subvencijo (pa tudi kako taka drzavna subvencija zgleda vidim, da ni vsem cisto jasno)
Bolek
# 14.02.2018 ob 17:36
ElTorro

# 14.02.2018 ob 10:59
Ne vem, no.....sicer sem v osnovi zelo naklonjen investicijam in menim, da jih je treba čim bolj vzpodbujati....a tako splošno pa vseeno ne bi teag dovoljeval.

Takšne umestitve bi se morale obravnavati od primera do primera. Pri Magni sem mnenja, da je bilo takšno postopanje smiselno....za nek drug projekt pa morda ne bi bilo. Ne strinjam se ravno, da bi kar tako čez palec lahko nekdo ignoriral občinske prostorske načrte in brez težav razlaščal če ni res potrebno.
---
Imaš popolnoma prav. Tako, kot večina tukaj misli, tudi ni bilo mišljeno. Morali bi biti popolni idioti, če bi dovoljevali razlaščanje kar vse povprek, za smiselne investicije pa je oboje, spreminjanje prostorskih načrtov in razlaščanje (v skrajnem primeru) gotovo potrebno.

Na žalost bo ta zakon prišel vsaj 15 let prepozno, ker so najboljše tuje investicije pobrale že druge vzhodne države (Poljska, Madžarska, Češka, Slovaška, Romunija, Bolgarija in baltske države), ki nas zdaj prehitevajo po levi in desni. Naši neokomunisti pa so tuje investicije cel čas preprečevali.

Jaz poznam zelo dobro Žilino na Slovaškem, ki je bila še leta 1995 samo razvalina zabačeno in umazano mesto. Potem pa so se potrudili in pripeljali v mesto tovarno avtomobilov KIA in še nekaj drugih manjših tujih investicij. Že samo KIA zaposluje tam preko 3.000 delavcev, da o zaposlenih pri poddobaviteljih sploh ne govorimo. V Žilini si danes vsak delavec želi dobiti zaposlitev v tovarni KIA, baje imajo tam tudi najvišje plače v tistam okolišu.
Danes je Žilina lepo in cvetoče mesto, da ga je užitek pogledati.

Komunisti in samoupravjanje sta pri nas naredila nepopravljivo škodo!
Jarik
# 14.02.2018 ob 14:28
tocco
# 14.02.2018 ob 14:15

Jarik bil je javni interes ne zasebna investicija.

No pa, potem se sedaj ta zasebna investicija veže na takratni javni interes in bi vsi morali biti tiho, ne pa da jamrajo v smislu joj najboljša kmetijska zemljišča (pro)dajamo tovarnam ipd...
tocco
# 14.02.2018 ob 14:15
Sploh actoceste.
Mimobeznik
# 14.02.2018 ob 13:56
Nov veter v odprtosti do zunanjih investitorjev, po izgubljenem desetletju "nacionalnega interesa", se bo v letu 2018 odrazil tudi pri plačah:

tocco
# 14.02.2018 ob 13:53
Sporno je, da te razlastninijo na ohlapno določenih merilih za javni interes. Čeprav je do zdaj bil javni interes železnica al pa avtocesta. V tem primeru pa, kot, da OPN ne obstajajo.
generacija56
# 14.02.2018 ob 13:46
Ena od glavnih limanc ob prehodu iz komunizma v kapitalizem je bila spoštovanje zasebne lastnine...
To so propagirali s transparenti, vsak dan.
Sedaj je končno LAŽ priplavala na plano.
Zasebna lastnina? Hahahaha...
KORPORACIJE vladajo.
Parlament je le zbirališče zlobiranih, podkupljenih predstavnikov ljudstva, ki so na voljo od 5 evrčkov naprej...
Mimobeznik
# 14.02.2018 ob 11:18
@copcop

Strnišču so proti poseku gozda

V Kidričevem so pred nedavnim oblikovali „Civilno iniciativo Strnišče“. Borijo se proti novi gospodarski coni in kmetijskim farmam na robu najmanjše in najbolj degradirane vasi v občini. Zbrali so okoli 70 podpisov. Več, član iniciative Matjaž Vavken:
zelda
# 14.02.2018 ob 09:31
Se je že začelo...
mend055
# 14.02.2018 ob 15:33
To je še en primer razpada Slovenije.
Kakšni bedaki nas vodijo? Vse bodo uničili, v imenu gospodarske rasti. A te bo enkrat konec in bo padala...
Takrat nas bo lahko reševala naša zemlja.
Kazalo