Jakič pravi, da ni ostal v Moskvi z namenom, da bi se izognil pridržanju ob hišni preiskavi. Foto: BoBo
Jakič pravi, da ni ostal v Moskvi z namenom, da bi se izognil pridržanju ob hišni preiskavi. Foto: BoBo
Slovenska vojska upravlja z modelom falcona 2000EX. Foto: BoBo

Obrambni minister je pred mesecem dni zaradi okvare letala ostal v Moskvi in se tako izognil pridržanju ob hišni preiskavi na njegovem domu zaradi zadeve Stožice. Zato so se pojavila ugibanja, ali je že vnaprej vedel za obisk preiskovalcev.

Jakič te očitke odločno zavrača. Tako je pojasnil, da bi se, če bi že vnaprej vedel za obisk preiskovalcev, "z avtom odpravil iz Moskve v Ljubljano" in zaščitil svojo družino s tem, da bi sam sodeloval pri teh preiskavah. Ob tem je še ponovil, da popolnoma zaupa strokovni presoji posadke.

Kriv je bil ventil za zagon motorja
Ministrstvo za obrambo je v sredo objavilo sklepno poročilo o dogodku, kjer je navedeno, da sta težave z desnim motorjem letala povzročila hud mraz in posledično zaledenitev ventila za zagon motorja.

Okoliščine dogodka je danes podrobneje pojasnjeval poveljnik 15. polka vojaškega letalstva Slovenske vojske Bojan Brecelj in na novinarsko vprašanje o navodilih za upravljanje s falconom odgovoril, da Slovenska vojska upravlja z modelom 2000EX. V javnosti oziroma med novinarji so namreč zaokrožila navodila za upravljanje s falconom modela 2000, ki pa ima po Brecljevih besedah popolnoma drugačen motor in elektroniko.

V 15. polku vojaškega letalstva Slovenske vojske so naknadno pojasnili, da je imela posadka pri sebi prava navodila za falcon, s katerim je upravljala.

Pri zagonu motorja po Brecljevih besedah sočasno poteka več procesov, vsak zagon pa na omenjenem tipu falcona nadzirata dva računalnika.

Posadki v Moskvi sta računalnika sporočila 12 napak in vsako ugibanje, katera izmed teh je povzročila prekinitev zagona motorja, bi bilo neprofesionalno, je opozoril poveljnik vojaškega letalstva in dodal, da za ugotavljanje dejanskega vzroka obstajajo točno določene procedure.

Pogodba s švicarskimi serviserji
Slovenska vojska sicer falcon upravlja pol leta, zato so sklenili tudi neposredno pogodbo s pooblaščenim serviserjem teh letal, švicarsko družbo Ruag, ki jim zagotavlja 24-urno pomoč. Posadka v Moskvi je bila v stikih z Ruagom in skupaj so ugotovili, da bi bilo v tistem trenutku najbolje počakati do prihodnjega jutra.

"Treba pa se je zavedati, da so se s falconom v tistem trenutku vozili najvišji predstavniki vlade. V vsakem primeru se brez 100-odstotne, 150-odstotne zagotovitve varnosti v tisto letalo ne usede nihče," je še poudaril Brecelj.