Franc Kangler je odšel, prihaja ...? Foto: BoBo
Franc Kangler je odšel, prihaja ...? Foto: BoBo

Volilna opravila za nadomestne volitve se bodo v Mariboru začela že čez štiri dni, se pravi 12. januarja, županski kandidati pa bodo morali kandidature oddati najpozneje do 20. februarja. Kandidati, ki bodo kandidirali na predlog skupine volivcev, bodo ob tem morali predložiti obrazce z 812 podpisi podpore, za mestni svet pa bodo morali zbrati 406 podpisov.
Volilna kampanja se lahko uradno začne mesec dni pred volitvami oz. 17 februarja. Vse pa kaže, da bodo torej za mestni svet volitve potekale samo za štiri izpraznjena mesta svetniške skupine SD-ja, ki sicer zahteva razpustitev mestnega sveta. Vsi štirje mestni svetniki so namreč odstopili, preostali kandidati na listi te stranke pa so se nadomestnemu mandatu odpovedali.
Tudi če bi se morda zgodilo, da bi mestni svet v kratkem odstopil, kar pa je kljub takšnim zahtevam protestnikov le malo verjetno, bi bilo po besedah predsednika volilne komisije Branka Reismana zaradi lovljenja rokov skoraj nemogoče izpeljati hkratne volitve za župana in celoten mestni svet.
Iniciativa: Svetniki zavajajo in strašijo javnost
V zvezi z zahtevanim odstopom mestnega sveta so se oglasili tudi v civilni iniciativi Skupaj za Maribor!. V izjavi za javnost so opozorili, da ne držijo navedbe članov mariborskega mestnega sveta, da ne želijo odstopiti, ker naj bi bilo to usodno za mestni poračun.
''Strašenje javnosti, češ da zaradi nesprejetja mestnega proračuna s 1. aprilom ne bo več denarja za nekatere dejavnosti, je gola demagogija. Mestna uprava pri tem namerno našteva predvsem različne vrste socialnih pomoči, kar seveda zbuja strah pri najbolj ogroženih skupinah prebivalstva.
Kadar občinski proračun ni pravočasno sprejet (in to se je v preteklosti že pogosto dogajalo, saj so bili proračuni sprejeti tudi šele sredi leta), teče začasno financiranje po časovnicah preteklega leta. Občina lahko tako v tem času normalno deluje,'' so zapisali. Ob tem pa so izpostavili, da je zdaj najbolj pomembna struktura proračuna in ne čas njegovega sprejetja.