V Društvu podizvajalcev pravijo, da bo dveurna protestna vožnja potekala v okviru vseh zakonskih določil in omejitev. V Darsu pa poudarjajo, da bo nelegitimna. Foto: BoBo
V Društvu podizvajalcev pravijo, da bo dveurna protestna vožnja potekala v okviru vseh zakonskih določil in omejitev. V Darsu pa poudarjajo, da bo nelegitimna. Foto: BoBo
Podizvajalci protestirali na primorski avtocesti

Potem ko je Društvo podizvajalcev zaradi neplačanih del pri gradnji avtoceste izvedlo protestni vožnji po pomurski in dolenjski avtocesti, se je ob 10. uri začela še tretja protestna vožnja od počivališča Lom proti Kopru. Zaključila se je nekaj pred 12. uro.

Predsednik društva Mirko Požar je pojasnil, da odločitve o popolni zapori pomurske avtoceste čez teden dni še niso sprejeli, saj se bo drevi srečal z ministrom Patrickom Vlačičem in predsednico uprave Darsa Matejo Duhovnik. Tri kolone avtomobilov je sicer na protestni vožnji ustavila policija in izrekla kazen v višini 150 evrov, podizvajalci pa akcijo kljub temu ocenjujejo kot uspešno.

Podizvajalci: Vemo, kaj nam zakonsko pripada
Požar upa, da v Darsu zdaj razumejo, da v Društvu podizvajalcev mislijo resno, saj "že zdavnaj vedo, kaj nam zakonsko pripada". Spomnil je tudi, da so s predstavniki Darsa sestankovali pol leta ter da so se v prid poplačila podizvajalcev iz naslova unovčenja bančnih garancij že izrekli na ministrstvu za finance, v parlamentarni komisiji za nadzor javnih financ in v državnem zboru.

Dars ima več kot 80 milijonov evrov bančnih garancij, a jih ne uporabi, je poudaril Požar in dodal: "Ali pri tem koga ščiti, ali to komu tako odgovarja, o tem lahko sami ugibate."

Prav tako je spomnil, da so Dars o neplačilih s strani SCT obveščali vse od septembra 2009, Dars pa je njihova opozorila ignoriral in denimo fakturo za dela iz oktobra 2010 SCT izplačal v 10 dneh (medtem ko je zakonski rok 60 dni) s polodstotnim diskontom, podizvajalci pa so pri tem izpadli, čeprav so bili dogovorjeni za neposredno plačilo. To je za Požarja dokaz "prijateljstva" med Darsom in SCT-jem. Požar je opozoril še na pravno mnenje, ki ga je naročil Dars, in v katerem se ugotavlja odškodninsko odgovornost Darsa v primeru, da so podizvajalci obveščali družbi o tem, da jih glavni izvajalec ni poplačal.

"Gre za neprimeren način protesta"
"Gre za neprimeren način protesta, s katerim Društvo podizvajalcev povzroča škodo uporabnicam in uporabnikom avtoceste in lahko celo ogrozi njihovo varnost. Odgovornost za takšno ravnanje bodo morali prevzeti protestniki," medtem poudarjajo na Darsu. Zagotavljajo tudi, da si že ves čas skrbno prizadevajo za rešitev problematike. "To nenazadnje kaže tudi podatek, da smo v obdobju od septembra 2009 do danes zagotovili za 22,2 milijona evrov poplačil podizvajalcev in s tem uspeli rešiti vsaj 130 njihovih zahtevkov," pojasnjujejo.

V omenjeni znesek Dars šteje vse načine poplačila terjatev podizvajalcev (nakazilo izvajalca po urgenci Darsa, kompenzacijo, odstop terjatve izvajalca v korist podizvajalca ter plačilo po izjavi). Zgolj podizvajalcem družb SCT, Primorje in CPM je bilo v tem obdobju izplačanih približno 16 milijonov evrov, največ v letu 2010, ko je bilo izvedeno za približno 12,3 milijona evrov takšnih poplačil. Od tega po neposredni zahtevi Darsa približno 7,5 milijona evrov in približno 4,8 milijona evrov prek izvršitve cesijskih pogodb.

V tem obdobju je Dars, kot so še navedli v družbi, zagotovil poplačilo podizvajalcev v vsaj 75 primerih, še 22 tekočih primerov pa je bilo rešenih na podlagi izjave izvajalca glede angažiranih podizvajalcev. "Zato zavračamo neupravičene kritike Mirka Požarja, da nismo ničesar storili za rešitev problematike podizvajalcev, ki so se zaradi finančne nediscipline glavnih izvajalcev znašli v težkih razmerah," poudarjajo v Darsu.

Podizvajalci protestirali na primorski avtocesti