Razmere na cestah nas velikokrat presenetijo, zato je treba prilagoditi hitrost vožnje in upoštevati varnostno razdaljo. Foto: MMC RTV SLO
Razmere na cestah nas velikokrat presenetijo, zato je treba prilagoditi hitrost vožnje in upoštevati varnostno razdaljo. Foto: MMC RTV SLO

Prekratke varnostne razdalje so na splošno problematična stvar na naših cestah. Ko se zgodijo taki izjemni dogodki, zmanjka prostora za vse. Če bi imeli vsi primerno varnostno razdaljo, bi lažje ukrepali.

France Kmetič, AMZS
Kaj je bil vzrok za najhujšo nesrečo?
Kako ravnati v primeru nujne ustavitve na avtocesti?

Po tragičnem množičnem trčenju na dolenjski avtocesti se postavlja vprašanje, kako ravnati ob pojavu nenadnih pasov goste megle na avtocesti in predvsem kaj storiti, če se v tej megli vozila pred nami ustavijo. "Ni enostavnega odgovora," pravi France Kmetič iz Avtomoto zveze Slovenije.

'Zlato pravilo', ki sicer velja na splošno v prometu, pa je primerna varnostna razdalja! Kmetič je namreč za MMC poudaril, da je ob primerni varnosti razdalji veliko lažje ukrepati. "Najboljši nasvet iz prakse je ta, da se poskušamo ustaviti v zadostni varnosti razdalji od vozila pred seboj ter pri tem opazujemo, kaj se dogaja za nami. Če vidimo, da se avtomobil za nami ne bo mogel varno ustaviti, imamo še možnost, da lahko zapeljemo naprej ter preprečimo nalet. Če pa se ustavimo tik za sprednjim avtomobilom, pa nimamo manevrskega prostora in tako samo čakamo, kaj se bo zgodilo," je opisal.

Ministrstvo za promet je skupaj s TV Slovenija pripravilo serijo videoprispevkov, kako ravnati ob izrednih dogodkih na avtocesti. Enega si lahko ogledate v pripetem videoposnetku.

Dobro je treba presoditi, ali izstopiti iz vozila
Čeprav ob nesrečah na avtocestah svetujejo, da zapustimo vozilo in se umaknemo na varno, moramo najboljšo možnost ukrepanja vseeno presoditi v konkretnem položaju. Vedeti moramo, kam se bomo umaknili – če je v bližini kakšna ograja – in ali se lahko varno umaknemo. "Na splošno je sicer takšne nasvete težko dajati, saj ne vemo, kaj se bo zgodilo – ali se bo morda kolona premaknila, mi pa bomo za ograjo in bomo nato morali begati čez avtocesto ter tvegali nesrečo," dodaja Kmetič.

Vsekakor pa je ob nenadni megli treba prilagoditi hitrost vožnje razmeram in predvsem vidljivosti na cesti. "Če je megla zelo gosta, moramo vključiti tudi meglenke, da nas tisti za nami prej opazi," še pravi naš sogovornik.

Za življenje enega udeleženca se še borijo
Vzrok nesreče, ki se je v soboto nekaj pred 17. uro zgodila na dolenjski avtocesti pred izvozom Grosuplje v smeri Ljubljane, je bila po dozdajšnjih ugotovitvah policije kriva neprilagojena hitrost glede na lastnosti in stanje ceste ter glede na vremenske razmere in gostoto prometa. Trčilo je 38 vozil, umrli so dve ženski in en moški, za življenje še enega udeleženca pa se v ljubljanskem kliničnem centru še borijo. Šest ljudi je bilo hudo poškodovanih, 14 pa lažje.
Sledi temeljita analiza petkove nesreče
Temeljito analizo trčenja sta napovedala tudi ministrica za notranje zadeve Katarina Kresal in prometni minister Patrick Vlačič, je poročala STA. Po Vlačičevih besedah so težave povzročila z letnimi pnevmatikami opremljena osebna vozila. Ta so povzročila zastoj tovornih vozil, ki so potem zaprla celotno avtocesto.
V prihodnje bodo poskušali tovrstne nesreče preprečiti s centraliziranim obveščanjem prometa, je pojasnil Vlačič, ki je državljane pozval, naj se na pot odpravijo le z ustrezno opremljenimi vozili.
K temu je pozvala tudi ministrica Kresal in dodala, da so se ob koncu tedna že sestali predstavniki Darsa in policije, da bi uskladili ukrepe v primeru podobnih nesreč. Policija je tudi sporočila, da je v enem popoldnevu in večeru izločila več kot 150 tovornih vozil, kar je po besedah Kresalove velika številka.
Istočasno je zagotovila, da bodo vozniki osebnih vozil, ki jih je policija v petek izločila zaradi neprimerne opreme, dobili kazen ter napovedala, da bodo pregledali, ali je bilo obveščanje ob petkovi nesreči dobro, ali je koordinacija služb delovala in ali so načrti reševanja primerni.

Prekratke varnostne razdalje so na splošno problematična stvar na naših cestah. Ko se zgodijo taki izjemni dogodki, zmanjka prostora za vse. Če bi imeli vsi primerno varnostno razdaljo, bi lažje ukrepali.

France Kmetič, AMZS
Kaj je bil vzrok za najhujšo nesrečo?
Kako ravnati v primeru nujne ustavitve na avtocesti?