Ker mora biti določen stik Slovenije z odprtim morjem in je teritorialno morje del Slovenije, je jasno, da mora arbitraža določiti stik teritorialnega morja z odprtim morjem, je svoje razumevanje člena 3(1)b pojasnil prometni minister Patrick Vlačič. Foto: MMC RTV SLO/Ministrstvo za promet
Ker mora biti določen stik Slovenije z odprtim morjem in je teritorialno morje del Slovenije, je jasno, da mora arbitraža določiti stik teritorialnega morja z odprtim morjem, je svoje razumevanje člena 3(1)b pojasnil prometni minister Patrick Vlačič. Foto: MMC RTV SLO/Ministrstvo za promet

To je tudi ena varianta. Samo problem je v tem, da ima Hrvaška eno zoprno tendenco enostranskih dejanj nam v škodo...

Patrick Vlačič na vprašanje, zakaj se sploh ukvarjati z morsko mejo, če ta po vstopu Hrvaške v EU ne bo pomembna.

Žal smo se tudi mi na zaselke onkraj Dragonje spomnili zelo pozno. Zanimivo je tudi, kje je Joras dobil gradbeno dovoljenje. Vse ni tako kristalno, kot nekateri prikazujejo. Žal.

Patrick Vlačič o domnevno premajhnih zahtevah Slovenije.
morje
Odločba arbitrov je zavezujoča. Ni se treba bati, da nam bo kdo zapiral pot in da bo Luka Koper kakor koli zaradi tega v težavah, je prepričan prometni minister. Foto: MMC RTV SLO

Vlačič meni, da bo arbitražni sporazum prinesel pravično rešitev. "Obe strani zahtevata več, kot je mogoče. Zdrava pamet torej pove, da bo šlo za kompromis. Nekaj podobnega, kot je bil sporazum Drnovšek-Račan," je minister dejal v MMC-jevi spletni klepetalnici.

"Janša zagovarja tisto, od česar je sam odstopil"
V komentarju na vprašanje o izjavi Janeza Janše, ki je leta 2007 dejal, da Sloveniji nobena arbitraža ne more dati manj kot sporazum Drnovšek-Račan, je Vlačič dejal, da je "zanimivo, da je Janša sedaj velik zagovornik sporazuma Drnovšek-Račan". "Je pa prav on tisti, ki je od tega sporazuma odstopil," je dodal.

Klepetalci so se spomnili tudi na Vlačičevo prizadevanje, da se meja določi v okviru Mednarodnega sodišča v Haagu ob upoštevanju načela zunanje pravičnosti, od česar je s podporo arbitražnemu sporazumu sicer odstopil. O tem, zakaj je omenjeno možnost videl kot način reševanja mejnega spora, je Vlačič dejal, da je slovensko kopno od mednarodnih voda oddaljeno več kot 12 morskih milj, kar pravno gledano pomeni, da "težko pridemo do odprtega morja". Zato "ex aequo et bono lahko pomeni tudi rešitev onkraj prava", je pojasnil. Prometni minister je ob tem dodal, da je v arbitražnem sporazumu "opisni ex aeqou et bono v točki, ko se govori o stiku". "Po fakultetah po svetu že predavajo ta primer."

Tudi hrvaški pravniki so se sporazumu uprli
Vlačič je komentiral tudi poteze Hrvaške. Kot je znano, je slovenska soseda v svojem zakonu

o ratifikaciji sporazuma navedla, da je Slovenija skupaj s Hrvaško obvestila Stockholm in Washington o hrvaški enostranski izjavi. Tako ZDA kot Švedska so hrvaško trditev zanikale, bila pa je tudi tema nasprotnikov arbitražnega sporazuma v Sloveniji. Patrick Vlačič je ob tem spomnil, da "hrvaški zakon ni nastal včeraj". Prepričan je, da so Hrvati v zakon zapisali, kar so morali, da bi pomirili lastno javnost.

"Hrvaška se še predobro zaveda, kaj so podpisali. Zato pa je tudi na njihovi strani prišlo do revolta večine najbolj znanih pravnikov z dr. Rudolfom na čelu," je pojasnil Vlačič.

Z vami bodo klepetali tudi drugi udeleženci referendumske kampanje.
Klepetali ste že z Zmagom Jelinčičem, Radovanom Žerjavom, Ljudmilo Novak, Andrejem Šiškom in Katarino Kresal.

MMC klepetalnice in preostale referendumske vsebine načrtuje, pripravlja, oblikuje in objavlja skladno s pravili RTV SLO o izrabi predreferendumskega programskega časa.

Vlačič: Brez skrbi za Luko Koper
Vlačič tudi zavrača morebitne negativne posledice, ki bi jih odločitev arbitrov lahko imela za Luko Koper. V povezavi z morebitnim "nagajanjem" in preprečevanjem plovbe je opozoril, da je "zaustavite ladje draga zadeva in se je država ne loti kar tako". "Tudi za ugled države, ki kar tako zaustavlja ladje, je to hud problem." Vlačič je prepričan, da bo končna razmejitev za Luko Koper v vsakem primeru dobra.

To je tudi ena varianta. Samo problem je v tem, da ima Hrvaška eno zoprno tendenco enostranskih dejanj nam v škodo...

Patrick Vlačič na vprašanje, zakaj se sploh ukvarjati z morsko mejo, če ta po vstopu Hrvaške v EU ne bo pomembna.

Žal smo se tudi mi na zaselke onkraj Dragonje spomnili zelo pozno. Zanimivo je tudi, kje je Joras dobil gradbeno dovoljenje. Vse ni tako kristalno, kot nekateri prikazujejo. Žal.

Patrick Vlačič o domnevno premajhnih zahtevah Slovenije.