Dars je betonske otoke najprej odstranil na najbolj obremenjeni cestninski postaji Log na primorski avtocesti. Foto: BoBo
Dars je betonske otoke najprej odstranil na najbolj obremenjeni cestninski postaji Log na primorski avtocesti. Foto: BoBo

Zaradi slabih vremenskih razmer dela na avtocesti trenutno sicer stojijo, a je Dars že podpisal pogodbe z izvajalci del za ureditev cestninskih postaj Dob na dolenjski avtocesti in Kompolje na štajerskem kraku.

Prvi je bil na vrsti Log
Preureditev se je začela septembra lani z deli na najbolj obremenjeni cestninski postaji Log na primorski avtocesti, kjer so odstranili betonske bloke, ki so ločevali posamezne cestninske steze za vozila z vinjetami. Po Logu so enaka dela opravili še na cestninskih postajah Videž, prav tako na primorski avtocesti, in Torovo na gorenjski avtocesti.

Poleg tega na Darsu že poteka postopek za izvedbo javnega naročila za pridobitev projektne dokumentacije za cestninsko postajo Pesnica (mariborska avtocesta), nato pa bo na vrsti še Tepanje. Do poletja naj bi v celoti odstranili tudi čelno cestninsko postajo Vransko.

Najdražji za zdaj Videž
Do zdaj največji strošek je za Dars pomenila preureditev cestninske postaje Videž (pogodbena vrednost znaša nekaj več kot 300 tisoč evrov), medtem ko je Dars za urejanje Loga odštel 40 tisoč evrov. Na Darsu so pojasnili, da obeh ni mogoče primerjati, saj so dela na Videžu veliko bolj zahtevna, saj so bili tam potrebni dodatna statična ojačitev jeklene konstrukcije nadstrešnice, rušenje podpornih stebrov na dveh cestninskih otokih, dobava in postavitev mobilne kovinske ograje ter zahtevnejša prometna oprema s signalizacijo. Poleg tega dela izvajajo pogodbeni izvajalci, ne pa tudi Dars kot v primeru Loga in Torovega.

Konec upočasnitve vožnje?
Dars na cestninskih postajah za zdaj odstranjuje le betonske otoke, ki omejujejo vozne steze, kar po besedah družbe zagotavlja večjo pretočnost in varnost prometa. Hitrost prometa je na teh delih avtocest še vedno omejena, in sicer na 60 kilometrov na uro.

Po besedah ministra za infrastrukturo in prostor Zvonka Černača naj bi bila dela končana do sredine letošnjega leta, minister pa tudi pričakuje, da bo prometna stroka v najkrajšem mogočem času tudi ocenila, ali je omejitev hitrosti na 60 km/h (pred odstranitvijo otokov 40 km/h) še potrebna. Preurejanje cestninskih postaj je povezano z uvedbo elektronskega cestninjenja v prostem prometnem toku za vozila, težja od 3.500 kilogramov. Razpis za elektronsko cestninjenje bo ministrstvo pripravilo še ta mesec, projekt pa naj bi poskusno stekel v letu 2014, v celoti pa z novim letom 2015, je še dejal Černač. Do takrat naj bi bile vse cestninske postaje dokončno odstranjene.