Potrebe po čimprejšnjem sprejetju zakona se je pokazala ob letošnjem zbiranju podpisov za referendum o zakonu o zakonski zvezi in družinskih razmerjih. Foto: BoBo
Potrebe po čimprejšnjem sprejetju zakona se je pokazala ob letošnjem zbiranju podpisov za referendum o zakonu o zakonski zvezi in družinskih razmerjih. Foto: BoBo

DZ s spremembami zakona o referendumu in ljudski iniciativi že krepko zamuja, saj je ustavni zakon naložil uskladitev zakona s spremembami ustave v letu dni. Ta je prinesel tri bistvene spremembe: zakonodajni referendum lahko zahtevajo samo še volivci (najmanj 40.000), iz referendumskega odločanja so izvzete izrecno določene vrste zakonov, za zavrnitev zakona pa je potrebna najmanj petina glasov vseh volivcev.

V skladu s tem se spreminjajo tudi ustrezne določbe zakona o referendumu in ljudski iniciativi. Na novo je tako urejen postopek odločanja DZ-ja o zavrnitvi razpisa referenduma, zakon pa se je prilagodil tudi določilom za veljavnost referenduma.

Zakon čaka na vladno obravnavo že od aprila
Koalicija naj bi predlog zdaj načeloma uskladila vsaj do strinjanja, da je primeren za potrditev na vladi. Po nekaterih informacijah naj bi bil na sejo vlade uvrščen do konca septembra, čeprav bi ga morala obravnavati že aprila, besedilo pa naj se ne bi bistveno razlikovalo od osnutka iz začetka leta.

Ministrstvo ga bo predvidoma v prihodnjih dveh tednih predstavilo še opozicijskim poslanskim skupinam, saj za potrditev potrebuje vsaj 60 glasov.

Potreba po spremembah zakona se je v praksi pokazala nedavno, pri postopkih ob pobudi referenduma o zakonu o zakonski zvezi in družinskih razmerjih. Odprtih je bilo več dilem, med drugim, kdo natančno in kdaj v postopku lahko odloči o (ne)dopustnosti referenduma. DZ je nato odločil, da je referendum nedopusten, ustavno sodišče pa na zahtevo pobudnika referenduma presoja o ustavnosti te odločitve.