Prometni minister v odhajanju Radovan Žerjav meni, da bi bilo opozorilo Sloveniji lahko tudi posledica zamenjave evropskega komisarja za promet. Foto: MMC RTV SLO
Prometni minister v odhajanju Radovan Žerjav meni, da bi bilo opozorilo Sloveniji lahko tudi posledica zamenjave evropskega komisarja za promet. Foto: MMC RTV SLO

Jaz v tem trenutku še ne vidim razloga za paniko, ampak če bo prišlo tako daleč, da jih bo potrebno uvesti, te zagotovo ne bodo poceni.

Radovan Žerjav o vinjetah za krajši čas
Žerjav se je o odgovoru Evropski komisiji pogovarjal tudi s svojim najverjetnejšim naslednikom Patrickom Vlačičem. Foto: EPA
Žerjav o prihodnosti vinjet

Minister za promet v odhajanju je na ustanovni seji DZ-ja dejal, da so za podaljšanje roka za odgovor zaprosili v dogovoru z najverjetnejšim novim prometnim ministrom Patrickom Vlačičem.

Odgovor Bruslju bo usklajen
"Odgovor se pripravlja in bo pripravljen v roku. Osebno si želim, da bi šlo za skupen odgovor, ne le odgovor vlade, ki se poslavlja, ampak tudi prihodnjega ministra, da bo odgovor na neki način usklajen," je povedal Žerjav. Če Evropska komisija odloga za odgovor ne bo odobrila, pa bo besedilo, ki ga bo Slovenija poslala v Bruselj, usklajeno s prihodnjim ministrom.

Minister Radovan Žerjav je očitke, da je vlada predvidevala, da Bruslju odločitev za le polletne in letne vinjete ne bo všeč, a se zaradi bližajočih volitev s tem vprašanjem ni želela ukvarjati, zavrnil. "Morda je posledica tega, da smo dobili opozorilo tudi to, da se je komisar zamenjal," je dejal Žerjav.

Poudaril je, da je imel z nekdanjim evropskim komisarjem za promet Jacquesom Barrotom odlične odnose, ki so se potrdili tudi na srečanjih med predsedovanjem EU-ju. Barroto je pred kratkim zasedel mesto komisarja za pravosodje, svobodo in varnost, evropski komisar za promet pa je postal Italijan Antonio Tajani.

Slovenija je v Bruselj pred uvedbo vinjet poslala 14 strani argumentov, ki pričajo v prid slovenski odločitvi za polletne in letne vinjete, zato Žerjav še vedno pričakuje argumentiran poziv Bruslja.

Po izračunih, ki naj bi jih opravil Dars, bi morala biti cena 10-dnevne vinjete najmanj 15 evrov, sicer bo treba poiskati druge vire sredstev, med katerimi bi bilo lahko povišanje cene letnih vinjet ali dvig cestnin za tovornjake. "Jaz v tem trenutku še ne vidim razloga za paniko, ampak če bo prišlo tako daleč, da jih bo treba uvesti, te zagotovo ne bodo poceni," je možnost uvedbe vinjet za krajši čas komentiral Žerjav.

Evropska komisija čaka odgovor
MMC je vprašanje po postopku, povezanem s slovenskimi vinjetami, naslovil tudi na Evropsko komisijo. Komisija bo tako odgovor Slovenije proučila in nato, če se ji bo to zdelo primerno, izdala mnenje. Postopek od posredovanja opozorila do izdaje mnenja lahko po besedah predstavnika za medije Evropske komisije za promet Fabia Pirotta traja od štiri do šest mesecev. Kot skrajni ukrep lahko sledi postopek pred Evropskim sodiščem.

"Evropsko komisijo bi zadovoljila uvedba sistema, ki bi bil manj diskriminatoren. Vinjete za krajši čas bi bile lahko primer tega," je dejal Pirotta.

Janša: Skoraj zagotovo vinjete za krajši čas
Premier Janez Janša je sicer dejal, da bo Slovenija skoraj zagotovo morala uvesti vinjete za krajši čas, ki pa po njegovih besedah ne bodo porušile vzdržnosti finančnega sistema. Če bo do sprememb prišlo, naj bi začele veljati prihodnje leto. Vinjete so sicer začasni ukrep do vzpostavitve satelitskega cestninjenja, ki pa ga pred letom 2010 ne bo.

Aleksandra K. Kovač
aleksandra.kovac@rtvslo.si

Jaz v tem trenutku še ne vidim razloga za paniko, ampak če bo prišlo tako daleč, da jih bo potrebno uvesti, te zagotovo ne bodo poceni.

Radovan Žerjav o vinjetah za krajši čas
Žerjav o prihodnosti vinjet