Naslov svetovnega prvaka med posamezniki bo branil Sebastian Vettel, med konstruktorji pa Red Bull. Foto: Reuters
Naslov svetovnega prvaka med posamezniki bo branil Sebastian Vettel, med konstruktorji pa Red Bull. Foto: Reuters
Miran Ališič
Ališič ob dogajanju na stezi ne ostane ravnodušen. S svojimi informacijami bo popestril prenose dirk. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Fernando Alonso
Ferrari na nov naslov čaka od leta 2007, ko je bil prvak Kimi Räikkönen, Fernando Alonso pa od leta 2006, ko je dirkal pri Renaultu. Foto: EPA
Michael Schumacher, Mark Webber
Vrnitev po treh letih upokojitve Schumacherju lani ni najbolje uspela. Letos naj bi imel boljši dirkalnik. Foto: EPA
Lewis Hamilton (McLaren)
McLaren se je v pripravljalnem obdobju ukvarjal s številnimi težavami. Lewis Hamilton in Jenson Button z dirkalnikom nista najbolj zadovoljna. Ališič McLarna kljub temu ni izključil iz kroga favoritov. Foto: Reuters
Bernie Ecclestone
Ecclestone rad vidi, če se govori o formuli ena in neredko vrže karavani in medijem jajšno sočno kost za glodati. Ena zadnjih je bil njegov predlog, da bi dirkališča umetno zalivali in dirke na mokri stezi naredili bolj zanimive. Foto: MMC RTV SLO
Bahrajn
Ali dirka za VN Bahrajna letos bo, naj bi bilo znano najpozneje v začetku maja. Napetosti v kraljevini se nadaljujejo. Foto: Reuters
Miran Ališič pred novo sezono
Spot: Formula 1 se vrača na RTV Slovenija

Po 15 letih se najelitnejši bencinski šport vrača na RTV Slovenijo, televizijske prenose pa bo komentiral dolgoletni spremljevalec in velik poznavalec Ališič, ki je znan tudi po strastnem komentiranju dirk. Letošnja sezona bi se morala začeti že 13. marca z VN Bahrajna, a je dirka zaradi političnih nemirov odpadla. VN AVstralije bo tako 27. marca uvodna dirka prvenstva 2011.


Formula se vrača na RTV. Kaj bi odgovorili kritikom, ki pravijo, da formula ne sodi na nacionalno televizijo, ker tu ni nobenega Slovenca in da tudi na splošno med Slovenci to ni eden najbolj priljubljenih športov?
Mislim, da glede na kazalnike gledanosti številke ta zadnji argument ovržejo. Glede na to, da tu ni slovenskih športnikov, je to občutno najbolj gledan šport pri nas. Po drugi strani pa smo v oddaji Prvi krog pokazali zanimiv prispevek, kjer smo povedali, da je Televizija Slovenija, včasih Televizija Ljubljana, v okviru IRT-ja kazala dirke formule ena v živo tudi s slovenskim komentarjem že globoko v 70. letih prejšnjega stoletja, da je to vedno bil šport, ki ga je ta televizija celo v nekih drugih časih, v nekem drugem sistemu imela za pomembnega, da ga kaže ljudem, in ne vidim, zakaj bi to bilo danes, ko je ves svet še toliko bolj komercialen in bolj obrnjen k temu, kaj je priljubljeno, kaj ljudje radi gledajo, kaj drugače. Ta argument, vsaj za moj občutek, res ne drži.

So priprave na novo sezono kaj drugačne, glede na to, da se vračate na TV Slovenija?
So občutno drugačne, ker imamo ogromno dela, ogromno priprav, ogromno logističnih pogovorov, tehničnih pogovorov. Priprave so drugačne, ker je to projekt, ki ga je treba zagnati in mora "teči". Zato je veliko vprašanj, veliko nejasnosti, ki jih iz dneva v dan odpravljamo. Upam si trditi, da bomo 27. oz. že 26. marca pripravljeni, moram pa priznati, da nam je kar prav prišlo, da je prva dirka odpadla, da imamo malce več časa.

Kaj pa v komentatorskem smislu? So priprave drugačne?
Mislim, da ni razlike, vsaj jaz ne čutim razlike.

Koliko je po vašem mnenju lahko navijaštva in osebnih preferenc v komentatorstvu?
Ne sme jih biti. Ne sme biti navijaštva. Novinarstvo je zelo resen, odgovoren poklic. Mislim, da moramo biti zelo objektivni, to je naša prva naloga. Moramo biti kritični, povedati stvari, ki niso v redu, nikakor pa ne smemo biti navijaški. Če se spomnim ene izmed velikih zamer gledalstva mojima dvema predhodnikoma, ki so prišle tudi do mene. To je, da sta bila preveč odkrito navijaška in preodkrito nenaklonjena komu kar tako, brez razloga. To je stvar, ki absolutno odpade. Mene že zelo moti, da so pri nastopih slovenskih športnikov reporterji prenavijaški.

Letos se v karavani formule 1 pripravlja kar nekaj sprememb. Kako se vi pripravljate na njih?
Formulo ena spremljam dnevno in sem zato v teh spremembah na nek način dnevno. Pri nekaterih stvareh, ki so se že davno - za mene davno - zgodile, npr. decembra, v začetku januarja, se mi niti ne zdijo več novosti in se je treba potem vedno znova motivirati na prvih dirkah in to večkrat povedati. Tebi se zdijo že stvari same po sebi umevne, ker si že tolikokrat 'prežvečil', gledalstvu jih moraš pa povedati kot novosti. Ne gledam jih kot novosti, ker vsak dan spremljam ta šport.

Letos med testiranji ni bilo nobenega moštva, ki bi res izstopalo - tako kot je lani Red Bull, predlani Brawn. Ali favoriti skrivajo svoje adute ali so moči res tako izenačene?
Favoriti vedno malo skrivajo svoje adute, mislim pa, da so izenačeni. Mnogi strokovnjaki napovedujejo letos še bolj izenačeno sezono, kot je bila lanska, ki je bila ena najbolj izenačenih v zgodovini. Nov element so nove gume, mehkejše, manj vzdržljive gume. Občutno več postankov se obeta, kar bo dirke ponovno naredilo bolj spreminjajoče se. Več postankov v boksih pomeni več potencialnih napak v boksih in tako naprej.

Pred sezono se je poškodoval Robert Kubica, ki velja za enega najbolj nadarjenih dirkačev. Kako menite, da bo ta njegova poškodba vplivala na Renault - še posebej če upoštevamo, da je Kubica kazal kar dobre rezultate na testiranjih?
Mislim, da so naredili daleč najboljšo potezo, ko so zaposlili Nicka Heidfelda, ki je bil edini dirkač morda najbližje Robertu Kubici na trgu. To je vedno izguba, ko izgubiš tako pomembnega člena v svoji ekipi in zagotovo bo Renault to občutil. To izgubo so skušali minimalizirati s tem, ko so zaposlili Heidfelda.

Koliko možnosti imajo majhna moštva, ki so bila preteklo leto zelo v ozadju? So se zdaj kaj bolj približala vodilnim?
Mala moštva so se zelo približala. Če pogledamo čase pred petimi, šestimi leti, so zaostajala po štiri, pet sekund na krog, zdaj se je izkazalo, da ti najslabši, ki so lani prišli novi, zaostajajo 2,5 do tri sekunde na krog. Ti zaostanki so se zmanjšali. Letos se ponovno uvaja pravilo 107 odstotkov, ki bo seveda koga tudi izločilo iz dirke, če bo prepočasen na kvalifikacijah. Poleg tega se mi zdi pomembno povedati, da so kar nekatera majhna moštva, lani npr. Force India, kar nekajkrat pokazala zobe in se uvrstila dobro.
Vedeti je treba, da ta mala moštva zdaj veliko komponent dobivajo od velikih moštev. Dobivajo motorje, menjalnike. In to niso različica A ali različica B, kot je to bilo pred leti. Praktično enak motor je v Force Indii, kot je v Mercedesovem dirkalniku. Tudi menjalnik je njihov, Kers, ki se vrača v formulo ena in ga bodo prav tako proizvajali le ti veliki. Manjši dobivajo ta tehnični paket že v svoje avtomobile od velikih in s tem na neki način se tudi avtomatično približujejo velikim. Toro Rosso je večkrat pokazal zobe in mislim, da se bo to nadaljevalo, da bo kdo izmed manjših sem ter tja pokazal zobe. Vendarle pa mislim, da jim manjka tako finančnih kot kadrovskih možnosti, da bi bili pa celo leto na ravni Ferrarija, Red Bulla ali Mercedesa.

Omenili ste pravilo 107 odstotkov, KERS, prihaja še nekaj novosti. Katera menite, da bo najbolj vplivala na potek te sezone?
Gume, vsekakor nove gume, mislim, da bodo za gledalce najbolj očitna novost. Vsi drugi popravki so bolj kozmetični. Gibljivo zadnje krilce naj bi povečalo možnost prehitevanja. Dirkači že trdijo, da ne bo tako. Kers naj bi to omogočal. Zgodba je, da imajo vsi ta Kers, ko ga uporabi eden, ga potem uporabi tudi drugi lahko in tudi prepreči prehitevanje. Mislim, da bodo daleč najvidnejša razlika za gledalce letos Pirellijeve gume, ki bodo mnogo manj vzdržljive od Bridgestonovih in bodo zato zahtevale veliko več postankov v boksih.

Eden glavnih ciljev je povečati število prehitevanj in s tem tudi spodbuditi ta športni spektakel. Bernie Ecclestone je celo predlagal, da bi umetno zalivali dirkališča. Je bil to resen predlog ali njegova provokacija?
Bernie Ecclestone je zelo šarmanten starejši gospod in večen provokator.

Lani se je govorilo, da Red Bull daje prednost Sebastianu Vettlu. Nato je postal prvak. Zdaj bo pritisk nanj še večji. Menite, da mu bo kos?
Mislim, da ga bo zdržal in da je v še bolj prevladujočem položaju v ekipi, kot je bil lani."

Kaj pa Michael Schumacher? Lani je bila njegova vrnitev velika zgodba, ki mu ni najbolj uspela. Letos ste že omenili, da je Mercedes pripravil nov aerodinamični paket ...
Michael Schumacher je bil vedno dolgoprogaš, tako da se zanj ne bojim, da bi ga psiha zlomila pri 42 letih.

Menite, da bo imel dovolj konkurenčen dirkalnik?
Ross Brawn je napovedal nov aerodinamičen paket tik za zadnja testiranja in z njim sredi testiranj tudi prišel v Barcelono. S tem avtomobilom je potem Michael Schumacher postavil absolutno najboljši čas vseh testiranj, in to celo z mehkimi in ne supermehkimi gumami. Po pripovedovanju Mercedesa s približno podobno količino bencina, kot so jo imeli tekmeci. Torej, če to drži, je seveda osupnil ta čas vse, tudi Vettla, tudi Alonsa, ki sta bila oba z supermehkimi gumami za tri do štiri desetinke na krog počasnejša od tega Michaelovega časa. Dan pozneje, zadnji dan testiranj je bilo v Barceloni res močno deževje in je Nico Rosberg potem tudi v močnem dežju postavil spet najhitrejši čas, tako da je ta aerodinamičen paket res očitno prinesel veliko prednost Mercedesu, ki se je ravno zavoljo tega zavihtel v krog favoritov.

Obetajo se nova dirkališča. Katerega se najbolj veselite sami?
Obeta se New Delhi morda tudi kakšne dirke na kakšnem dirkališču ne bo, če bo eksplodiral še kakšen jedrski reaktor, tako da se mi zdi, da se zna zgoditi, da tudi kakšne dirke ne bo. Nova dirkališča so kompleksna tema. Delno so problematična, ker ne omogočajo prehitevanj. Abu Dabi je en tipičen primer, ki ne omogoča prehitevanj. Vložilo so mnogo stotin milijonov dolarjev v gradnjo teh dirkališč, pa vendar so narejena tako, da praktično ne omogočajo prehitevanj. To je zdaj ugotovila tudi Mednarodna avtomobilistična zveza, se temu tudi postavila po robo in zahtevala precej jasnejše načrte stez, preden se bodo gradila nova dirkališča.
Vedno so nova dirkališča na neki način prvo leto zelo zanimiva, potem pa so se nekatera izmed njih v zadnjih letih izkazala kot ne ravno najbolj zanimiva za to, da bi bile na njih dobre dirke. Tako Valencia kot tudi Abu Dabi, ki sem ga omenil, se na neki način nista izkazala kot dirkališči, ki bi dirkače zelo z veseljem privabljala dirkat tja zaradi svoje zahtevnosti ali težavnosti.

Dirkališče, dirkalnik ali dirkač. Kaj bo letos v ospredju?
Vedno vse troje, to bi nekako na tretjinske deleže razdelil, in vidite, da vsako moštvo ima dva dirkača, dva dirkalnika in vedno zmaguje samo eden. Torej ni vse samo v avtomobilu, tudi dirkač naredi to razliko, kot smo, denimo, lani krasno videli na primeru Vettel-Webber, kjer je potem vendarle Vettel v zadnjem delu sezone pokazal ta delček dirkaških odlik, ki so bile boljše od Webberjevih, in je potem tudi postal svetovni prvak.

Kdo so vaši favoriti?
Favoriti so pri Red Bullu vsekakor, favoriti bodo tudi vedno pri nevarnem Ferrariju, na zadnjem testiranju v Barceloni je s povsem novim aerodinamičnim paketom res presenetil Mercedes in je postal kar naenkrat resen kandidat za igro pri vrhu. Mislim, da ne smemo, kljub začetnim težavam odpisati McLarna, ki se vsako leto v sezoni zelo hitro dvigne in zelo hitro napreduje z razvojem avtomobila in pride do uspešnih rezultatov. Med temi štirimi moštvi in dirkači teh moštev jaz iščem favorita.

Miran Ališič pred novo sezono
Spot: Formula 1 se vrača na RTV Slovenija